Stránka 1 z 4
starter
Napsal: stř črc 28, 2010 22:57
od kubahosi
caute, chtel jsem se informovat na zvlastní vec co mi dela starter, pri startovaní mi jen cvakne a nesepne po vracení spinaci skrínky do zpetne polohy a vracení klicku se roztoci, kde bych mel hledat zavadu ? na civce starteru nebo na spinaci skrince? civka byla loni menena, mozna ze je tam nekde jinde zrada.
Napsal: stř črc 28, 2010 23:33
od MartasBrno
Jak mám chápat
kubahosi píše:po vracení spinaci skrínky do zpetne polohy a vracení klicku se roztoci
?
Jako že se roztoci az na druhy pokus, nebo ze v poloze startovani jen cvakne a pri vraceni klicku do polohy zapalovani se roztoci? To by byl dobry hokej, byla by to chyb av tom kravskem rele - civce co je na starteru. Ona ma dve funkce - jednak elektromagneticky vysouva pastorek do zaberu s vencem a druhak spina pomoci siloveho kontaktu proud z baterky do starteru.
Napsal: čtv črc 29, 2010 07:31
od Roman
Vymen "orech" v spinacej skrinke.
Napsal: čtv črc 29, 2010 07:34
od peet2101
jak říká Roman, nejspíš nebude problém ve startéru, ale ve spinačce.
Spínací skřínka má dvě části, zámek (to kam se strká klíč) a "ořech" (taková plastová věc zezadu co má na sobě všechny kontakty a jsou tam napojeny dráty. Bez vyjmutí spínačky z uložení to asi nepujde udělat.
Napsal: čtv črc 29, 2010 08:39
od vintera
jestli je závada ve starteru nebo spínací skřínce zjistíš nejlíp tak, že odpojíš od cívky startéru slabý drát, který vede právě od spínačky, na místo něj na kontakt cívky starteru připojíš jiný a prostým přiložením druhého konce drátu k pólu baterie zjistíš jestli se závada stále projevuje či ne. Půjdeli starter normálně bude nejspíš vadný kontakt ve spínačce, nebo taky někdy bývá vadný kontakt na cívce starteru (volný, zaolejovaný anebo zoxidovaný konec kabelu u cívky starteru). Zkusil bych ponejprv zahýbat slabým kabelem u cívky starteru jestli nenastane změna stavu. Měl jsem několikrát podobnou závadu a vždy mimo spínačku.
Napsal: čtv črc 29, 2010 11:12
od peet2101
vintera píše:jestli je závada ve starteru nebo spínací skřínce zjistíš nejlíp tak, že odpojíš od cívky startéru slabý drát, který vede právě od spínačky, na místo něj na kontakt cívky starteru připojíš jiný a prostým přiložením druhého konce drátu k pólu baterie zjistíš jestli se závada stále projevuje či ne. Půjdeli starter normálně bude nejspíš vadný kontakt ve spínačce, nebo taky někdy bývá vadný kontakt na cívce starteru (volný, zaolejovaný anebo zoxidovaný konec kabelu u cívky starteru). Zkusil bych ponejprv zahýbat slabým kabelem u cívky starteru jestli nenastane změna stavu. Měl jsem několikrát podobnou závadu a vždy mimo spínačku.
Njedřív VYKVALTOVAT
Napsal: pon zář 13, 2010 14:07
od Cooper
Tak mám problém se startérem....zase.....Když chcu motor natočit.....Startér se chová jakoby neměl dost šťávy, prostě těžko otáčí motorem. Porucha se stala z ničeho nic, předtím fungoval startér normálně. Můžete mě někdo aspoň nasměrovat co mám zkontrolovat?
Napsal: pon zář 13, 2010 14:14
od Luděk Ondrůch
Kabely, dotažení matic na kontaktech, ukostření motoru.
Napsal: pon zář 13, 2010 17:07
od vintera
jednou mi takhle na náměstí umřela baterka,
jindy to byl uhlík ve starteru
Napsal: pon zář 13, 2010 17:23
od Saša
Můžou to být také vadná pouzdra ("ložiska") Vlivem vůle a silného magnetického pole se pak rotor kříží a startér pomalu a namáhavě točí . Přitom bere hodně proudu a někdy je nelehké zjistit zda je to startérem nebo baterijí , protože velký odběr spůsobuje výrazný pokles napětí na baterce .
Skusil bych následovné : Připoj měřák rovnou k bateriji a skus startovat , nesmí napětí spadnout pod 9V . Pokud padá níž jsou dvě varianty A:vada baterie B: vada startéru . Pokud je pokles při startu nízký okolo 11V je pravděpodobně někde vadný spoj (studeňák) - očistit a skontrolovat (kontakty baterie , ukosrřovací kabel baterky-kastle a ukostřrní motoru , plusový kabel k startéru . Pokud je vše OK jsou pravděpodobně vadné uhlíky (krátké a mají malý přítlak) a nedokáží přenést dostatek proudu .
Napsal: pon zář 13, 2010 17:51
od Cooper
Saša píše:Můžou to být také vadná pouzdra ("ložiska") Vlivem vůle a silného magnetického pole se pak rotor kříží a startér pomalu a namáhavě točí . Přitom bere hodně proudu a někdy je nelehké zjistit zda je to startérem nebo baterijí , protože velký odběr spůsobuje výrazný pokles napětí na baterce .
Skusil bych následovné : Připoj měřák rovnou k bateriji a skus startovat , nesmí napětí spadnout pod 9V . Pokud padá níž jsou dvě varianty A:vada baterie B: vada startéru . Pokud je pokles při startu nízký okolo 11V je pravděpodobně někde vadný spoj (studeňák) - očistit a skontrolovat (kontakty baterie , ukosrřovací kabel baterky-kastle a ukostřrní motoru , plusový kabel k startéru . Pokud je vše OK jsou pravděpodobně vadné uhlíky (krátké a mají malý přítlak) a nedokáží přenést dostatek proudu .
Tak než jsem si toto přečetl, šel jsem na na to podívat. Prvně jsme s otcem hustoměrem změřili baterku, všechny články jsou ok. Napětí 12,5 V. Všechny kabely jsem zkontroloval, ukostření motoru, kabely na na startéru, prostříkal jsem to kontakt sprejem, stále netočí. Dokonce to už nenastartuje ani motor, startér se jen líně převaluje. S uhlíky si nejsem jistý, ještě je jich tam relativně dost. Spíš mě připadlo divné jak byl po demontáži rotor startéru horký, vnější obal byl vlažný, ale rotor se skoro nedal udržet v ruce......
Napsal: pon zář 13, 2010 18:27
od Saša
Pouzdra , nebo mezizávitový skrat ale to by šlo poznat na kolektoru . budou to na 95% ty pouzdra .
Napsal: pon zář 13, 2010 18:43
od Cooper
Saša píše:Pouzdra , nebo mezizávitový skrat ale to by šlo poznat na kolektoru . budou to na 95% ty pouzdra .
Do háje...jak mají být dlouhé uhlíky? Když vyndám rotor tak ještě o kus klesnou, takže ty budou asi v pohodě.....Mě se to s těma pouzdrama nezdá. Teda spíš mi nepřijde že by byly něják vychozené. Spíš je zvláštní že je volnoběžka odřená od věnce.
Napsal: pon zář 13, 2010 19:01
od vintera
pouzdra ze dne na den asi ne, starter celý rozebrat, volnoběžka nesmí dřít o setrvák.
Napsal: pon zář 13, 2010 19:03
od Cooper
Startér rozdělaný mám, ale nevidím na něm nic špatného......Nesmí dřít, ale dře....už jsem tak zrušil dvě...