Stránka 1 z 1

udělal jsem hloupost a mám problém.

Napsal: pát čer 04, 2010 12:58
od Rankl
v\ndaval ssem chladič k natření a když tim vzniklo místo tak sem se rozhodl vyměnit těsnění u palivové pumpy. jenže když jsem ji sundaval (po ujištění, že je to bez problémů) tak mi ta kulatina co pumpu pohání zajela do motoru a zmizela. je na dně olejové vany nebo vězi někde jinde?
postup je jaký? sundat vanu, tomu se asi nevyhnu. takže vypustit olej, povolit šrouby dole, vanu sejmout, tyčinku nalovit, nandat pumpu, těsnění k vaně, přišroubovat vanu, nalít olej?
je tam nějaký zádrhel?

Napsal: pát čer 04, 2010 13:25
od Cory
raz sa mi stalo to iste. Olej som nevypustal, iba som odpojil jeden silentblon na strane vodice (druhy sa mi nepodarilo, ale odporucam aj druhy), odsrouboval som vanu, cez medzeru prepchal zapastie, zalovil som v oleji a tycku som vyhrabal :wink:

Napsal: pát čer 04, 2010 13:28
od Drobek81
kdyz vyndas odlucovac oleje, tak se k ni nedostanes? Pri trose stesti by sla vyndat tudy, ovsem chce to trpelivost :)

Napsal: pát čer 04, 2010 13:59
od Little Red Riding Hood
Drobek81, no je tam pekně malo mista takhle, ale byla by to jistá varianta, ale chtělo by to přidělat magnet na nějakej drát a zkusit to tím "chytit"..

Napsal: pát čer 04, 2010 14:02
od Drobek81
Little Red Riding Hood píše:Drobek81, no je tam pekně malo mista takhle, ale byla by to jistá varianta, ale chtělo by to přidělat magnet na nějakej drát a zkusit to tím "chytit"..
to ano, mista tam moc neni, nicmene za pokus to stoji - si s tim hodinku pohrat a kdyz to nepujde tak pak jak popisoval Cory...magnet by to asi moc nevyresil, chce to takove to ohebne vytahovatko s pinzetou na konci, pripadne ze tam je misto na kulatinu, tak udelat zarez na konci tak, aby tam tesne sla tycka a tu "naklepnout" a vytahnout. Kazdopadne to bude neco jak jezek v kleci, nezavidim :lol:

Napsal: pát čer 04, 2010 14:08
od Roman
Mas tri moznosti. 1.Zozenies druhu tycku.
2. Budes lovit tu svoju
3. Das dole vanu a najdes tu svoju a mozno tam najdes aj viac veci :)
( ten zadrhel je trochu v tom, ze vanu jednoducho dole nedas - zavadzia olejove cerpadlo, takze povolit motor v silentblokoch, nadvihnut ho a vymotat von vanu )

Napsal: pát čer 04, 2010 14:44
od Cory
Vanu von netreba, staci trochu odsunut aby sa tam zmestila ruka a ide to...a ked sa ma babrat s lovenim tycky zvrchu, tak za ten cas odsroubuje vanu

Napsal: pát čer 04, 2010 15:11
od Saša
A pokud víš jistě že je v olejové vaně , tak jí tam klidně nech . Tyčka sama nikam nevyskočí díky viskozitě oleje .

[ Komentář přidal: Luděk Musil: pá červen 04, 2010 16:42 ]
Jasně ... v případě vlastnictví více kusů tohoto artiklu :D . L.

Napsal: pát čer 04, 2010 15:47
od MartasBrno
No, akorát, když se dává nová, tak by se měl nastavit přesah tyčky nad rovinu příruby 0,8 - 1,3mm. Jinak asi nechat ležet, ona se tam nebude mít špatně. Pokud fakt leží na dně, což asi jo.

Napsal: pát čer 04, 2010 20:46
od Grov3
Mne sa to stalo tiež. Nedaávaj dole vaňu ani nič také len vypusti olej a cez vypúšťací šrób ju magnetom vytiahni....kde asi je som ja zistil tak že som odspodu jemne klepkal na vanu a ono ju bolo tam pocut, na vanu som prilozil magnet a posunul ho smerom ku srobu a pekne stadial vyšla von. :wink:

Napsal: pát čer 04, 2010 20:59
od Rankl
kolegové, děkuji za pomoc.
olej jsem vypustil, vanu jsem povolil, trochu posunul, tyčku nalovil, tedy nahnal pletacím drátem a mezi dvěma prsty vytáhl. chvíli jsem ale myslel že tam neni (opravdu neměl jsem z toho dobrý pocit, navíc si ze mne maminka utahovala, že se v tom lovim jak gynekolog).
mile mi překvapilo, že tam neni nic dalšího a ani usaženiny z oleje.
ještě dotaz, ta tyčka má na obou Koncích takové matné a úseky- každý je jinak dlouhý. má to na něco vliv, jako že třeba jsem to dal opačně?
jinak chladič zaletován, přetřen. odzkoušeno, motor jde, dchladič nevzlíná. uvidíme ještě jestli se přijmulo těsnění na vaně (pod vozem mám nastražené noviny.
zítra instalovat větrák, odrhnout a natřít držák klaxonů- je jak liška.
a ještě jeden nátěr toho plechu pod motorem. a bude u motoru zas pěkně poklizeno.

Napsal: sob čer 05, 2010 08:56
od Dusan
Kontrolna otazka M8 maticka vyjde cez vypustaci sroub olejovej vane ? Lebo rozhodne nebudem davat dole vanu koli jednej maticke....

Napsal: sob čer 05, 2010 09:01
od Cory
Vzhladom na to, ze M8 ma asi hlavicku 13ku a imbusak na vypustaci sroub olejovej vane je 12ka (cize samotny šroub je vacsi), tak by mala vyjst.

Napsal: sob čer 05, 2010 10:24
od Dusan
no uvidim pri vymene oleja ci dude na magnete prilepena :D