Stránka 1 z 4
Var brzdové kapaliny?
Napsal: ned kvě 30, 2010 21:26
od Křečík Barbuška
Dnes se mi při dlouhodobější, poměrně razantní jízdě způsobem brzda-plyn (občas si brzdy i zasmrděly) po klikatících silničkách v členitém terénu přihodila nemilá věc. Z čista jasna mi "propadl" pedál brzdy, pustil jsem jej a stlačil znova se stejným výsledkem, brzdy se chytly až úplně dole, vozidlo se nenaklonilo vpřed, takže usuzuji, že v tu chvíli brzdil jen zadek. Po cca 10 vteřinách jsem zkusil brzdy znovu a vše v plném pořádku, po další hodinu trvající jízdu též bez potíží. Ubytek kapaliny nezaznamenán, pedál chodí stejně jako včera, brzdovka DOT3
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dávaná spolu s přegumičkovaným HBV přede dvěma měsíci. Stává se toto při varu brzdovky?
Napsal: ned kvě 30, 2010 22:07
od Veverka
Bohužel se mi to také stává,dokonce mi párkrát naopak ztvrdl pedál.Při dalších pokusech se všechno tváří jakože v pořádku.Tyto nové díly jsou asi extrémně nekvalitní,nebo už nevim.
Zatím byl odhalen jen zadírající pístek,dále hádám vzduch v soustavě.Divné je,že přední brzdy mám "postavené znovu" cca rok staré,včetně hl.brzdového válce.
Napsal: ned kvě 30, 2010 23:16
od Little Red Riding Hood
a nemohli ti nějak hodně namoknout kotouče??.. mě se občas stává, když je fest hnusně, tak když delší dobu nebrzdim, tak pak chvilku trvá, než se destičky dostanou ke kotoučům...
Napsal: pon kvě 31, 2010 00:07
od MartasBrno
DOT3? Mám DOT4, ani nevím proč, ale jestli to nedělá ta kapalina. DOT4 mi tam vnutil můj pneuservisman - prácevšehodruhuman.
Napsal: pon kvě 31, 2010 04:02
od Atex
Teplotou to snad bude, to bych asi se svym moc daleko nedojel.
Napsal: pon kvě 31, 2010 07:00
od Marek
Může to být teplotou varu, ale může to být i stářím kapaliny.
Kapaliny DOT3 mají teplotu varu 205 - 230°C, kapaliny DOT4 minimálně 265°C. Rozdíl zdánlivě nepatrný, v praxi obrovský.
Stářím kapalina do sebe absorbuje vzdušnou vlhkost (= voda) a její teplota varu se dost rapidně snižuje. Proto se má brzdová kapalina vždy vyměňovat v intervalu max. 2 roky, a to i v případě, že se s vozem nejezdí (tedy bez ohledu na počet ujetých kilometrů).
Podle mého názoru musí kapalina DOT3 pro Ladu bohatě stačit. Tedy pokud se vyskytl problém se ztrátou brzdného účinku, mnohem pravděpodobněji je to z důvodu stáří kapaliny nebo nějaké nežádoucí příměsi v ní. Nebo je porucha jinde (sázel bych na HBV).
Napsal: pon kvě 31, 2010 07:37
od Puhi
Koko Loko, ešte by som k tomu veku kvapaliny skontroloval, či ti jemne nepribrzďuje niektoré koleso, prípadne obidve. Pri razantnej jazde sa mohlo sčítať tých faktorov viac a máš problém
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Zhruba pred týždnom som videl úplne vyvretú kvapalinu na kamošovej lagune. Samozrejme, doštičky mu už brzdili už na železe a rubol si to brzda-plyn tak 140-150 z Košíc. Pedál až na spodok, kvapalina nikde, HBV aj nádržka poriadne horúca....
že som mu vravel, že s autom nemá jazdiť pokiaľ sa neurobia brzdy ani nevravím, nevyseká sa, nepochopí
ps. DOT4 už nejaký čas lejem úplne všade, myslím že na škodu to nieje
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Napsal: pon kvě 31, 2010 08:00
od Teepee
A výrobce té zánovní brzdové kapaliny? Nemohla být ošizená?
Napsal: pon kvě 31, 2010 08:23
od JmJ
Mas brzdit motorem
Jeden by rekl, ze varu dosahne u zigula driv motor jak brzdy. Tedy aspon v mem pripade. Brzdy uzivam zlehka, plyn ztezka
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
(ne ze by to k necemu bylo)
Kdyz se ti to stalo, tak si nezastavil a nezkoumal co se deje pod kapotou a jinde?
Napsal: pon kvě 31, 2010 09:11
od Jozef Matuška
Teepee píše:A výrobce té zánovní brzdové kapaliny? Nemohla být ošizená?
presne tak, naposledy, keď som bol na STK, tak mi hovoril, že mám nízky bod varu cca 168 stupňov, tak som mu otvoril fľašku z ktorej som to lieval a čo sa nestalo DOT3 nová pixla bod varu len 168 stupňov. Odvtedy lievam sice o dačo drahší CASTROL DOT4. zatial O.K.
Napsal: pon kvě 31, 2010 09:38
od Marek
Záleží i na tom, jak dlouho ležela flaška s kapalinou v regálu, než jste ji koupili a použili. Ačkoli je uzavřená, stejně stárne (podobně jako oleje).
Napsal: pon kvě 31, 2010 10:03
od Teepee
Marek píše:Záleží i na tom, jak dlouho ležela flaška s kapalinou v regálu, než jste ji koupili a použili. Ačkoli je uzavřená, stejně stárne (podobně jako oleje).
Stárne znamená klesající bod varu? Pokud do ní nemůže vlhkost (originál obal mívá pod víčkem ještě folii), tak bod varu díky absorbci vlhkosti ze vzduchu klesat nemůže. Absorbuje tak maximálně vlhkost ze vzduchu v obalu a pak už tam je stále stejný vzduch, bez nové vzdušné vlhkosti. Nebo se pletu?
Lhůta použitelnosti tuším jsou dva roky v nenačnutém obalu.
Napsal: pon kvě 31, 2010 10:44
od Sid
Aj keď máš pod víčkom fóliu, nieje to aj tak úplne vzduchotesne uzavreté, tým pádom sa tam niečo vždy dostáva. Problémy so starou kvapalinou sa však neprejavia vždy. Strašne veľa áut má majiteľov, ktorí jazdia, pokiaľ sa to nepokazí, potom dajú nutné opraviť a zas jazdia ďalej. Na nieakú pravidelnú výmenu kvapalín ani len nepomyslia. Preto by som hneď nerobil paniku a bral to ako dobrú vec, ale nie životne dôležitú.
Napsal: pon kvě 31, 2010 11:29
od Marek
Teepee píše:Lhůta použitelnosti tuším jsou dva roky v nenačnutém obalu.
U provozních kapalin je použitelnost v uzavřeném obalu zpravidla pět let od data výroby (plnění). To platí i pro oleje.
Napsal: pon kvě 31, 2010 11:55
od Jozef Matuška
Marek píše:Záleží i na tom, jak dlouho ležela flaška s kapalinou v regálu, než jste ji koupili a použili. Ačkoli je uzavřená, stejně stárne (podobně jako oleje).
Toto všetko by som bral keby sme nedali zmerať aj starú kvapalinu cena udávaná v Kčs, v striebornej krabičke čo sa voľakedy vyrábala, farba kvapaliny tmavá žltá, nie ako teraz voda a predstavte si že tam aj po niekoľkých rokoch stánia bola hodnota varu 205. Takže môj úsudok je že balia bordel.