Stránka 1 z 1

Opakovaně se přepalující pojistka 10 na 21053

Napsal: pát črc 02, 2010 22:22
od Georgius
Ahoj,
dlouho jsem se tu neukázal, protože mimo ašibky absorbera na naší "nové 2111" (od r. 2005) nemám podstatnější problém k řešení. Dnes jsem ale jel v závěsu za otcovou 21053 r.v. 1990-1 a u pumpy zjistil, že mu neblikají blinkry a nesvítí přístrojovka. Identifikovali jsme přepálenou 8A pojistku č. 10, vyměnili a vyrazili dále.Během 120 km se situace 2x opakovala, vzhledem k blížící se tmě jsme to vyřešili dalšími 8A pojistkami. Jezdit se spotřebou 2 pojistky na 100 km se nám moc nechce a na svátky z chalupy se shání elektrikář těžko. Bohužel na chalupě nevedeme ani ampérmetr, natož ohmmetr. Navíc jsem koukal na schema a soudruzi toho na tuhle pojistku navěsili snad nejvíc, co jde. Napadá někoho nějaká moudrá rada či by dokonce v Libereckém kraji byl někdo schopen a choten se na to podívat s měřákem ? Zítra ještě zkusím jednoho místního znamého, takže možná bude stačit dobrá rada ... Zkoušel jsem volat Flippera na mobil co má na svých strńkách, ale nebere to a ICQ odkaz nějak zákeřně nefunguje ...
Z jizerských hor zdraví
Georgius

Napsal: pát črc 02, 2010 23:01
od Křečík Barbuška
Mžourajíce po několika pivech do schématu od 2105 "basic edition" bych tipoval na prodřený drát či dráty od kloubů volantové tyče ve svazku vedoucím kolem ní. Někdy se nezadaří správně ustavit svazky do těch plastových krytů a ... . Nedělalo se v poslední době něco kolem toho? Další obvody vedou do palubky. Doporučil bych optickou kontrolu svazků vedoucích kolem tyče volantu, kontrolu letovaných spojů na páčkových přepínačích, případně prohlídku vně palubovky, zda někde nedělá neplechu třeba uvolněné lanko či bovden od táhel ovládání ventilace. Je také možné, že se poškodil slaněný pásek přemostující kotvu relé v přerušovači blinkrů a občas si někde štrejchne, ale to už je hodně náročná sci-fi :) .

Napsal: sob črc 03, 2010 11:06
od radek mb
Georgius píše:Ahoj,
dlouho jsem se tu neukázal, protože mimo ašibky absorbera na naší "nové 2111" (od r. 2005) nemám podstatnější problém k řešení.
Tohle přesunout do sekce desítková řada,aby to měl Plavec stále na očích. :lol:

Napsal: sob črc 03, 2010 17:28
od Georgius
Koko Loko píše:Mžourajíce po několika pivech do schématu od 2105 "basic edition" bych tipoval na prodřený drát či dráty od kloubů volantové tyče ve svazku vedoucím kolem ní. Někdy se nezadaří správně ustavit svazky do těch plastových krytů a ... . Nedělalo se v poslední době něco kolem toho? Další obvody vedou do palubky. Doporučil bych optickou kontrolu svazků vedoucích kolem tyče volantu, kontrolu letovaných spojů na páčkových přepínačích, případně prohlídku vně palubovky, zda někde nedělá neplechu třeba uvolněné lanko či bovden od táhel ovládání ventilace. Je také možné, že se poškodil slaněný pásek přemostující kotvu relé v přerušovači blinkrů a občas si někde štrejchne, ale to už je hodně náročná sci-fi :) .
Asi budu muset taky začít chlastat :lol: , zcela správné řešení mi poskytla už první věta. Sundal jsem kryt volantu, rozpletl svazky od sebe, mrknul na ten nejblíž tyči, našel jsem bleděmobrý prodřený a bylo. Minule někdo nechal také trochu níž tenhle svazek viset a bylo zaděláno. Tak jsem to tam narval, přetáhnul kobercovkou a izolepou a zase dal do kupy (doufám. že jsem při tom skřípnul jinej svazek :twisted: .

Takže na helped už jsem kliknul a zbývá ještě mnohokrát poděkovat do Brna :!:
DÍKY !!!

Napsal: sob črc 03, 2010 19:19
od Křečík Barbuška
Děkuji za helpíka a jsem rád, že to pomohlo. Není to jen chlastem, kdysi jsem totiž řešil stejný problém na bývalé 2105, tam mi to pálilo 3 pojistky na 60Km :lol: .