Stránka 1 z 3

Přídavné sání vody do spalování...

Napsal: pon lis 07, 2005 20:22
od trexxx
Zdravím všechny a zároveň mám dotaz,nemá někdo z vás vyzkoušené přisávání vody do sacího traktu?Někde jsem četl o člověku který to používal právě u Lady a velmi si pochvaloval jednak lepší výkon motoru,a po rozdělání motoru zjistil i téměř nulovou tvorbu úsad.....jakékoliv názory,zkušenosti atd sem,budu vděčný,díky....

Re: Přídavné sání vody do spalování...

Napsal: pon lis 07, 2005 20:28
od JmJ
trexxx píše:Zdravím všechny a zároveň mám dotaz,nemá někdo z vás vyzkoušené přisávání vody do sacího traktu?Někde jsem četl o člověku který to používal právě u Lady a velmi si pochvaloval jednak lepší výkon motoru,a po rozdělání motoru zjistil i téměř nulovou tvorbu úsad.....jakékoliv názory,zkušenosti atd sem,budu vděčný,díky....
bohuzel se mi to ted nechce hledat, ale tohle se zde jiz nekolikrat probiralo. Zkus pohledat.

Re: Přídavné sání vody do spalování...

Napsal: pon lis 07, 2005 20:42
od Ondra 07
JmJ píše:bohuzel se mi to ted nechce hledat, ale tohle se zde jiz nekolikrat probiralo. Zkus pohledat.
:shock: Voda do sani??????? :shock: Tak to uz je na me moc...

Re: Přídavné sání vody do spalování...

Napsal: pon lis 07, 2005 23:18
od capodrak
Ondra 07 píše:
JmJ píše:bohuzel se mi to ted nechce hledat, ale tohle se zde jiz nekolikrat probiralo. Zkus pohledat.
:shock: Voda do sani??????? :shock: Tak to uz je na me moc...
Jasně se dělalo u zavodních modelu starších aut měly extra nádobku s vodou a tus "lil! do valcu při spalování se ti voda vypařila a měls věčí oběm spylín čímž byl i věčí vykon ale vody nesmělovejt moc aby ti to nechcípalo :wink:

Napsal: pon lis 07, 2005 23:27
od Křečík Barbuška
Znám člověka co s tím kdysi experimentoval na 1200, prý tak blbli kvůli spotřebě, zatím jsem z něj ještě nevypáčil jak to dostával do motoru, jen vím, že bylo třeba s podáváním vody přestat nějakou dobu před zastavením motoru z důvodu zamezení koroze válce, až ho potkám bude muset promluvit.

Re: Přídavné sání vody do spalování...

Napsal: úte lis 08, 2005 08:10
od trexxx
Ondra 07 píše:
JmJ píše:bohuzel se mi to ted nechce hledat, ale tohle se zde jiz nekolikrat probiralo. Zkus pohledat.
:shock: Voda do sani??????? :shock: Tak to uz je na me moc...
Není to nijak nová myšlenka,mně nejde ani tak o nějaké rapidní zvyšování výkonu ala nitro,ale každý přeci pozná že o dešti auto díky vlhkosti vzduchu jede lépe,myslím že by to nemuselo být zas tak složité,jen je potřeba dodržet pár zásad,jako je umístění vstupu vody až za karburátor,dál je třeba zařízení využívat pouze při dokonale zahřátém motoru atd,ale ve výsledku by to mohlo mít přínos....

Napsal: úte lis 08, 2005 08:19
od Rafan
Mozna debilni dotaz- ale neni vodnatej benzin to nejhorsi co muze byt ? Nam kvuli tomu kdysi davno odesla Skodka 120-tka, pac jsme nabrali u nove pumpy, a mel v nadrzich jeste destovou vodu....

Napsal: úte lis 08, 2005 08:27
od Patrac
Rafan píše:Mozna debilni dotaz- ale neni vodnatej benzin to nejhorsi co muze byt ? Nam kvuli tomu kdysi davno odesla Skodka 120-tka, pac jsme nabrali u nove pumpy, a mel v nadrzich jeste destovou vodu....
Jo jenže nenní voda jako voda a je rozdíl mít zvodnatělej benzín a nebo do spalovacího prostoru v pravou chvíli vstříknout vodní mlhu, která pomůže lepšímu spalování. Testovalo se to za války u leteckých motorů. Vlhký vzduch ač je to paradox lépe hoří než suchý. Ale už se to tu probíralo. stačí si to najít. :wink:

Re: Přídavné sání vody do spalování...

Napsal: úte lis 08, 2005 08:31
od Wolf
trexxx píše:Není to nijak nová myšlenka,mně nejde ani tak o nějaké rapidní zvyšování výkonu ala nitro,ale každý přeci pozná že o dešti auto díky vlhkosti vzduchu jede lépe,myslím že by to nemuselo být zas tak složité,jen je potřeba dodržet pár zásad,jako je umístění vstupu vody až za karburátor,dál je třeba zařízení využívat pouze při dokonale zahřátém motoru atd,ale ve výsledku by to mohlo mít přínos....
Ja myslim, ze se to vyuzivalo uz kdysi v leteckych motorech pro kratkodobe zvyseni vykonu motoru pri startu, vzhledem k vysoke korozivni agresivite se to asi pro trvaly provoz vyuzit neda. Nicmene prinosem pro vykon treba pri akceleraci (sprint) to jiste vyuzit jde, voda se take pri zplynovani rozpina jako spaliny pri horeni. W.

Napsal: úte lis 08, 2005 08:33
od Wolf
Jsi mne trochu predebehl :cry: . W.

Napsal: úte lis 08, 2005 08:34
od Patrac
Wolf píše:Jsi mne trochu predebehl :cry: . W.
No jo no jsem trochu mladší :lol: :lol:

Napsal: úte lis 08, 2005 08:39
od Roman
Co sa tomu cudujete? Voda je predsa H2O. H je vodik, ten paradne bucha a O je kyslik, ten horenie podporuje. :D

Napsal: úte lis 08, 2005 08:41
od Patrac
Roman píše:Co sa tomu cudujete? Voda je predsa H2O. H je vodik, ten paradne bucha a O je kyslik, ten horenie podporuje. :D
Jo s tim se taky koketovalo pohon ponorek pomoci elektrolýzy rozklad vody na vodíka kyslík a jejich následné spalování v motoru a pohon ponorky pak tlakem páry. :wink:

Napsal: úte lis 08, 2005 08:44
od Wolf
Roman píše:Co sa tomu cudujete? Voda je predsa H2O. H je vodik, ten paradne bucha a O je kyslik, ten horenie podporuje. :D
No prave. A jeste k vetsimu vykonu prispivaji i vyssi pracovni tlaky, vznikle premenou vodni mlhy na paru v dobe horeni smesi. W.

Napsal: úte lis 08, 2005 09:28
od Martanasse
Jde jen o to, že chladnější vzduch obsahuje větší množství kyslíku a pak směs lépe hoří. Přisávat vodu do karbu je blbost, dělalo to spoustu lidí u škodovek a jak začali, tak taky přestali. Vodní mlha je už přijatelnější, ale dej si tam rovnou turbo a je to..
Slyšel jsem názor, že se H2O ve válci, za pomoci vysokého tlaku rozdělí na H, který vybuchuje a O, který podporuje hoření, je to volovina. H2O rozdělíme jen elektrolýzou nebo frekvenční rezonancí.