Stránka 1 z 2

Typy alternatorov ?

Napsal: sob črc 24, 2010 17:38
od Dusan
G221 - klasicky nachadzajuci sa v 2101-2106, 6diod budenie cez spinacku a mechanicky regulator, zapojenie 3 vodice: M6 +12V z aku, svorka 67 budenie alternatora z regulacnehorele,svorka 85 vyvod stredu vinutia pripajasa na rele kontrolky ktore je z rozpinacim kontaktom.

G222 - To mi neje celkom jasne modernizovana verzia 221 pouzita u rady 05,07. Pocet diod ?6???.
Inetgrovany regler, Napajanie budenia si priamo od spinacky a poistky. Pre svoju cinost nepotrebuje kontrolnu ziarovku, mozne doplnenie o indikaciu funkcnosti dobijania relatkom ako u typu G221.

G224 Novy typ alternatora. montovany do 1,7i. Pocet diod 6+3 pomocne. Regler inetgrovany do altika, Budenie pomocou 3 pomocnyh diod. Nabudenie alternatora zabezpecuje kontrolna ziarovka ktora musi byt pozadovanej Wataze 3-5W???? Po nastartovani a vygenerovani napetia ziarovka zhasina a alternator je budeny z napetia usmerneneho 3 pomocnimi napetiami.


KOntrola dobijania. Je vhodne merat napetie priamo na svorke +12V na alternatore pri zvysenych otackach caa 2000ot hlavne altiki 221 a 222. NApetie by malo byt okolo hodnoty 14V a to aj pri zapnutych stretacvacich svetlach.


Typ G221: Tu by nemal byt problem, napetie sa da nastavit pozor kontakty sa neprihinaju..ale posivaju su tam na to otvory v kontaktoch.

Typ G222: Ak nesedi napetie caa je vecsie ako 14v skontrolovat napetie ktore sa privadza od spinacky cez poistku na integrovany regulator ak toto napetie bude ovela mensie( inak ma byt okolo 13,8V) ako namerane na hlavnej svorke altika bude niekde velky prechodovy odpor zistit odstranit.


G224 Ak to prebija zerat napetie na integrovanom regleri kedze ide z neho len jeden vodic tak by to nemal byt problem. Napetie na nom pri behu motora by malo odpoveddat nabijaciemu napetiu tj 13,8 V Ak sa pri merani zisti ze toto napetie je v tolerancii a alternator presto prebija budu zle 3 pomocne diody v altiku zistit ktora pripadne vymenit.
Ak to nedobija skontrolovat neporusenost ziarovky.

Poprosim citatelou uptresnit tu napisane veci. Hlavne altik G222 mi je nejaky neznamy. Tak by som poprosil niekoho o vnutorne zapojenie. Lebo mi nieje jasne ako moze zly regler sposobovat odber prudu z baterie ked je pripojeny len hlavny vodic +12V
A hlavne by to chcelo nejaky navod ohladne odstranovanie zavad dobijania....

Napsal: úte črc 27, 2010 18:40
od Sid
G221 Nastavenie napatia na regulátori: Ako posúvaním kontaktov??? Ja to vždy nastavujem prihínaním držiaka pružiny. Čím viac sa prihne dole, tým viac sa zvýši sila pružiny- a tým aj veľkosť napatia.

Napsal: úte črc 27, 2010 19:51
od Cooper
Dusan píše:KOntrola dobijania. Je vhodne merat napetie priamo na svorke +12V na alternatore pri zvysenych otackach caa 2000ot hlavne altiki 221 a 222. NApetie by malo byt okolo hodnoty 14V a to aj pri zapnutych stretacvacich svetlach.
A když těch 14 voltů nemám?.....Při světlech mi dává něco kolem 13,6...

Napsal: úte črc 27, 2010 19:52
od Laďuša
13,6 je furt kolem 14, aspoň z mýho pohledu teda. Máš snad problémy?

Napsal: úte črc 27, 2010 20:15
od Sid
Takú hodnotu sme namerali pri zapnutých svetlách na 21044 pri novom komplete uhlíky-regulátor. Uhlíky si časom lepšie sadnú, takže by sa to k tým 14V malo dostať. Aj keby to ostane na 13,6V tak by to nemalo spôsobiť problémy.

Napsal: úte črc 27, 2010 20:23
od Cooper
Laďuša píše:Máš snad problémy?
Nene problémy nemám....spíš si to někdy dobíjí jak chce....podle palubního voltmetru, někdy 12 voltů, někdy to dobíjí přesně na čárku, někdy 13,5....

Napsal: úte črc 27, 2010 21:15
od Ivo
Ono by bolo dobré si konečně uvědomit, že všechny ručičky na palubních přístrojích se pohybujou více méně podle svojeho uvážení. Občas mi to připadá, že jsou naprogramované na nějaký pohyb, který vůbec neodpovídá realitě a podle toho na ně reaguju. Moc si jich nevšímám.

Napsal: úte črc 27, 2010 21:19
od Laďuša
To je tou hranou, u kulatých tak pěkně informujou o stavu :P Ale je pravda, že desetiny bych tim ani náhodou neřešil :D

Napsal: úte črc 27, 2010 21:32
od vintera
když jsem poprvé jel s "hranatým" voltmetrem a po několika stovkách km daleko od domova a v noci začala ručička najednou tančit, tak jsem se trochu vyděsil, ale po najetí prvních 100 t km jsem začínal být nervózní, když ustrnula v jedné poloze, není-li něco v nabíjení rozbité. Jde o zvyk, je to voltmetr lada :wink: .

Napsal: stř črc 28, 2010 12:52
od Dusan
kontaktz sa neprihinaju... povolis M5 ci M6 uy nepametzam v plaste a kontakte su trojuholnikove otvori do ktorych strcis mali srubovak a pretocenim sa posuva kontakt..ide o to aby zostala zachovana poloha dasadania kontaktu inak je dobre pred nastavovanim obrust kontakty a nastavit to...alebo pouzit moderne elektronicke rele.... myslim ze kory by vedel z ukrajiny doniest ..alebo upravit skodovacke.... 13,6 nerob tragediu...pocitane je to na 13,8V

Napsal: stř črc 28, 2010 15:40
od Saša
U altíků s reglerem uvnitř bude výstupní napětí vždy závislé na odebíraném proudu . Je to "daň" za jednoduchost zapojení altíku jako celku . Kolísání napětí se dá odstranit změnou zapojení . Výstupní napětí se totiž reguluje podle napětí na pomocných diodách a né podle výstupního napětí na svorce spojené s baterijí . Bez zátěže jsou obě napětí (regulační i výstupní) shodná (14V) ale po zatížení vzniká úbytek napětí na hlavních usměrňovacích diodách a tím pádem klesne i výstupní napětí . Protože ale pomocné diody nejsou zatíženy (pouze budícím proudem) tak na nich tak velký úbytek nevzniká a regulátor reguluje napětí dle těch pomocných na kterých je napětí vyšší , proto třeba 13.6V je zcela v pořádku .
Uf to je splácanina , doufám že to někdo pochopí .

Napsal: stř črc 28, 2010 17:45
od Ivo
Jinými slovy, když mi to nejvíc dobíjí na volnoběh, tak je to v pořádku. Jak se zvednou otáčky, jde dobíjení dolů.

Napsal: stř črc 28, 2010 17:52
od Cooper
Ivo píše:inými slovy, když mi to nejvíc dobíjí na volnoběh, tak je to v pořádku. Jak se zvednou otáčky, jde dobíjení dolů.
Já to mám přesně naopak :-D

Napsal: stř črc 28, 2010 18:11
od Ivo
Cooper píše:
Ivo píše:inými slovy, když mi to nejvíc dobíjí na volnoběh, tak je to v pořádku. Jak se zvednou otáčky, jde dobíjení dolů.
Já to mám přesně naopak :-D
Tak co si stěžuješ.

Napsal: stř črc 28, 2010 19:57
od vintera
saša, rád čtu tvoje příspěvky jsou naprosto srozumitelné a jasné, máš vlohy pro pedagogickou činnost, tedy výklad a řešení věci.