Stránka 1 z 1

1.7i zopar otazok

Napsal: čtv črc 29, 2010 23:47
od ladadriv3r
Zdravim! Mam otazku. Pred par dnami som ziskal motor 1.7i. Chcem ho namontovat do svojho sutazaku 2101. Otazka c.1: Ak to chcem hodit na karburator, ale chcem ponechat tyristor potrebujem RJ resp kablovacku z auta, v ktorom bola 1.7i? Otazka c.2: Mozem na ten motor hodit hlavu z 1.5 znizenu o 1,5mm. Otazka c.3: Aka ostra vacka je najlepsia pre 1.7 a aka je tam seriova?...DAKUJEM :)

Napsal: pát črc 30, 2010 00:22
od Maysner
1. musis zapojit komplet elektriku a muzes tak behat. nezapojis pouze cidla co jsou na vstrikovaci. jezdil jsem tak
2. muzes. tim dostanes uplne stejnou hlavu. z 1.7 je o 1,5mm nizsi nez hlava unifikovana 21011-xxxxxxxxx
3. pokud chces jezdit s ickovym zapalovanim, tak ciste seriova. ostra se hada s rj. zkousel jsem to

Napsal: pon srp 02, 2010 19:26
od ladadriv3r
aaaha...v tom pripade to hodim na normalny rozdelovac a karbec,pre mna je elektrika aj tak spanielska dedina..:D....a otazka k tej unifikovanej hlave z 1.5 kolko ju mozem stiahnut tak aby to bolo akurat a aby sa nestretol ventil s piestom??...poptrebujem ten motor postavit pomerne jednoduchymi upravami na co najvyssi vykon...absolutne mi nejde o spotrebu ani o zivotnost motora

Napsal: úte srp 03, 2010 05:53
od peet2101
ladadriv3r, a nebylo by možné snížit blok??

Já mám na 1,7 co stavěl Maysner sníženou hlavu o 2mm = hlava 07 snížená o 0,5mm.

Napsal: úte srp 03, 2010 15:41
od Luděk Musil
ladadriv3r píše:a otazka k tej unifikovanej hlave z 1.5 kolko ju mozem stiahnut tak aby to bolo akurat a aby sa nestretol ventil s piestom??...
Vidím, že i mechanika motoru je Ti poněkud cizí. Protože pokud by jsi chtěl u řetězového motoru dosáhnout [...akurat...] a [nestretol ...] musel by jsi místo snížené hlavy použít NESNÍŽENOU hlavu a ještě těsnění o tloušťce cca 7 mm.
Viděl jsi např. příčný řez motorem?
Pánové - obzvláště Vy mladší a plní ideálů ... uvědomte si takovou jednu maličkost. Lada motor není dravec a vyrazit z něj, řekněme dalších 5 - 20 kW není otázkou stokorun a bez hlubokých (či alespoň) hlubších znalostí motorařiny je to o ničem. L.

Napsal: úte srp 03, 2010 16:27
od Ivo
V poslední době mám takový pocit, že všichni by co nejlevněji a hlavně pokud by to šlo, tak co jerychleji, chtěli výkon nadupaného BMW, ale pokud možno jenom otočením nějakého knoflíku, který ne a ne najít. Ohledně snižování hlav a bloků a zvyšování výkonu motoru, je tu toho myslím celkem dost a dokonce i s výsledkama. Ale úprava není nikdy zadarmo a za den.

Napsal: úte srp 03, 2010 23:35
od Veverka
Ivo píše:V poslední době mám takový pocit, že všichni by co nejlevněji a hlavně pokud by to šlo, tak co jerychleji, chtěli výkon nadupaného BMW, ale pokud možno jenom otočením nějakého knoflíku, který ne a ne najít. Ohledně snižování hlav a bloků a zvyšování výkonu motoru, je tu toho myslím celkem dost a dokonce i s výsledkama. Ale úprava není nikdy zadarmo a za den.
Máš pravdu,na druhou stranu já bych tak něco podobného chtěl taky,pokud někdy dojde na GO motoru.

Napsal: stř srp 04, 2010 08:32
od Roman
Veverka píše:
Ivo píše:V poslední době mám takový pocit, že všichni by co nejlevněji a hlavně pokud by to šlo, tak co jerychleji, chtěli výkon nadupaného BMW, ale pokud možno jenom otočením nějakého knoflíku, který ne a ne najít. Ohledně snižování hlav a bloků a zvyšování výkonu motoru, je tu toho myslím celkem dost a dokonce i s výsledkama. Ale úprava není nikdy zadarmo a za den.
Máš pravdu,na druhou stranu já bych tak něco podobného chtěl taky,pokud někdy dojde na GO motoru.
A potom staci napisat par riadkov o tych "knoflikoch", ktorych je dost vela a je v diskusii ticho uz mesiac. Vid.: Vrtám, vrtáš, vrtáme aneb objem ničím nenahradíš...

Napsal: stř srp 04, 2010 16:51
od ladadriv3r
Ludek, kedze samozrejme nie som genius, prave preto navsetvujem toto FORUM, mozno som mlady a neskuseny, ale niekde zacat treba...nemyslis?....predpokladam , ze ani ty si hned po tom ako si sa naucil chodit nezacal prerabat motory:))....nic v zlom, ale na co tu to forum potom je, ked polozim nejaku otazu pride sem niekto s evidentne bohatymi skusenostami a namiesto toho aby poradil tak skritizuje vsetko pod ciernu zem. PS: je mi jasne ze poriadny motor nepostavim zo dna na den a nebude to stat 100 ani 200 € ale daleko viac a urcite nepostavim boja schopny motor hned ten prvy. Mozno to bude az 3-4 motor, ale bude. Chcel by som vidiet teba v mojom veku....:))

Napsal: čtv srp 05, 2010 05:41
od Luděk Musil
ladadriv3r píše:ze ani ty si hned po tom ako si sa naucil chodit nezacal prerabat motory
Ne, to opravdu ne. V 19 letech jsem byl rád, že jsem dokázal vyjmout z rámu motor z Jawa 175, rozebrat a poskládat jej.
První motor, resp. výbrus motoru jsem si nechal udělat a zároveň s výbrusem mi poskládali i tzv. půlmotor = klika i s písty již byla v bloku a já si doma doskládal zbytek se sníženou hlavou o 1 mm. To byla má bývalá 2103, která mí na srazu v Trnavě po cca 3,5 kkm dokázala vytočit nějakých 7 tisíc rpm (video tu někde bylo). To bylo v roce 2004 (jistě dokážeš spočítat, kolik mi tenkrát bylo)
A další motor, tentokrát 1,8 jsem kromě výbrusu dělal celý sám v roce 2007.
Všechny (vlastně oba dva) motory jsem dělal jen proto, že ten první měl již natočeno hodně a věkem poněkud zeslábl a ten druhý jsem postavil jen proto, abych si dokázal, že to jde a nikdy jsem se nesnažil stavět Ladamotor na nějaký extrémní výkon. Takže oba dva motory byly/jsou v podstatě na sériovém výkonu, bez dalších úprav a tím i na slušné úrovni a spolehlivosti. Toliko ke mně a k mým zkušenostem.
Nyní ke Tvým otázkám:
Je lepší to "postavit" na karburátor z 2106 a vhodněji to natryskovat. K tomu rozdělovač a bezkontaktní zapalování.
V úhlech či stupních ostré vačky opravdu neporadím - tímto jsem se nikdy nezabýval. Myslím si však, že motor a sériová vačka 1,7i zabudovaný společně s převodovkou 2101 a diferenciálem 2102 bude pro Tvé potřeby (alespoň na chvíli) více než dostačující ... tedy v případě, že se nechceš zabít hned na první soutěži.
Ono nejde o to jen tu káru rozjet, ale taky projet zatáčku a zastavit!
L.

Napsal: čtv srp 05, 2010 10:05
od ladadriv3r
Ludek, dakujem za info. Neboj sa nestartoval som na jednej ani 10 sutaziach(jazdim od mojich 8 rokov), bolo ich podstatne viac a zatial som vsetky dokoncil :)Samozrejme motor 1.7i bude kompletne rozobraty, kedze neviem v akom je stave, nasledne dalsie opravy. Samozrejme pojde to na karbec, to zapalovanie bude pre mna tazky oriesok, kedze priznavam elektrika aj ked primitivna je pre mna spanielska dedina. Co sa auta tyka mam tam kvalitny podvozok, zgeneralkovane komplet brzdy(kedze plne funkcne zigulacke brzdy postacuju) a ako si uz spmenul prevodovka 2101 a diff 2102-4,44(zvarosvor :D) v aute mam "KLIETKU", sportove sedacky a pasy.

Temu som zalozil pretoze ani po dokladnom prestudovani fora som nenasiel informacie, ktore som potreboval(hlava,vacka) aj ked som sa dozvedel velmi zaujimave informacie, ktore mi urcite pomozu. Aj ked osobne si myslim, ze stiahnut hlavu o 1 mm(+ dalsie upravy) a udriet tam 289° vacku nebude problem a slapat by to malo

PS: K tej zivotnosti motoru, kedze staviam auto ciste na sutaze v ziadnom pripade nebudem pozerat na zivotnost motora alebo spotrebu. Ide mi o vykon. Chcel by som to dotiahnut na nejakych 120 koni a viem ze sa to musi dat pretoze mam znamych, ktory zo zigulackych motorov vydolovali viac...