Stránka 1 z 4

Bezkontatkní zapalování Lada 2105

Napsal: ned zář 05, 2010 08:51
od vava
Zdravím všechny, sháním pro dědu bezkontaktní zapalování pro jeho Ladu 2105 nebo stará kladívka. Už půl roku se s tím trápíme, dvakrát ho to nechalo na cestě, koupil jsem kladívka, vyměnil a znovu. Jsem z Prahy, děda od Benešova, poradil by mi prosím někdo kde sehnat nové spolehlivé bezkontaktní zapalování nebo starší kladívka a nbeo nová, ale spolehlivá? Jedinou mototechnu, kterou jsem našel je v Krči, na Praze 4.
Díky moc za každou radu

Napsal: ned zář 05, 2010 12:05
od Křečík Barbuška
Ještě máš možnost tutaj http://www.lada.cz/kontakty.asp , traduje se, že matroš odtud je lepší než z Krče. Bezkontaktní zapalování není zrovna laciná záležitost. Užívá odlišnějšího rozdělovače, dále potřebuješ, jinou "bezkontaktní" cívku (v nouzi to chodí i s klasikou, ale nevyužiješ tak potenciál bezkontaktu), zapalovací modul a kabeláž. Jedincové odtud to většinou berou od Coryho co to tahá z Ukrajiny, ale ten je daleko od Práhe. Pokud to budeš chtít koupit zde, tak bych tipnul, že to bude ještě dražší a možná ne hned dostupné. Cesta nového kladívka bude jistě lacinější. Předpokládám, že máte řemenovou třináctku, je tak? Co se týče problematiky bezkontaktu, tak tu pár témat je, hledej.

Napsal: ned zář 05, 2010 18:53
od Roman
Je mozne, ze problem nesposobuju kladivka, ale lozisko zakladovej dosky......

Napsal: pon zář 06, 2010 04:36
od Křečík Barbuška
To by tazatel musel upřesnit potíže co má, ložisko, ale nenechá člověka viset, jen se stane cesta nesnesitelná :lol: .

Napsal: pon zář 06, 2010 06:59
od vava
No potíže - auto dědovi přestalo jet, takže jsem dal nové kabely, kondenzátor, cívku, víčko, kladívka, svíčky - nastavil odtrh, předstih a jelo to. Asi za měsíc jel děda někam já nevím kam, asi 20 km, na cestě zpět ho to nechalo. Byl se na to podívat jeho starý známý automechanik a ten říkal, že to jsou kladívka. Já sám, když jsem hledal, tak jsem našel, že kladívka jsou nějaká z Turecka, co prý vydrží někdy i jen pár set km.

Napsal: pon zář 06, 2010 07:39
od JmJ
Jestli neni pro dedecka velka zatez investovat myslim 1500 - 2000 Kc, tak opravdu vrele doporucuju poridit od Coryho bezkontakt. Jeho vyhody z praxe sem tu nekde popisoval uz nekolikrat, takze jen strucne: stabilni predstih, bezudrzbovost, klidnejsi chod motoru, pravidelnejsi vykony, mensi pouzivani sytice atd. k bezkontaktu take patri svicky s odtrhem 1 - 1,1 mm.

Napsal: pon zář 06, 2010 13:11
od Křečík Barbuška
JmJ píše: ... k bezkontaktu take patri svicky s odtrhem 1 - 1,1 mm.
Použil jsi svíček s touto mezerou již z fabriky nebo jsi roztáhl obyčejné 0,7? Zkušenosti s takovou mezerou jsou tedy kladné?

Napsal: pon zář 06, 2010 13:13
od Drobek81
rekl bych, ze Ity tam ma LR15TC-1, tudiz mezera z vyroby...

Napsal: pon zář 06, 2010 18:22
od JmJ
Koko Loko píše:
JmJ píše: ... k bezkontaktu take patri svicky s odtrhem 1 - 1,1 mm.
Použil jsi svíček s touto mezerou již z fabriky nebo jsi roztáhl obyčejné 0,7? Zkušenosti s takovou mezerou jsou tedy kladné?
jak pise drobek, mezery z vyroby. funguje to zcela normalne uz nejakych 15 - 20 000 km bych rekl.

Napsal: pon zář 06, 2010 18:44
od rosta
vava píše:No potíže - auto dědovi přestalo jet, takže jsem dal nové kabely, kondenzátor, cívku, víčko, kladívka, svíčky - nastavil odtrh, předstih a jelo to. Asi za měsíc jel děda někam já nevím kam, asi 20 km, na cestě zpět ho to nechalo. Byl se na to podívat jeho starý známý automechanik a ten říkal, že to jsou kladívka. Já sám, když jsem hledal, tak jsem našel, že kladívka jsou nějaká z Turecka, co prý vydrží někdy i jen pár set km.
kladívka mám nová ze starých zásob-ale ty z turecka jsou OK-mají platinové kontakty-problém bude v ložisku co je pod kontaktem-jestli máš na motoru rozdělovač s podtlakem tak je to jasný-vyběhaný ložisko se hejbe a dělá si odtrh a předstih jakej se mu líbí-potom to nejede -vyměň ložisko -stojí kolem 120-150 korun a nebo nejlíp sežeň rozdělovač bez podtlaku-starší provedení pro 01 011 03 ale liší se délkou hřídele pro motory 1500 a 1600 je delší

Napsal: pon zář 06, 2010 19:25
od Křečík Barbuška
rosta píše: ... nebo nejlíp sežeň rozdělovač bez podtlaku-starší provedení ...
Nevím jestli je u nich stejný průběh odstředivé regulace, ale v podstatě stejného účinku dosáhne odpojením podtlakové hadičky od membrány rozdělovače, tím se případný vliv vadného ložiska zcela eliminuje.

Napsal: pon zář 06, 2010 21:38
od Roman
Mal som v ruke tak vymlatene lozisko, ze malo taku volu v niektorych miestach, ze odtrh bol viacmenej nulovy.S takym loziskom sa jazdit nedalo ani s vyradenou podtlakovou regulaciou. Bolo to na jednej z prvych 2105 tiek, co sa v Ceskoslovensku predali. Neskorsie sa montovali ine rozdelovace, ktore mali lozisko ine... (tusim vacsie, s tymi uz take problemy neboli)

Napsal: pon zář 06, 2010 21:52
od Křečík Barbuška
Pravda, fázi totálky jsem neuvažoval :oops: . Velká ložiska byla ve rozdělovačích pro vyšší bloky a malá v nízkoblokových? Nebo naopak? Nebo velké v maďarském a malé v ruském? Nebo jiné kombinace? :lol: Vím že v 05 jsem jiné než v 07. Každopádně, kdyby náhodou byla pětka tazatelova dědy 21053 o čemž pochybuji, tak bych měl zánovní patnáctkový klasický rozdělovač navíc :mrgreen: .

[ Komentář přidal: Luděk Musil: út září 07, 2010 07:44 ]
Zeditováno. L.

[ Komentář přidal: Koko Loko: út září 07, 2010 12:26 ]
Zeditováno ještě lépe.

Napsal: pon zář 06, 2010 22:17
od Hurikán
Podle chabého popisu to taktéž vidím na ložisko základové desky rozdělovače. Pokud je kvalitně vylágrované, tak vůle klidně dosáhne hodnot v řádu mm. Potom odpojení podtlaku nic neřeší, bo destička a kontakty si v rozdělovači lítají, jak otrapa v putyce. :D Tudíž doporučuju kontrolu a výměnu. Taky je dobré zkontrolovat, jestli drátek od kladívka někde nezkratuje na kostru (může to dělat jen v určité poloze desky), protože tohle umí taky solidně potrápit. ;)

Ad velikosti ložiska. Ty jsou odvislé od výrobce rozdělovače. Všechny sovětské rozdělovače mají ložiska velká, kdežto v maďarských je ložisko malé. Tohle platí jak pro "krátké" rozdělovače (1200; 1300), tak pro rozdělovače "dlouhé" (1500; 1600)

Napsal: čtv zář 09, 2010 21:08
od amiricas
Chtěl bych se zeptat jelikož nechci zakládat nové téma tak to píchnu sem. Jaké zapalování je "nejlepší" ? Vím že jsou dva druhy (mechanické,eletkrické) ale už se tak nějak začínám ztrácet v těch elektrických (s elektronickým odlehčením kontaktů přerušovače, kondenzátorové nebo induktivní s použitím klasického přerušovače a zapalování bezkontaktní) když jsem se pídil po tom bezkontaktním tak jsem zjistil že tam je tolik čidel že bych se na to nejraši vysral ale zase už se mi nepovedlo nic kloudného najít o tom zbytku. Jedná se mi o to zda to má vůbec cenu montovat pro účel "snižení opotřební a spotřeby a samozřejmě na zimní starty jelikož stojím venku :( Co by jste mi doporučili. Ne že bych to nutně potřeboval, auto stratuje dobře jen mě občas zklame baterka takže vydrží tak 3-5 pokusů a pak je po ní a nechce se mi ji věčně v zimě vyndavat a nandavat.