Stránka 1 z 1
Rozdíly v pětikvaltech
Napsal: stř črc 21, 2010 20:29
od wiku
Ahoj. Rozebral jsem jeden čerstvě zakoupený pětikvalt. Chci z něho použít nějaké součástky do mojí převodovky. Po rozebrání jsem ale našel nějaké odlišnosti. Dírka pro pohon tachometru je zaslepená, šnek pro pohon tachometru je na hřídeli nahrazen válečkem. Vidlička V. stupně je jiná viz foto dole ( vlevo je moje vidlička, vpravo zlatá je ta co jsem vymontoval ) . Moje vidlička má hrubý povrch, a na třecích plochách je kovově stříbrná. Ta nově vymontovaná je hladká a je zlatě zbarvená i na místech kde se tře o přesuvník.
Jáký je v nich rozdíl?
Dodatek: nově rozebíraná převodovka je z 21044
Dodatek2: rozdílná jsou i zadní víka. Jedna má gumovou záslepku, druhá je v tom místě neprůchozí.
Vidlička
Víko zvenku
Víko zevnitř

Napsal: stř črc 21, 2010 22:44
od Marek
Řekl bych, že rozdíl je v tom, že jedna je ze silniční zadokolky (například 21073, 21044 a podobně) a druhá je z Nivy. Niva má náhon tachometru vyveden z redukční převodovky, proto ten zaslepený vývod a váleček místo soukolí, a také má jiný držák a silentblok, proto jiný tvar zadního víka.
Ale možná se pletu...
Napsal: čtv črc 22, 2010 01:30
od MartasBrno
Vždyť na víku té nové je odlito označení 2112. A na víku staré 2107. Jinými slovy, rád bych viděl jak byl ve zmíněné dárcovské 21044 vyřešen pohon tachometru a zadní držák. Vypadá to, že by neměl být extra problém namontovat převodovku z desítky na klasiku. Ale představit si to nedokážu ani za prase, bo nevím, jak by to v předokolce vypadalo s takovouto převodovkou. Sem zas vyplodil kravinu co...
Napsal: čtv črc 22, 2010 04:38
od Křečík Barbuška
MartasBrno píše:Vždyť na víku té nové je odlito označení 2112.
Něco podobného, tuším dokonce 21123 mám na origo "zadokolkovém" 5q v sedmě ... vývoj niničím nezastavíš

.
Napsal: čtv črc 22, 2010 06:31
od Drobek81
Ano, rozdil tam je, akorat ze prave ta s plastovym deklem je "novejsi" typ...ta bez te plastove zaslepky za loziskem - to byl muj prvni 5q a bylo to z auta z roku 90, doma mam jeste jednu takovou a ta je z roku 93...co mam pak z roku 95-00 tak vsech 5 prevodovek sou s tema plastovyma zaslepkama...na ten starsi typ je zadni silentblok ze 4Q, to bylo prvni co mne zarazilo pri prvni montazi - vsude mi tvrdili, ze na 5Q je jinej silentblok, tak sem ho koupil a ejhle...no a pak sem zjistoval a zjistil, ze tech starsich typu az tak moc neni a sehnat na ne prave ty odlisne dily je tudiz problem

Napsal: čtv črc 22, 2010 08:32
od wiku
Marta Brno: podle označení jsem se neřídil, protože na mnoha dílech v obou převodovkách jsou různá čísla ( 2101, 2105, 2107, 2112 ) .
Droubek: ve kterých dílech se odlišují?
Jsou vnitřnosti jako celek u těchto dvou typů záměnné? Vyndal bych střeva z té bez zátky a namontoval je do skříně té s gumovou zátkou.
Proč jsou v té bez zátky na hlavní hřídeli u vstupního ložiska dva pružné kroužky?
Napsal: čtv črc 22, 2010 09:02
od Marek
Vnitřnosti jsou stoprocentně shodné.
Napsal: sob črc 24, 2010 19:06
od wiku
Jak je to prosím s pružinkami na aretaci kvaltů? V dílenské příručce píšou, že jedna z těch tří je jiná a je barevně označená. Ve staré převoovce jsem měl všechny tři stejné. V nové mám zase každou jinak dlouhou.
Napsal: pon črc 26, 2010 22:45
od wiku
Prozradí mi někdo prosím jaké jsou dovolené vůle na hřídelích? Dal jsem se do vymezování, ale v příručce se mezní vůle neuvadí
