Stránka 1 z 5
Příprava směsi
Napsal: stř čer 30, 2010 13:41
od patmat1928
Chtěl bych vyměnit standartní karburátor za čtyřkomorový Edelbrock 1405(600CFM)
Nechat sérivé sací potrubí,ale nevím jestli se tam ten nový karburátor vejde(víko ventilů)?
Použil bych nějakou redukční podložku,aby šel nasadit na sériové sací potrubí.
Rozměry základního karburátoru(podle příručky) 212-150-135 mm.
Rozměry nového karburátoru(internet) 305-279-178 mm.
Samozdřejmě bych zlepšil hoření směsi a výplach válců Irdiovými svíčkami,sportovním filtrem,sportovním výfukem(svody+rezonátor+koncový tlumič+větší potrubí).
Prosím pomozte auto zatím nemám k dispozici-nemohu změrit!!!!
Thanks.
Napsal: stř čer 30, 2010 16:03
od HoluboSup
Já myslím, že problém budeš mít s něčím úplně jiným, než s vnějšími rozměry. Schválně jsem se kouknul na google... "Edelbrock 1405 doporučovaný pro střední výkony na motorech o obsahu 305 - 350cui . Jeho průtok činí 600cfm, kde zkratka CFM znamená měrný průtok benzinu v kubických stopách za minutu"
příprava směsi
Napsal: stř čer 30, 2010 18:22
od patmat1928
Elektrické palivové čerpadlo by to mělo vyřešit.
Re: příprava směsi
Napsal: stř čer 30, 2010 19:54
od HoluboSup
patmat1928 píše:Elektrické palivové čerpadlo by to mělo vyřešit.
To každopádně, pokud ho použiješ na odsávání benzínu z válců...
Na míň než nový Edelbrock (pokud by se ti nepodařilo u nás nějakým zázrakem sehnat lacino použitý...) by tě vyšel párek použitých Weberů, případně Dellorta nebo Solexy, ty jsou ještě levnější. Navíc máš jistotu, že s nimi existuje reálná možnost na úspěšné zprovoznění.
Příprava směsi
Napsal: čtv črc 01, 2010 07:12
od patmat1928
Ty myslíš dva dvoukomoráče??To má skoro každý.Já bych chtěl zkusit jeden čtyřkomorový.
Teoreticky se 1405 nevyplatí,protože by do motoru šlo asi třikrát více paliva než normálně,takže nevim jestli by to zapalovací svíčka vůbec zapálila.
Leda použít menší karburátor asi 500CFM a troch ho přiškrtit.Třeba
Edelbrock 1404(cena je mezi 270 až 430 dolary , 5670-9000 kč.Takže skoro dražší než celé auto.
Přemýšlel jsem o zvýšení přísunu vzduchu,protože to bude potřeba.Turbo na ladu nemá cenu,ani kompresor(příliš drahé úpravy a motor na to neni stavěný+malé zvýšení výkonu).
Turbo se spíše hodí na silná auta,např Dodge Viper(z 500 koní na 1000 pomocí dvou turb).
Co takhle nějaký nasávač,nebo dokonce scoop,ale je tu problém,že půjde do motoru za stání málo vzduch a za jízdy zase moc(zvířený vzduch).
Nevim co s tim sáním????
Napsal: čtv črc 01, 2010 19:26
od Stanley__001x
Směšovací poměr benzínu se vzduchem je přibližně 1:14, takže ti nějaké iridiové svíčky moc nepomohou. Nasávač je hnedle jenom pro dobrej pocit, aby měl nějakou užitnou hodnotu musel by být přes celou haupnu a to by zase zvýšilo odpor....
Napsal: čtv črc 01, 2010 23:19
od Little Red Riding Hood
patmat1928, s těma dvojitejma webrama by jsi měl tyk 4 klapky, jednu na valec..
další věc je že nejde ani tak o množství, ale o teplotu nasavaného vzduchu..
nemluvě o tom co je to za napad bastlit nějakej 4 klapkovej karbec na saní pro 2 klapkovej??.. už i tak je tvar sání celkem na nic a co tam bude dělat směs když ti to pujde z velkeho prostoru do maleho prostoru a pak teprv do valce??. stejně by bylo vhodné udělat větší kanaly a popřipadě i ventily, ten karbec opravdi řeš až nakonec až na to bude motor připravenej..
Napsal: čtv črc 01, 2010 23:26
od Saša
patmat1928 píše:Co takhle nějaký nasávač,nebo dokonce scoop,ale je tu problém,že půjde do motoru za stání málo vzduch a za jízdy zase moc(zvířený vzduch).
Nevim co s tim sáním????
To myslíš vážně ?
Stanley__001x píše:Nasávač je hnedle jenom pro dobrej pocit, aby měl nějakou užitnou hodnotu musel by být přes celou haupnu a to by zase zvýšilo odpor....
Přesně tak . Ale i kdyby byl přes celou kapotu tak by požadovaný přetlak nepřinesl .
Patmat - Než tady psát kraviny - přečti si základky na fyziky
Napsal: pát črc 02, 2010 07:42
od Cory
A co 2 obycajne webre/ozony/solexy na sacich potrubiach z lady oky (2valec). Som zvedavy ako by to islo...samozrejme nie na seriovom motore, ale na motore s upravami.
Napsal: pát črc 02, 2010 08:47
od patmat1928
Nakonec jsem zjistil,že do Lady prostě čtyřkomorový karburátor
nepude a nepude,protože by ani nenastartovala(obrovské kvantum paliva a hodně málo vzduchu).
Ale nevzdávám se.Starej karburátor bohužel vyměním asi za
dvoukomorový.
Ale né ledajaký.Žádný Weber nebo Solex,ale poctivou americkou sílu
Holley 2300(0-7448).
Má průtok 350CFM,ale když ho přiškrim tak by to mohlo už nastartovat????Nebo ne???
Napsal: pát črc 02, 2010 08:51
od cackler
mě to přijde, že ti nejde ani tak o výkon, jako o to nabastlit tam jinej karbec. Dej tam ze škodovky, s tim ti to nastartuje
Napsal: pát črc 02, 2010 08:58
od Cory
Neviem naco tam chces davat tento karb, ked motor to palivo nevyuzije. Vsetko vyfuci vyfukom.
Napsal: pát črc 02, 2010 10:03
od MartasBrno
Chce tam americkej karb kterej nemá nikdo jinej...
Napsal: pát črc 02, 2010 10:29
od vintera
měl bych mít někde karb z bučegina (náklaďák), má komoru skoro jak nádrž na benzín, zkusím pohledat, takový stopro nikdo na ladě nemá. Jestli najdu rád podaruji.
Příprava směsi
Napsal: pát črc 02, 2010 10:29
od patmat1928
Hlavně se mi jedná o
VÝKON,VÝKON a zase
VÝKON,proto jsem tam chtěl čtyřkomorovej karbec.
Nechci tam dávat žádnou chcíplotinu od ŠKODY(hlavně Favorit-elektronicky řízený karburátory jsou největší SHIT!!).
Jen chci vědět jestli ten Holley ten motor nepřechlastá.
Ten karbec je dělanej na závodní motory a tušim na motory o objemu 3500 cm3.
Novej stojí asi 6000 kč + náporový scoop(klapky) asi 3500 kč.
Weber 40 dcoe nebo 45 by mě vyšel asi na 5000-10000 kč,takže docela pálka.