Stránka 1 z 5

Divný píst

Napsal: sob čer 19, 2010 16:53
od Ivo
Je to píst z mojeho motoru, na 4 válci. Motor se choval normálně, akorád jsem chtěl vyměnit gufera na ventilech a po sundání hlavy jsem byl nemile překvapen. Jak k tomu došlo? ostatní písty jsou dosekané, protože původnímu majiteli se motor potkal a nechl si to opravit v autorizovaném servisu, kde mu měnili hlavu.

Napsal: sob čer 19, 2010 17:59
od rosta
jsou to písty s vybráním-mají je 1600 ale jestli i jiné kubatury nevím-a je na nich šílená vrstva karbonu-očistit, dekarbonizovat, jinak jim nic není

Napsal: sob čer 19, 2010 18:04
od Little Red Riding Hood
hele a to jsouna tom jen usady a nebo je pist poškozenej??..

Napsal: sob čer 19, 2010 18:09
od rosta
no je votlučenej od toho jak se to potkalo......

Napsal: sob čer 19, 2010 18:52
od Hurikán
No jo, jenomže mě, ale hlavně asi i Ivoše, :) by zajímalo, co je to za čočku na dně pístu, co je hned na prvním obrázku? Na zbylých fotkách jsou písty otlučené a zakarbonované.

Napsal: sob čer 19, 2010 19:18
od Maysner
rosta píše:jsou to písty s vybráním-mají je 1600 ale jestli i jiné kubatury nevím-a je na nich šílená vrstva karbonu-očistit, dekarbonizovat, jinak jim nic není
tyto maji je pouze 1.7. o to vubec nejde :wink:

ten 4 valec je hruza. to neni od potkani. potkani je videt na ostatnich. jak mas "vybrani" na ventily (ty ruzky), tak je na prvnim obrazku videt jak se to potkalo. to vybrani je nedostatecny a ventil se do neho nevleze
ale ten 4. vykousanej. hruza. to je tak na vybrus :?

Napsal: sob čer 19, 2010 19:22
od Atex
Hurikán píše:No jo, jenomže mě, ale hlavně asi i Ivoše, :) by zajímalo, co je to za čočku na dně pístu, co je hned na prvním obrázku? Na zbylých fotkách jsou písty otlučené a zakarbonované.
To maji vsechny 17ky....

Jedna se hlavne o ten doslova rozmlaceny pist na druhe a treti fotce. Zrovna jsem Ivovi pomahal s vymenou hlavy kdyz jsme narazili na tohle. Ty diry jsou hodne hluboke, dalo by se to merit snad v centimetrech. Mimo to, vybrani pro ventily bylo zapraskane kusy rozbiteho pistu, ja osobne se divim, ze ten motor jezdil tak jak jezdil.

Napsal: sob čer 19, 2010 19:29
od Hurikán
Atex píše:To maji vsechny 17ky....
Aha, díky za info. 17ku jsem kuchlou zatím ještě neviděl. Tak zase jsem o něco chytřejší. :)

Každopádně ten 4. píst je solidně rozsakrovaný. :shock: :scratch:

Napsal: sob čer 19, 2010 19:36
od Atex
Zarazejici hlavne je, ze to predchozim u majiteli takto, s tim znicenym pistem poskladali zpet. Rad bych vedel, kde tento autorizovany servis Lada sidli, abych na podobne HOVADA nahodou nekde take nenarazil (nebo nekdo z klubu).

Napsal: sob čer 19, 2010 19:45
od Marek
To je jednoznačně motor 1700.

Podle pohledu do útrob soudím, že ten motor musel být po pořádné kolizi. Pravděpodobně se ve vysokých otáčkách potkaly písty s ventily, které se urazily a než se motor úplně zastavil, napáchaly tam ty uražené talíře ventilů takovou spoušť.

Můj názor je jednoznačný - výměna pístů, překroužkovat a zkontrolovat nedoběhy v horních úvratích (jestli nejsou ohnuté ojnice).






Atex píše:Zarazejici hlavne je, ze to predchozim u majiteli takto, s tim znicenym pistem poskladali zpet. Rad bych vedel, kde tento autorizovany servis Lada sidli, abych na podobne HOVADA nahodou nekde take nenarazil (nebo nekdo z klubu).
Zarážející to je. Ale dokud budou v Česku pracovat diletanti, tedy vykonávat danou práci budou lidé, co o ní nemají ani páru, nemůžeme se absolutně ničemu divit, bohužel...

Napsal: sob čer 19, 2010 20:42
od radek mb
Údržba před cestou do Estonska?

Napsal: sob čer 19, 2010 20:56
od Ivo
Ano, je to motor 1700. Co si tak matně vzpomínám, tak předchozí majitel říkal, že mu někde když byl daleko od domova, začal mlátit řetěz a že myslel, že dojede. Bohužel nedojel. Podle mě, při brždění motorem to přeskočilo a potkalo se to. V servise mu vyměnili hlavu a tu mi ukazoval. Byly tam rozmlácené sedla ventilů a to dost hluboko. Proč nevyměnili i ty písty nevím. Jestli to chtěl mít co nejlevnější (to mi ale moc nepasuje, protože byl docela pedant), nebo mu to ani neřekli a mysleli si, že je to dobré. Každopádně je to pěkně na hovno, protože to cítit i na stěnách válců a na GO motoru prostě nemám ani čas, ani peníze. Ještě přidám jedno fotku pístu, když už je vytáhnutý.

Kolik je vlastně ten nedoběh pístů, ať to můžu zítra zkusit změřit. Vím že bych to tu určitě někde našel, ale opravdu na to nemám moc náladu, protože když se sere, tak se sere. Na druhé hlavě, která měla být po výměně gufer, snížení a zabroušení ventilů, jsou dva ventily ohnuté :twisted: .

Napsal: sob čer 19, 2010 20:57
od Ivo
radek mb píše:Údržba před cestou do Estonska?
Spíš to momentálně vypadá, jako údržba před cestou do hutí.

Napsal: sob čer 19, 2010 21:04
od dmatej
Tý jo, to je masakr :D

Napsal: sob čer 19, 2010 21:14
od Cory
Nedobeh by mal byt 0,9mm.