Stránka 1 z 4

Podvozek, chlazeni a vzduchovy filtr

Napsal: ned čer 13, 2010 18:53
od Zanek
Zdravím
chystáme se se sedmičkou do Ruska, Azerbajdžánu a Iránu, chtěl bych se poradit o nějakých úpravách.
Podvozek - máme sedana a pojedeme 3 a bafáží na hory, tj se přiblížíme maximálníu zatížení. Potřebujeme podvozek trochu zvednout. Prolezl jsem fórum, v zádě jsem našel 3 možnosti. Pružiny z Volhy, pružiny z kombíka a větší kola. Kola zavrhuju rovnou kvůli problémům na hranicích, takže pružiny. Nejsou ty z Volhy moc tvrdé? Kdyby se tam dávaly z kombíka, kde se dají objednat, jaký výrobce je OK, aby to vydrželo?
Chlazení - budeme jezdit v teplotách nad 30°C a ne moc rychle, uchladí se to? Není potřeba nějaký přídavný chladič, ventilátor, nebo tak něco?
Vzduchový filtr - hlavně v Iránu se jezdí po pistách a je tam dost prašno, co byste doporučili za filtr? Existu je něco origo, nebo je nutný bastl?
Jde mi o to, aby tyhle úpravy fungovaly a vydržely, nechci auto zničit.
Díky za rady
Honza

Napsal: ned čer 13, 2010 19:06
od Puhi
do predu volgy su ti uplne na nič, auto je vysoko až až. Zájdi na vrakáč a kúp za pár korun zadné kombíkové a máš to.

chladenie ak je v poriadku, musí vydržať aj nad 40°, tuším som čítal, že auto je konštruované na jazdu od -40 do +50 °C

Na prašné cesty asi lepší a lacnejší fiter, ako origo papierový nevymyslíš. hlavne ho tam na prašných cestách nežmýkaj 20 000 km... :roll:

Napsal: ned čer 13, 2010 19:15
od Hurikán
Pružiny z Volhy se dávají dopředu, což nepotřebuješ. Tobě ale doporučuju přitvrdit hlavně zadek. Sedan je v základu hrozně měkký, takže byste tahali zástěrky po zemi. Dozadu jsou nejlepší pružiny z kombíka. Mají označení 2102-xxxxxxxx Seženeš je třeba u pí. Paličkové na Táborské v Brně, nebo možná i na Úvoze v Solexu. S kvalitou pružin (i nových) problémy kupodivu nebývají. Pokud se nebavíme o životnosti nátěru. Můžeš ale sehnat za pár korun i starší z nuladvojky nebo nulačtverky (tedy z jakékoliv lady kombi). Je ale nutné tyto pružiny o něco zkrátit. Jinak bude auto vzadu vysoké jako nadmutá koza. O kolik přesně by se měly pružiny zkrátit Ti už ale neřeknu. Jsou tady ale jiní, kteří tuto cestu již probádali a mají tedy relevantní informace.

Vzduchový filtr bych asi moc neřešil a dal tam klasiku. Vzal si radši jeden dva do zásoby. V hodně prašném prostředí ale doporučuju jednou za jeden až dva dny vyčistit filtrbox a vyklepat vložku. Dala by se použít i sportovní vložka Green, která se dá prát, ale jednak si nejsem jjistý, zda má stejnou účinnost v zachytávání jemného prachu, jako klasika a navíc je na praní potřeba nějaká spec. vodička. Čili pro vaše outdoorové použití asi lehce nepraktické.

Pokud je všechno kolem chlazení v pořádku, tak by se motor měl uchladit bez problému i ve vyšších teplotách. Mám ale pocit, že máš íčko, tedy el. saharu a u ní je teplota motoru lehce vyšší, než v případě mechanické vrtule. Co se týče samotného chlazení, tak je jednoznačně lepší mechanická vrtule, jenže její instalací by ses připravil o část výkonu motoru, zvýšil trošku hlučnost a možná i spotřebu. S mechanickou vrtulí se ale musí motor udržovat trochu v otáčkách, aby ses dostal do pásma její dobré účinnosti. Takže při nízkých otáčkách je zase lepší elektrická. Ve zmiňovaných podmínkách bych ale doporučil vyvarovat se nízkých otáček v každém případě.

Loni jela z Brna jedna výprava do Kyrgystánu, takže by ses mohl poptat na jejich zkušenosti. Viz toto téma: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?t=11401

Napsal: ned čer 13, 2010 20:13
od ger007
mno ja by som si urcite nechal el. vetrak, ale dodelal by som si tam spinac aby som si to mohol paralelne zopnut vtedy kedy by som potreboval,
jednoznacne doporucujem dekel pod olejovu vanu !, v Tumovi je navod na jeho vyrobu (nic zlozite pokial si aspon trocha mechanicky zrucny) inac ho zozenes na UA za par facek,

Napsal: ned čer 13, 2010 20:45
od Zanek
Dík!
Plech pod motor máme už domluvený, originál, s tím se počítá.
S těma pružinama - někde jsem četl, že ty z vrakáče jsou nanic, že bývají často sedlé, takže s délkou si nepomůžu. Na kolik zhruba přijdou nové?
Co se prachu týká, to si myslím, že bude problém, je to takový ten jemný prach, který s oblibou likviduje všechno, co mu přijde so cesty, toho se docala bojím. Sportovní filtr asi ne, ten pouští víc vzduchu, tj hůř filtruje..

Napsal: ned čer 13, 2010 20:53
od Hurikán
Zanek píše:S těma pružinama - někde jsem četl, že ty z vrakáče jsou nanic, že bývají často sedlé, takže s délkou si nepomůžu.
Třeba bys je pak ale nemusel zkracovat. :D Nepotřebuješ totiž primárně řešit výšku kastle nad zemí, ale TUHOST pérování, abys neměl u naloženého auta zadek na zemi. :idea:

Cenu nových nevím. Zavolej si zítra k Paličkové a budeš vědět hned. ;)

Napsal: ned čer 13, 2010 21:01
od ger007
nemyslim original plech pod motor, myslim kryt na olejovu vanu, :wink: ten pokial viem original nebol , nemam nikde foto ze by som ti ukazal

Napsal: ned čer 13, 2010 21:26
od Zanek
2 Hurikán - no kousek to zvednout by taky neuškodilo.
Origo nove se musí řezat?

Napsal: ned čer 13, 2010 21:29
od Maysner
Obrázek

to nejlepsi co se pod vanu muze dat, nejlepe podlozit na kazdym sroubu o pul az centak. z vyroby je to blizko vany a kdyz by se to nahodou podarilo provalit, at se to vany nedotkne. ale je to 2-3mm silnej plech. snese fakt hodne

filtr v kazdym pripade papirovej, a nejlip si sebou vzit vic, nebo je nakoupit v rusku

zadni pera. novy, z kombika a nezkracovat. at koupite jakykoukoli tuhost. pri plny zatezi za to budete moc radi
predek je zbytecny zvedat. a pokud preci jen ano, tak si myslim, ze to zvednou i obycejny novy pera. tak o 1-2cm :wink:

u icka bych vymenil vyfuk za obycejnej bez katalyzatoru. kat je to nejnizsi mozny misto na aute. obycejnej vyfuk se da lip natvarovat ke kastli a nic se mu nestane

sahara. mechanicka ne. nechat elektrickou, ale dodelat si tlacitko (ve stredovym tunelu je jedna pozice volna). nazapojovat natvrdo. tece tam pro vypinac dost velkej proud. chce to napojit na pojistkovku a ovladat relatkem co v ni je. a hlavne, kdyz by zacnul blbnout klakson, at vas nenapada vytahovat pojistku. je stejna jako na saharu! na to pozor. jednou se mi to vymstilo :(

Zanek píše:2 Hurikán - no kousek to zvednout by taky neuškodilo.
Origo nove se musí řezat?
kdyz davas na sedana kombikovy pera, tak vetsinou pro pritvrzeni zadni napravy. sedan s kombikovyma perama je docela nakoplej, ale pri plne zatezi to bude ok

Napsal: pon čer 14, 2010 09:15
od dvk
- proč myslíte, že zvednutí předku je zbytečné ? Mě Lada přijde strašně "zapíchlá" čumákem a mimo silnici fakt jde o každý cm. Kdyžuž dávám plech pod vanu, určitě není od věci pomoct i pružinama, ne ?

- nebylo by na ježdění v prachu nejlepší z něčeho přizpůsobit mokrý filtr (olejový) ?

Napsal: pon čer 14, 2010 15:10
od Dusan
Auto bolo nabrhnute na ruske podmienky tak ze ten orug ofilter bude ok. SA tem niekde srat s nejakym olejom este....

Napsal: pon čer 14, 2010 15:37
od JmJ
ja bych si pri cene 38 CZK za filtr koupil 10 kusu a bylo by. kdyz nic, aspon mate co pod hlavu ;-)

http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 20064.html

a zde prosim pruzinka

http://www.lada-dily.cz/produkty/detail ... 21932.html

co se chlazeni tyce, tak vetsina "icek" ma ventilator spinany pres ridici jednotku, ktera mozna spina rele, ktere sepne ventilator. Pokud tomu tak je, pak je vhodne umistit spinac paralelne k ridici jednotce. Bohuzel, tohle je jen teorie, jak je to presne zapojene nevim.

Kazdopadne vrtuli v icku lze donutit bezet trvalo velice jednoduse a to odpojenim konektoru cidla teploty, ktere je nekde blizko hlavy v chladicim okruhu. Jiste pak motor nebude pracovet uplne optimalne, ale pojede to. Samozrejme to predpoklada, ze elektronistalace a samotna vrtule je ok. Poruchu cidla teploty, ktera vedla k nespinani sahary, jsem jiz videl.

A kdyz je nejhur, tak dva draty na baterku primo od vrtule a je to ;-).

Napsal: pon čer 14, 2010 16:16
od Hurikán
Ještě jsem si vzpoměl na jednu dosti důležitou věc. Před cestou DŮKLADNĚ prohlédněte ramena přední nápravy. Zejména spodní! Při jakémkoliv podezření na prasklinu, nebo při korozi větší než malé, :) je raději vyměňte. Stejně tak svislé čepy. Ty doporučuju vyměnit rovnou a osadit kvalitní zn. MOOG nebo Lemforder. Rozhodně nedávejte obyčejné prodávané v Ladakrámě. :idea:
JmJ píše:"icek" ma ventilator spinany pres ridici jednotku
Tak tak. V každém případě je nejlepší osadit spínač paralelně ke spínači v chladiči, nebo paralelně k ŘJ.

Napsal: pon čer 14, 2010 16:24
od JmJ
A me tak napada, ze pokud chce nekdo je klasickym SPi vazem smerem na vychod, tak musi pocitat s tim, ze vstrik, zapalovaci modul, cerpadlo a patricne snimace tam nesezene. Tato motorizace se tam bezne neprodavala!

Napsal: pon čer 14, 2010 16:29
od Cory
JmJ píše:Tato motorizace se tam bezne neprodavala!
Myslim ze Niva ano.