Stránka 1 z 3
Lamela spojky
Napsal: ned črc 04, 2010 09:50
od Blizard
Zdravim. Potřeboval bych poradit jakou tloušťku má mít nová lamela včetně obložení.
Je to na Ladu 2101, r. výroby 1971, převodovka 4 st.
Napsal: ned črc 04, 2010 12:55
od Hurikán
To ses nemohl zeptat včera???
Právě jsme s Pípákem osadili novou lamelu do auta.
Napsal: ned črc 04, 2010 14:25
od MAGO
Zdar, podla knizky Vnejsi prumer treciho oblozeni (mm) - 200
Vnitrni prumer treciho oblozeni (mm) - 142
Tloustka treciho oblozeni (mm) - 3,3
ale asi ti nepomozem to je len trecia cast mala by byt x 2 = 6,6mm + este telo na com je prilepena/nanitovana, toho hrubku neviem
Napsal: stř črc 07, 2010 19:26
od Blizard
A nevíte někdo kde bych ho sehnal? Jen to obložení.
Napsal: stř črc 07, 2010 19:41
od Hurikán
Svépomocně Ti výměnu nedoporučuju. Jsou ale firmy, které provádějí renovace brzdových obložení a obložení spojek. Cenová úspora oproti nákupu nových dílů, ale není natolik značná, aby převážila časovou náročnost celé operace. Snad kdybys měl jinou jetou lamelu, tak by se o této variantě dalo uvažovat. Ale představa, že rozebereš půl auta, vyjmeš lamelu, odneseš na zrenovování a x dnů máš auto rozdělané, je asi dostatečně odrazující.
Napsal: stř črc 07, 2010 19:43
od Křečík Barbuška
Zkus někde kde provádějí repase brzd a spojek, třeba zde
http://www.renovaluhacovice.cz . Nevím k čemu to potřebuješ, ale osobně bych zejména u spojky koupil raději novou, než riskovat repasi. Nechal jsem si u nich olepit pakny a nejen že cena nakonec dosáhla ceny nových, ale zejména výsledné chování zadních brzd se mi nepozdává.
Napsal: stř črc 07, 2010 19:48
od Marek
Lamela spojky na Ladu se dá koupit nová za tři sta peněz. Co tu pořád špekulujete???
Tloušťka nové lamely je 8,4 + 0,2 mm. Ale změřit se to vlastně nedá, protože lamela je odpružená a není-li sevřena mezi setrvačník a hnací kotouč, je silnější.
Napsal: stř črc 07, 2010 19:51
od Křečík Barbuška
Mno, v běžném ladakrámu tak o 100% přitlač.
Napsal: stř črc 07, 2010 19:55
od Marek
Mne stojí lamela šest tisíc. Tak nefňukej nad pár stovkami.
Já uměl lamelu na Ladu sehnat za tři sta.
Napsal: stř črc 07, 2010 20:07
od Křečík Barbuška
Nikdo tu nefňuká, jen konstatuje
.
Napsal: stř črc 07, 2010 20:10
od Marek
Nejsem sice žádný boháč, musím otočit každou korunu, než ji utratím, ale pokud bych měl měnit lamelu spojky na Ladě, jednoznačně koupím novou a nebudu tu vymýšlet nějaké bastlení nového obložení. Spojka na Ladě je snad nejlevnější spojka na světě. Mění se pouze lamela - přítlačný kotouč i ložisko bývají netknuté. U jiných spojek jsou na přítlačných kotoučích ubroušené konce paprsků, jak na ně dosedá ložisko - to je samozřejmě rovněž za zenitem. V tomhle Rusové skutečně mysleli hlavou a já před nimi smekám.
Mně stojí kompletní spojka přes třicet tisíc korun. Až mi odejde, asi radši prodám auto než bych ji měnil
.
Napsal: stř črc 07, 2010 20:16
od Blizard
Já bych ji koupil, ale nomohu sehnat tuto s vybránim:
http://holta.rajce.idnes.cz/Lamela/#P1030954.JPG
Napsal: stř črc 07, 2010 20:18
od Marek
Vybráním? Nerozumím...
Existovaly dva druhy lamel. Vnější průměr měly obě stejné, a sice 200 mm, lišily se vnitřním průměrem obložení 142 vs. 132 mm a pružinami odpruženého středu.
Lamela s vnitřním průměrem 142 mm (motory 1200, 1300 a 1500 ccm) měla tři pružiny ze silného drátu a tři pružiny z drátu slabšího. Lamela s vnitřním průměrem 132 mm (motory 1600 a 1700 - více masa na obložení = možnost přenosu větších momentů) měla všech šest pružin ze silného drátu.
Jiné konstrukční rozdíly nebyly. Takže nevím, o jakém vybrání mluvíš..........?
Napsal: stř črc 07, 2010 20:20
od Křečík Barbuška
Též se nechytám, ale to nevadí ... tato by ti nestačila?
http://www.autodilykrc.cz/eshop/detail/ ... ac63917cda
Napsal: stř črc 07, 2010 20:21
od Blizard
Ne, ta tam nepasuje, to už je vyskoušený.