Stránka 1 z 1

felda - "sytič"

Napsal: ned črc 18, 2010 06:19
od dandy
Nie vždy, ale veľmi často sa mi stáva, že otáčky motora na voľnobeh klesnú až pri 70 - 75 °C. Dovtedy sa drží na 1000-1200ot/min. Pri štartovaní mi vybehnú až na 2800 ot/min a pomaly klesnú. A je jedno, či je motor ráno studený alebo len pár minút zhasnutý. Ešte nedávno klesal hneď na cca 850 - 900ot/min, pri 50°C mal ešte o pár otáčok menej. V týchto horúčavách sa mi to nezdá byť OK. Kde je zrada, žeby nejaký snímač?
Je to felda 1,3, 50kw.

Napsal: ned črc 18, 2010 08:44
od Dusan
zeby nejaka diagnostika teda ak to ma elektroniku <?

Napsal: ned črc 18, 2010 08:48
od JmJ
treba jednoduse cidlo teploty nedela co ma.

Napsal: ned črc 18, 2010 10:10
od Štěpán
Na feldách je normální, že odchází čidlo teploty.

Napsal: ned črc 18, 2010 20:06
od Marek
Čidlo teploty je častá věc. Stojí pár korun (Eúr :-) ) a lze ho i diagnostikovat.

Jinak pokud kolísá volnoběh, může to být i jinými příčinami: Nejvíc to může dělat znečištěné hrdlo klapky (to lze mechanicky vyčistit hadrem namočeným v benzinu), vytahané rozvody (špatné zčasování kliky a vačky) a asi deseti dalšími vlivy. Ale zejména ta zasviněná klapka je dost častá věc (navíc její vyčištění nic nestojí, krom deseti minut času).

Napsal: pon črc 19, 2010 13:18
od dandy
Štěpán Getsko píše:Na feldách je normální, že odchází čidlo teploty.
Na meranie teploty sú dva snímače? Jeden pre riadiacu jednotku a druhý pre teplomer na palubke, lebo ten mi ukazuje rovnako ako predtým.

Čo sa týka škrtiacej klapky tak tá si aj po opakovanom prečistení žije vlastným životom, no čím dlhšie po prečistení, tým sa správa civilizovanejšie :) . Naučil som sa s tým existovať a bežne jazdím do 8 litrov v Bratislave (jazdy zväčša do 5-6km) a vonku plne naložený, často aj s vozíkom okolo 6,5-7l/100km.

Napsal: pon črc 19, 2010 18:06
od plavec
dandy píše:Na meranie teploty sú dva snímače? Jeden pre riadiacu jednotku a druhý pre teplomer na palubke, lebo ten mi ukazuje rovnako ako predtým.
Řekl bych že ano, páč desítka to má tak jak píšeš. Tak felda snad bude totéž.

Napsal: pon črc 19, 2010 19:19
od Marek
Felicia má jeden snímač, ale se dvěma elektrickými okruhy (čtyři piny). Jedna dvojice pinů dává odporový signál řídicí jednotce, druhá dvojice je pro ukazatel na přístrojích.

Např. zde: http://www.autodoplnkyfro.cz/Cidlo-tepl ... -4885.html

Napsal: stř črc 21, 2010 19:11
od dandy
Snímač som vymenil a zrazu je ten motor akosi teplejší :D :D :D. Teplota na teplomeri je výrazne vyššia, takmer až k 110°C, ale nie do červeného políčka. Takže som hneď z obavy z prehrievania v Bratislavských kolónach menil aj spínač chladiča za "chladnejší", ktorý spína pri 85°C a uvidím čo to prinesie s tým voľnobehom.

Napsal: stř črc 21, 2010 19:43
od Štěpán
Chlapy se o tomto problému v práci bavili ne jednou. :wink: Typická nemoc felícii.

Napsal: pát črc 23, 2010 11:31
od Marcel
Mě povídej, ja už nemám nervy to řešit. Dám vrtuli natvrdo aby běžela furt a bude, krám jeden :evil:

Napsal: pát črc 23, 2010 11:54
od dandy
Marek píše:Jinak pokud kolísá volnoběh,
Mne otáčky nekolíšu, ale dlho sa držia tesne nad 1000ot/min. Ani by mi to tie dva km nevadilo, ale ak mu trošíčku viac pridám na plyne tak sa dusí, nemá ťah ako mal predtým. Bežne jazdím "na studeno" do 2000, výnimočne max 2500ot/min, ale kým sa nezohreje nad 75°C nechce sa mu. Keď sa zohreje tak chodí ako šarkan (unavený šarkan :D ). Ešte skúsim prečistiť všetky konektory ktoré stretnem a uvidím čo ďalej.

Napsal: sob črc 24, 2010 08:01
od Marek
Změř napětí na lambda sondě. To jde změřit obyčejným voltmetrem. Je motžné, že sonda nechodí. Taky by to mohl dělat snímač podtlaku v sání - častý problém.