Stránka 1 z 1

LPG kontrolka rezerva

Napsal: ned srp 22, 2010 21:44
od wiku
Zdravím. Mám v žigu LPG sadu od Firmy Lovtec. Je to patrně ta vůbec nejlevnější varianta jaká může být. Vedle spínačky mám tuto krabičku obrázek . Zelený drát z ní vedoucí by měl být na kontrolku rezervy (docházení plynu) která v krabičce je. Podle mého elektrického schematu mám ale tento kabel ukostřený. Kontrolka mi samozřejmě nijak nefunguje. Rád bych si ji nějak zapojil. Kam ten kabel má vézt?

Napsal: pon srp 23, 2010 01:43
od MartasBrno
žeby na nějaký kontakt na bombě LPG? Pokud má plovák nějaký kontakt...

Napsal: pon srp 23, 2010 15:28
od Saša
MartasBrno píše:žeby na nějaký kontakt na bombě LPG? Pokud má plovák nějaký kontakt...
Standartně multiventily tenhle "kontakt" nemají . Je ale velmi jednoduché a levné ho dodělat . Je to vlastně jazýčkový kontakt (skleněná trubička s vývody) která reaguje sepnutím na přítomnost magnetického pole . Ručička v nádrži je přidělaná na magnetu . Vhodným umístěním jazýčku (vzhledem k orijentaci magnetu (S/J)) se dá nastavit v jaké poloze ručičky má kontakt sepnout . "Jazýček" se dá koupit v obchodech se součástkama nebo vyndat ze snímače pro cyklokomputer , dveřních nebo okeních magnetických kontaktů pro zabezpečovačku (alarm) . Pak jeden konec ukostřit a druhý na ten drát ke kontrolce . Jazýček jde po umístění do požadované polohy přilepit tavným lepidlem . Je pouze na vás kolik si přejete aby kontrolka ukazovala (dáno polohou jazýčku vůči magnetu) . Jazýček stojí cca 15 kč . Samozřejmně jde udělat i to aby vám ručička origo palivoměru ukazovala stav v nádrži ("kopírovala tu v multiventilu u "bomby") . Ale tam je již potřeba trochu elektroniky .

Napsal: pon srp 23, 2010 21:50
od wiku
Saša: budou to mít v obchodě s elektrosoučástkami nebo spíše v mototechně? Jmenuje se to " jazýčkový kontakt" ?

Napsal: úte srp 24, 2010 15:28
od Saša
Co by to probůh dělalo v mototechně . Leda jako součást jednoduchého imobilizéru . V prodejně se součástkama tak na 90% skladem . Jinak jak jsem psal . Pokud budeš mít cestu přes LTM tak jich mám tak stovku . Daruji pár kusů zdarma . A jmenuje se to opravdu Jazýčkový kontakt , někdy s přídavkem "magnetický"

Napsal: úte srp 24, 2010 16:53
od wiku
Zítra se zeptám v obchodě. Dík.

Napsal: čtv srp 26, 2010 19:25
od wiku
Mám možnost koupit jen jazýčkové relé. Prý je to podobné. Je to taková malá kostička a má čtyři vývody.

Napsal: pát srp 27, 2010 08:02
od Roman
Jazyckove rele je vlastne ten jazyckovy kontakt okolo ktoreho je navinuta cievka a v dnesnej dobe zaliate cele v nejakej hmote. S tym by pravdepodobne bol problem aby to spinalo od externeho magnetickeho pola. Pozri sa v nejakom obchode kde predavaju zabezpecovaciu techniku (napr Jablotron) tam sa pouzivaju ako dverovy spinac - v jednej kocke je magnet a v druhej jazyckovy kontakt. Alebo si to objednaj z nejakeho e-shopu napr. http://www.gme.cz/cz/elektronicke-souca ... 16078.html

Napsal: pát srp 27, 2010 16:04
od Saša
wiku píše:Mám možnost koupit jen jazýčkové relé. Prý je to podobné. Je to taková malá kostička a má čtyři vývody.
Pokud půjde o staré Teslácké provedení UHA xxx tak ho klidně kup , "jazýček" jde vyndat u jiných nevím . Jedeš do jedovnice ? Klidně hrst vemu a pomohu zapojit . Klidně i na původní kontrolku v měřáku benzínu Při provozu na benzín bude indikovat rezervu benzínu a po přepnutí na LPG bude indikovat tebou zvolenou rezervu LPG .

Napsal: pát srp 27, 2010 18:15
od wiku
Nejedu, mám to z Děčína docela daleko.
Není to rozebiratelné. To reláteko je zalité v jednom kousku plastu. Myslíš že bys mi mohl pár těch kontaktů poslat poštou? Samozřejmě bych ti za ně i za známku na dopis zaplatil. Pořád by to vyšlo lépe než objednávat z eshopu.

Ještě jedna věc mi vrtá hlavou. Mají tyto nejobyčejnější LPG systémy nějaký ventil na uzavírání paliva při brždění motorem? Při sjíždění velkých kopců na nižší kvalt mi ve výfuku prská palivo. Tak přemýšlím jestli je to nefunkční, nebo tam takový systém vůbec není.

Napsal: pát srp 27, 2010 18:45
od Křečík Barbuška
wiku píše:Mají tyto nejobyčejnější LPG systémy nějaký ventil na uzavírání paliva při brždění motorem?
Nemají, nicméně mám vypozorováno, že pokud je na Ozonu navěšen funkční ekonomizér, je množství nasátého plynu minimální, dokonce i jeho "trilkovací" zkouška funguje tak jako na benzínu. Tak tomu je u mého Elpigaz 01.

Kdysi jsem přemýšlel nad tím, že bych jednotkou ekonomizeru ovládal ventil na reduktoru, ale mám pocit, že by vznikalo příliš velké zpoždění a mohlo by to zdechat třeba při vyřazení před křižovatkou. Navíc nějaká samodomo úprava LPG by se v případě nějakého neštěstí mohla v případě znaleckého bádání obrátit proti mě.

Napsal: pát srp 27, 2010 20:31
od plavec
Koko Loko píše:Tak tomu je u mého Elpigaz 01.
Pane kolego, jak dlouhoo používáte elpigaz O1 ? A jaké máte recenze?
A jak funguje u elpigazu ten plynvej palivoměr, kde je kontrolka na rezervu a pak 4 zelený kontrolky (kolik jich svítí, tolik přibližně je tam plynu) ? V čem je problém, když to blbě ukazuje? Musí se to nějak zkalibrovat při prvním čepování?

Napsal: sob srp 28, 2010 11:53
od Křečík Barbuška
Pod označením Elpigaz 01 se zjevně skrývá mnoho variant. Já tam indikátor stavu v nádrži nemám. Kontaktuj Luďka Musila, on ten indikátor má a řekl bych, že má stejnou zástavbu jako ty.

elpigaz

Napsal: sob srp 28, 2010 21:27
od plavec
Mno já mám směšovač Albert (že by ho Hurikán pro ně montoval doma na koleni? :lol: ).Nádrž Stako a víc si nepamatuji. Co ale vím, tak málokdo má ten palivoměr.

Napsal: pon srp 30, 2010 05:55
od Luděk Musil
Plavec: Ano, krabičku s měřením mám obdobnou. Už při zástavbě LPG do auta jsem řekl, že to chci s měřením. Bylo to o pětikilo dražší, protože dávali k nádrži trošku jinej budík (no spíš budíček :lol: ). A potom podle počtu svítíchí ledek úpznáš, kolik je plynu (svítících ledek ubývá podle toho, jak ubývá paliva) a při dosažení určitého stavu se rozsvítí poslední (červená) ledka. L.