Stránka 1 z 2

SPOJKA 2106-Náhlá porucha,čim to může být?At mám díly...

Napsal: úte srp 24, 2010 20:58
od martinz
U naší 2106 se náhle pedál spojky propadl.Po nastavení vůle chvíli funkční.Najednou po sešlápnutí spojky chcípne na volnoběh,nebo to ani neutahne starter.Jde blbě řadit 1a2..3a4 trošku líp.Čím to nejspíš je?Pojedu to v pátek dát dohromady z Prahy a pak těžko kupovat díly v Koněvovce,nebo Mělníku.Spojka byla dělaná před rokem a půl.Dík všem za radu.Napíšu,čím to bylo plus foto,bude-li zájem.

Napsal: úte srp 24, 2010 21:15
od Marek
Myslím, že je to hydraulikou. Vyměnil bych oba válce spojky.

Napsal: sob srp 28, 2010 22:37
od cackler
Mám podobnej problém. Auto dýl stálo, pedál úplně bez záběru, spojka vůbec nerozpojuje, takže nejde zařadit žádná rychlost a startér se trápí. V Tůmovi jsem podobnou závadu nenašel, tak nevim co zkontrolovat a na co se zaměřit?

Napsal: sob srp 28, 2010 22:59
od Hurikán
Máš v okruhu spojky kapalinu? Pokud ano, tak někoho požádej, ať zkusí pedál sešlápnout a ty se podívej na pracovní váleček, jestli aspoň trochu vystavuje. Jestliže je v okruhu kapalina a po sešlápnutí pedálu se pracovní váleček ani nehne, je vadný hlavní spojkový válec. Manžeta neudrží tlak a kapalina se vrací zpět do nádobky. Ještě by mohla být spojka zavzdušněná, ale když jsi s ní nic nedělal, tak k tomu není důvod. Za pokus o odvzdušnění ale nic nedáš.

Napsal: ned srp 29, 2010 00:07
od Marťas
Hurikán, Saša povídal, že spojka je schopná se odvzdušnit sama, takže tím to asi nebude :/

Napsal: ned srp 29, 2010 09:12
od Laďuša
MarŤasi, já tě nevim, ale úplně sama a úplně pořádně? No nevim, nevim. Já bych to pro sichr odvzdušnil normálně.
cackler píše:Auto dýl stálo, pedál úplně bez záběru, spojka vůbec nerozpojuje,
No, ale neni to jenom slepený? To se po delším stání může stát. Naprázdno (vyplej motor) tam kvalty jdou? Pokud jo, zařaď kvalt, sešlápni spojku (vykřičník, aby jsi někam nevletěl :idea: ) a nastartuj. Auto nepatrně cukne a je po problému ;)

Napsal: ned srp 29, 2010 12:49
od Marťas
Laďuša píše:Já bych to pro sichr odvzdušnil normálně.
No to já taky :D

Napsal: ned srp 29, 2010 16:39
od Saša
Laďuša píše:Pokud jo, zařaď kvalt, sešlápni spojku (vykřičník, aby jsi někam nevletěl ) a nastartuj. Auto nepatrně cukne a je po problému
Kéž by tomu tak bylo vždy . Přirezlá (slepená) spojka je dost častá věc po dlouhodobém stání . S odlepením ale mohou být značné problémy . Něldy to nelze ani dost "brutálním" spůsobem a musí dojít k demontáži . Ono ale také záleží na materiálu spojky .

Napsal: ned srp 29, 2010 23:07
od cackler
Dneska jsem na to kouknul a vytekla kapalina. Zkusim nalít DOT4, potřebuju jen popojet s autem, tak snad to stačí.

Napsal: pon srp 30, 2010 13:21
od martinz
Jestli to někoho zajímá,tak se úplně zadřelo spojkové ložisko a oddělalo třecí kroužek na přítlačáku.Lamela O.K.Oprava za odpoledne jen s komplikací vymontování přítlačáku z jiného vozu.Nejvíc mě štve,že se musí dát stranou kobereček.Jinak auto zvedám na nájezdy tak 15cm a je to v poho.Ještě bych chtěl varovat,opravdu nekupujte ND v jiných "mototechnách" než od autolada.Nejlíp Mělník.I v Praze jsem koupil úplně sra...kový pakny,ty samoštely na 2103.Pak jsem raději předělal na samoštel válečky.Výfuky taky nejlíp Mělník-skoro nereznou.Chtěl bych ještě varovat před dílama od Thorn.Praskaj přední pružiny,sra..kový rozvodový kola,nebo blbě udělanej rozvodák na 2103-delší-je to ten českej.Viděl jsem lamelu spojky po 20 000km.Popraskané pružiny a roztržený plech.

Napsal: pon srp 30, 2010 19:41
od cackler
Tak jsem dnes dolil kapalinu a chtěl jsem to i odvznušnit, tak jsem povolil odvzdušnovák a pedál se mi přestal vracet nahoru. Zůstane ležet na podlaze, ikdyž jsem všechno vrátil jak bylo... V čem může být chyba teď?

Napsal: pon srp 30, 2010 19:53
od MartasBrno
jsou tam dvě pružiny? jedna u pedálu a druhá u pracovního válce spojky?

Napsal: pon srp 30, 2010 19:58
od vintera
utáhnout zase odvzdušńovák

Napsal: pon srp 30, 2010 20:07
od cackler
ten jsem samozřejmě zatáh... nic z něj už neteče, ale spojka se nevrací. Vracela se dokud jsem nepovolil odvzdušňovák, s pružinama se nehejbalo.

Napsal: pon srp 30, 2010 20:07
od Ivo
To, že spojkový pedál při odvzdušňování zůstane dole, je naprosto normální. Po odpoštění tlaku, je třeba pedál vrátit rukou, zručnější nohou. Při dalším sešlápnutí už by se měl vrátit sám.