Stránka 1 z 1

motor houpe s otáčkama

Napsal: stř srp 11, 2010 10:09
od filiposis
Koupil jsem Ladu Nivu 1,7 r.v. 2001 a motor strašně houpe otáčkama. Jednou nejde do otáček a jede na volnoběh tj. 1000ot/min. a jindy zas 4000 ot/min a nejde vůbec dolů, plynovej pedál na to nemá vliv, dělá to i když auto stojí na místě i když jedu, jak studenej motor tak ohřátej. Nedá se s tim jet. Poradí mi prosím někdo?

Napsal: stř srp 11, 2010 11:41
od Luděk Musil
filiposis píše:... Nivu 1,7 r.v. 2001 ...
SPi nebo MPi ?
A co říkají chybové kody řídící jednotky?
Na tak málo poskytnutých informací nelze spolehlivě odpovědět - bylo by to věštění z křišťálové koule nebo přímo fabulace. L.

Napsal: stř srp 11, 2010 14:50
od Štěpán
filiposis: Spoj se s elektronovým mágem ladaklubu ( saša ) Je taky z Litoměřic a sice nemá nivu, ale má 2104 s 1,7SPi. Ten by ti mohl pomoci nejlépe.

Napsal: sob srp 14, 2010 09:45
od plavec
u 111ky to dělá buď krokovej motorek volnoběhu anebo čidlo polohy škrtící klapky. U krokáče může být těsnící "O" kroužek v pytlli. Možno i váha vzduchu (málo pravděpodobné řekl bych) . Hádám že niva to bude mít obdobně. :)

kody

Napsal: pon srp 23, 2010 05:57
od filiposis
Ahoj,
díky za tipy - zajel jsem s tim na diagnostiku a zjistil tyto závady:
P0122 snímač polohy šktící klapky
P0134 lambda sonda
P0560 systém napájecího napětí
P1514 proudový okruh nastavovače volnoběhu
P1602 systém napájecího napětí

Jen nevim jak je která závada stará... Je někde v severních čechách dobrej servis? Moc se v tom nevyznám a nechci něco zprasit...

Napsal: pon srp 23, 2010 06:15
od Luděk Ondrůch
Na levém boku před dveřmi řidiče jsou 3 nožové pojistky. Vyndej je, zkontroluj jestli nejsou spálené očisti jejich kontakty a vrať je nazpět. Potom odpoj na chvíli akumulátor (tím se vymaží chyby z ř.j.). Pokud bude závada pokračovat, tak si od někoho půjč funkční lambdu a zkus jestli není problém v ní.

Napsal: pon srp 23, 2010 06:17
od filiposis
zkusim to a napíšu jak to dopadlo...

díky

Napsal: pon srp 30, 2010 09:39
od filiposis
Díky všem za pomoc, nepřišel jsem na to a Nivu švihnul do servisu... :-D
Tak uvídíme...

Napsal: pon srp 30, 2010 19:07
od Lukyn
Tak na to jsem zvědavý, protože asi máme podobný problém. Navíc při prudkém přidání plynu drze chcípne :cry:

kolega

Napsal: stř zář 01, 2010 16:20
od filiposis
no tak to tě kolego se stejnym problémem budu informovat... když prudce šlápnu na plyn tak mi taky chcípne.... takže dám vědět čim se to sralo....

Napsal: stř zář 01, 2010 16:43
od Lukyn
To filipolis:
Problém možná odhalen. Po vymontování krokového motorku a propláchnutí WD40 s následným ofouknutím kompresorem jsem udělat toto: nechal jsem na chvíli odpojenou baterku. Potom jsem motorek namontonal zpět. Po připojení baterie jsem chvíli nechal zapnutý klíček(cca5sec). Potom zase na chvíli vypnul. Celé jsem opakoval třikrát. No a světe div se, startuje jak za mlada, otáčky drží nádherně a za plynem jde ukázkově. Zkus, třeba Ti to taky pomůže. No ale do foroty si sháním díly, co kdyby to dlouho nevydrželo :wink:

Napsal: čtv zář 16, 2010 11:57
od jackfree
jak souvisi krokovy motorek volnobehu s tim jak jde motor za plynem? dekuji. omluvte hacky carka pisu z ciziny...

Napsal: čtv zář 16, 2010 15:35
od Saša
Víceméně nijak , pokud tedy motor kvůli vadě na krokovém motorku "nedrží" příliš nízký volnoběh , ze kterého se špatně rozebíhá .

Napsal: čtv zář 16, 2010 19:28
od Lukyn
No nevím, ale mi motor držel krásných "volnoběžných" 2 tis.otáček a za plynem nešel vůbec. Spíš naopak. Přirovnal bych k zatažení sytiče na zahřáté škodověnce :D

Napsal: pát zář 17, 2010 15:31
od Saša
Lukyn píše:Přirovnal bych k zatažení sytiče na zahřáté škodověnce
Tímto motor značně obohatíš a ten se začne dusit. Krokový motorek volnoběhu má zcela jinou funkci - ten pouze otevírá obtokový vzduchový kanál kolem škrtící klapky , která u íčka musí být zcela zavřená . Pak je jíž na ŘJ kolik nadávkuje paliva vzhledem k teplotě motoru , teplotě vzduchu , a podtlaku v sacím potrubí na ohřátém motoru také dle toho co hlásí lambda sonda . Tohle se týká volnoběhu .
Vstřikování paliva ač to tak nevypadá je v principu jednoduchá záležitost . Složité je pouze sestavit program (algoritmus) pro ŘJ . To je otázka stovek hodin na skušebně s motorem na brzdě .
Za hodně záhadných závad může v mnoha případech "falešný" vzduch - třeba naprasklá hadička či karbonem ucpaná tryska (i těleso klapky íčka je má) jen vypadá jinak než u karburátoru .