Stránka 1 z 3

aky motor na upravy?

Napsal: úte črc 27, 2010 19:15
od patres007
nazdarek, idem stavat jeden stroj a pouzijem nanho podvozok aj motor, prevodovku atd z lady, koli tomu ze ma zadny nahon a vyhovujuce rozmery...xcel by som sa vas ale opytat, ktory motor je najvhodnejsi na dalsie upravovanie a zvysovanie vykonu? a dalej by som este potreboval vediet o niekom, idealne z BA alebo okolia kto sa naozaj vyzna v tych motoroch a ich upravach. Vopred vdaka

Napsal: úte črc 27, 2010 19:37
od Atex
ja bych sel opet do 16ky

Napsal: úte črc 27, 2010 19:47
od patres007
a ake upravy na nej mas spravene?

Napsal: úte črc 27, 2010 19:57
od peet2101
patres007, má jít o stroj pro sportovní nebo závodní ježdění??

Napsal: úte črc 27, 2010 20:09
od Sid
Podľa toho, že ide použiť len určité komponenty to tipujem na buginu.

Napsal: úte črc 27, 2010 20:17
od peet2101
Sid, No jo, ale je rozdíl mezi buginou na pole a buginou na autocross, nebo to muže byt třeba http://www.youtube.com/watch?v=MqcCrURMSjs

Napsal: úte črc 27, 2010 20:22
od Sid
To viem. Práve teraz čítam knihu STAVBA AUTOMOBILU PRO AUTOKROS od Václava Krále. Preto mi to napadlo.

Inak spať k téme. Záleží od toho, aké máš skúsenosti a finančné možnosti. Od toho môžeš odvíjať úpravy.

Napsal: úte črc 27, 2010 20:49
od patres007
ide o stavbu auta, nie buginy, ani nic podobne..Ucel auta bude viac menej sportovy, taka zrazova lestenka. Karoseria je trabant, cize to cele bude o dost lahsie a tak...financne moznosti neake su, skusenosti by sa tiez trochu. Mne islo skor o to ze v kazdej znacke aut su niektore modely/motory podarene viac, niektore menej. Na niektorych motoroch je nieco viac predimenzovane, daju sa pouzit napr vacsie piesty atd. Lenze co sa tyka Lady a ich motorov, tak neviem ktory z nich by posluzil ako najvhodnejsi zaklad a ake upravy sa nich najviac oplati spravit co sa tyka pomeru efekt/cas a peniaze ktore ten efekt vyzaduje
Inak planovane upravy zatial su znizenie bloku motora, lestenie ventilov a sania, snad neaky karbec iny, rozdelovac, elektronicke zapalovanie a tak

Napsal: stř črc 28, 2010 05:47
od peet2101
No tak nejvydařenější lada motor je prý 1,6 (z vozu 2106/niva).

-Snížení bloku je výhodnější než snížení hlavy, ale musíš asi rozdělat i spodek.

-Je tu jeden borec z východu slovenska co vozí věci z Ukrajiny, ten by vedel sehnat bezkontaktní zapalování.

-karbece se dají použít třeba dva webry, ale budeš jezdit za 13l. Jinak se dá upravit origo karbec.

Chtěl bys upravovat i spodek?? Kliku ojnice písty??

Napsal: stř črc 28, 2010 06:32
od Sid
Ja by som povedal, že všetky motory LADA od 1200 do 1700cm3 sú rovnako kvalitného spracovania a sú na nich použité rovnako kvalitné materiály. Líšia sa akurát rozmermi niektorých súčastí.
Ťažko ti poradiť, aký motor si zvoliť. Preštuduj si ich parametre a rozhodni sa sám.
Vačšina ľudí tu na fóre sa rozhodla pre motor 1700cm3, lebo má už v sérii slušný objem.

Napsal: stř črc 28, 2010 15:59
od Saša
patres007 píše:ide o stavbu auta, nie buginy, ani nic podobne..Ucel auta bude viac menej sportovy, taka zrazova lestenka. Karoseria je trabant,
Lečtěnka to není , ale účel to plní . Kámošův Trabant , Moje Lada a trocha práce .
http://www.trabantolog.wz.cz/pickup.htm Obrázky dole .

Napsal: stř črc 28, 2010 18:48
od patres007
Aj ja som rozmyslal nad 1700ccm ale to ma
vstreky, neviem ci tam niesu problemy
ked dam karbec ak nie tak jasne ze je
najlepsie ist po co najvacsom seriovom
vykone. Co sa tyka spodku, mam k disporicii
sustruznika aj frezy aj vsetko ostatne, len
neviem ake upravy tam spravit. Zapalovanie bude
to programovatelne( tusim ze sa vola Im soft)
spotreba ma netrapi, bude to jazdit len na zrazy
Trabantologa poznam, uz som to s nim riesil
ale on mi s lada motormi pomoct nevie, tak zhanam
neakeho schopneho mechanika co by mi vedel povedat
co vsetko na tom motore porobit

Napsal: stř črc 28, 2010 21:06
od Sid
1700i má jednobodové vstrekovanie a el. zapaľovanie. Blok je ten istý ako u všetkých lád. Diera na rozdeľovač je zaslepená zátkou. Normálne na to nahodíš karburátor, rozdeľovač a trebárs aj mechanické palivové čerpadlo, ako aj na iný lada motor. Takže montáž karburátora nieje žiadna veda.
Určite by si mal celý motor riadne skontrolovať, potrebné opraviť, motor riadne pretesniť a veľmi dôležité je nastavenie motora.
Ohľadom karburátora sa radšej poraď s niekým skúsenejším, ale zrejme Z 2106ky by bol tak akurát.

Napsal: stř črc 28, 2010 22:39
od patres007
no, sak to je jasne, ale tie opravy, pretesnenie atd, karbec: zo seriovych jasne ze najlepsie bude tahat z 1.6tkovym, ale ja by som siel po tych 2webroch, alebo niecom podobnom. Ale dik za info ze vsetky bloky su rovnake a ze sa daju menit sacie potrubia, cize neni problem prerobit 1.7micku na karbec, hej?

Napsal: stř črc 28, 2010 23:12
od Marťas
patres007 píše:neni problem prerobit 1.7micku na karbec, hej?
Není to problém, kamarád to tu tak má.