Stránka 1 z 2

Zahadzovanie sviecok

Napsal: úte kvě 25, 2010 12:10
od Shaft2
Zdravim mam urobeny traktorik z lady a motor zahadzuje sviecky. Kedze tam mam dve prevodovky netreba ho vytacak do otaciek a teda sa neodstrani tak bordel zo sviecok. Motor jazdi skoro stale na male otacky a trebars pri orani po 3 hodinach musim vymenit sviecky. Je bezne ze lady starsie maju tento problem ja len ci neviete ako to odstranit. Dakujem za odpoved.

Napsal: úte kvě 25, 2010 12:24
od Drobek81
jake svicky pouzivas? znacku a typ?

Napsal: úte kvě 25, 2010 12:25
od Dusan
Keby sidal foto sviecky vybratej z motora ako vyzera. Predpokladam ze olej to nezerie, nelejes tam bnezin s olejom, a zmes je spravne nastavena.

Skusol by som tat sviecky Brisk 16 (17) cky tie by mali byt teplejsie tak ze ten bordel lepsie vypalia...snad dti to nebude sposobovat samozapaly.

editovane.... uz som to optavil tak ze nie 14sviecky....

Napsal: úte kvě 25, 2010 12:29
od vintera
pokud není motor KO, teda má ještě funkční pístní kroužky a nejde olej přes ventily, tak pomůže výměna svíček za jiný typ. dříve se jim říkalo teplé a studené. je potřeba svíčky, které mohou pracovat v takto chladném nezatíženém motoru a hlídat funci chlazení motoru, tj. mít funkční termostat, aby motor byl dostatečně ohřátý jak má být. jednou z příčin je také příliš bohatá směs, která je nevyužitá. řešil jsem to menšími tryskami v karburátoru. Pokud nebude motor příliž zatížen, chudší směs by mu neměla ublížit. Stejný problém jsem řešil u podobného traktoru a staré sekačky. pokud to nepomůže, je potřeba zvýšit zatížení motoru, tj. přeřadit rychlost, přidat radlici na orání, nebo upravit celkový převodový poměr tak, aby byl motor více zatížen. motor lada má příliš velký výkon na použité nářadí jak popisuješ, uvažuj o větším nářadí.

Napsal: úte kvě 25, 2010 13:25
od Shaft2
Sviecky pouzivam brisk l15yc skusal som aj bosh take drahsie ale nevydrzali nejak o moc viacej. Olej to nezerie. Teplota motora je dobra cca 90 stupnov. Niekedy ked je teplo sa dokaze aj trochu prehriat kedze ide na male otacky nestiha vrtula riadne ochladzovat vodu. Ale pridal som tam ventilator na nahananie vzduchu.

Napsal: úte kvě 25, 2010 13:29
od Dusan
Neviem ci by si nemal poiuzvazovat aj o zmene remenice na vodnej pumpe predpoladam ze ma 1200 tj mensiu remenicu aby pumpa mala vyssie obratky aj hchladenie vrtulov sa zlepsi...

Napsal: úte kvě 25, 2010 21:34
od vintera
svíčky 15Y brisk jsou určitě moc studené, nezáleží vůbec na ceně svíček, ani tak na výrobci, jako právě na tepelné hodnotě.

Napsal: úte kvě 25, 2010 21:40
od Shaft2
Tak ake sviecky by ste mi odporucali. Poprosim o cely nazov aj s vyrobcom. Dakujem

Napsal: úte kvě 25, 2010 21:51
od vintera
tak jsem se podíval na stránky Brisk Tábor a tam mě vyšlo, že teplejší svíčky jsou pro tebe brisk L16Y, nebo L17Y jestli odrušené nebo ne, záleží jaké máš kabely ke svíčkám a koncovky, jestli máš moderní uhlíkové kabely, napotřebuješ odrušené svíčky označené navíc písmenem R. jestli jsou kabely s klasickým měděným drátem, byly lepší svíčky odrušené tj. označené navíc R. nekupoval bych zatím žádné drahé svíčky, protože na ceně nezáleží. na jiné výrobce jsem se zatím nedíval.

Napsal: stř kvě 26, 2010 20:19
od Shaft2
Este som prisiel na jednu vec co mi poradil kamos mechanik ze aby som odrezal pretlakovu hadicu z vane co ide do karburatoru a nasadil na nu flasu az sa tam odparuje ten bordel. Takze aj to by mohlo pomoct.

Napsal: čtv kvě 27, 2010 08:00
od Dusan
motor z toho bude celkom happy male otacky a este ani namazanie ventilov z klukovej skrine nebude......

Napsal: čtv kvě 27, 2010 13:13
od Hurikán
Shaft2 píše:mi poradil kamos mechanik ze aby som odrezal pretlakovu hadicu z vane co ide do karburatoru a nasadil na nu flasu
:roll: To jsou rady tohleto. Ten mehanik bude asi dost velký odporník, koukám. Zrušení odsávání klikovky tento problém vůbec, ale opravdu vůbec nevyřeší. naopak přibudou problémy jiné. Karter nebude odsáván a vzroste v něm tedy tlak plynů, který způsobí, že všemi stávajícími netěsnostmi bude sáknout olej. Z motoru se stane dobrá olejnička. O absenci vrchího mazání karburátoru a ventilů se již zmínil Dusan.

Nevymýšlet blbosti, ale odstranit závadu! Vyměň svíčky za teplejší o jeden stupeň, jak Ti tady radili kluci. Zkus držet motor ve vyšších otáčkách a zkontroluj předstih a celkový stav zapalování. Pokud ani tohle všechno nepomůže, tak budou s velkou pravděpodobností zlomené nebo silně opotřebené pístní kroužky.

Napsal: čtv kvě 27, 2010 14:33
od Little Red Riding Hood
k té teplotě ještě, někde nahoře sem si všim chyby, svička L14YC není teplejší, ale studenější, je schopná odvest více tepla, které vzniká při spalování při větších než seriovích tlacích, svíčka L16YC je svíčka teplejší, která je schopna odvést méně tepla, ktere vznikne při nízkém tlaku, takže pokut si do motoru nijak nezasahoval a jezdi jen na benzin a ne na LPG, není k montáži studenějších sviček důvod, protože by to ještě zhoršilo jejich "odsračkovací" vlastnost, takže v tvém případě bych spíše volil svíčku teplejší a uvidiš, buďto to bude OK, nebo se na svičce a i na budíku teploty projeví změna teloty motoru.. ovšem nutno podotknout že proto aby jsi mohl laborovat se svičkama, by měl byt motor pokud možno dobře seřizenej, a to hlavně předstih a bohatost směssy..

Napsal: čtv kvě 27, 2010 20:12
od Shaft2
No ja som to dnes skusil motor bezal asi tak 1,5 hod som presiel po horach a ked som dosiel domov tak som vysroboval sviecky a boli celkom v pohode neboli take zanesene ako byvali. Tie 16alebo17 urcite kupim a skusim to aj tak ale mohli by ste mi povedat preco by to malo uskodit motoru ved odtial isla len para. Ale este ide z motora jedna hadicka do karburatora taka tenka tu necham pripojenu neodsava nahodou z kartra ona?? Neskodi nahodou motoru aj ta para co ide cez tu hrubu hadicu co som odpojil viete ci nahodou to neostava nalepene na svieckach aj tym ze je v zmesi vlastne para-voda. a este preco by nemalo byt mazanie ventilov ked odpojim tu hadicu?? Dikes za odpovede

Napsal: čtv kvě 27, 2010 21:01
od rosta
protože jsou odsávány olejové nikoli vodní výpary !