Stránka 1 z 1

Znacka hornej uvrate na bloku 1,7

Napsal: čtv čer 24, 2010 14:56
od astero
Chcel som na karburatorovej 1,7 nastavit predstih, no na bloku mi chybali jasne rysky (0,-5° a -10°). Predpokladam ze tam niesu (vstrekovanie ich logicky nepotrebuje). Od coho sa odpichnut? Na remenici je zarez, ale netusim v akej polohe voci 1.piestu.

Napsal: čtv čer 24, 2010 16:07
od Cory
tak to je jednoduche...remenica ma 5 zarezov, z toho 2 su vedla seba. Ak sa lavy zarez (pohlad spredu) zhoduje s naliatkom na prsiach (ten naliatok je vacsi ako na karburatorovych verziach a je uplne zvisle a nie sikmo ako na karb. verziach), tak je valec v hornej uvrati. Ak sa zhoduje pravy zarez na remenici s naliatkom na prsiach, tak su valce 5-10° pred hornou uvratou, neviem to presne nemeral som, ale v podstate je to jedno, lebo nikde som nenasiel hodnotu predstihu pre motor 1,7. Na svojom motore som nastavoval stroboskopom predstih na tento pravy zarez. Je treba si ho oznacit bielou farbou, aby ho bolo vidiet pri nastavovani stroboskopom

Napsal: čtv čer 24, 2010 19:31
od vintera
když neznám hodnotu předstihu, tak na co stroboskop. Nastavím základní předstih, kdy motor rovnoměrně přede a pak doladím takový předstih, kdy motor nejlépe pracuje. Problém je, pokud musím k tomu ještě nastavovat karbec. Pokud jsem nevěděl o motoru nic, vyndal jsem první svíčku a sundal víko ventilů. Tak se nespolehlivěji pozná kde je píst a v jaké fázi cyklu. Takhle mne kdysi "vyškolil" Renault 4CV, který má pořadí zapalování opačně.

Napsal: čtv čer 24, 2010 21:08
od Cory
vintera píše:Nastavím základní předstih, kdy motor rovnoměrně přede a pak doladím takový předstih, kdy motor nejlépe pracuje
Len niekedy sa moze stat, ze pri danej konfiguracii karbu nastavis zaporny predstih a podpalis ventily, takze radsej nastavovat so stroboskopom a pridrziavat sa tych 5 stupnov.

Napsal: pát čer 25, 2010 00:46
od vintera
záporný předstih by znamenal, že svíčka bude pálit až po úvrati, takový motor ale nepošlape, s tím se přece vůbec nedá jezdit. U jednoho auta se mi stalo, že byla podomácku vyrobená nová řemenice a ryska byla od oka, nastavoval, nastavoval a furt nic, už jsem si myslel, že budeme rozebírat pro chybně nasazený rozvody(měly jsme je dole). Až kontrola pohybu pístu a postavení ventilů odhalily omyl na řemenici, proto jsem napsal, že nejspolehlivější metoda, když nic nevím o značkách ani nemám stroboskop, je tato.

Napsal: pát čer 25, 2010 07:08
od astero
Dik, tie zarezy som na remenici videl, no zmysel mi nedavali. A cidlo HU pre riadiacku je na zotrvaku?

Napsal: pát čer 25, 2010 15:56
od Luděk Musil
Na klikové řemenici je dvojzářez (jak psal Cory) a na prsou je odlit výstupek. Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati (viz schematický obrázek).
A 5 či 10 stupňů před HÚ je zhruba obvodová vzdálenost 5 mm. L.

Napsal: pát čer 25, 2010 15:59
od Cory
Luděk Musil píše:Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati
Preco som si myslel,ze HU je na tom lavom zareze??? :shock: To by mohlo znamenat ze mam prehodene rozvody o zub :shock:

Napsal: pát čer 25, 2010 16:01
od Luděk Musil
Cory píše:
Luděk Musil píše:Pokud je je střed dvojzářezu přesně proti výstupku na prsou, je 1. a 4. píst v horní úvrati
Preco som si myslel,ze HU je na tom lavom zareze??? :shock: To by mohlo znamenat ze mam prehodene rozvody o zub :shock:
Co naděláš :oops: . Já to měl rozdělaný na ponku, takže s tímto jsem si 100% jist :lol: . L.

Napsal: pát čer 25, 2010 16:36
od Cory
Ale tak motor mi ide dobre, nestriela, spotrebu mam relativne malu, akceleraciu dobru, ale je pravda ze vo vysokych otackach sa mu uz nechce.

Napsal: pát čer 25, 2010 16:47
od Ivo
A když se podíváte na tu řemenici ze předu, tak je tam i nálitek, kde je HU. Taky jsem to měl teď venku :lol: . Dá se to zjistit i hmatem.
Úplně nejlepší je tu řemenici i prsa motoru vyměnit za klasické a máš klid.