Stránka 1 z 1
Hrebenove riadenie na klasike
Napsal: ned kvě 23, 2010 11:00
od Cory
Toto vyzera celkom zaujimavo:
http://uslugiavto.ru/forum/viewtopic.php?p=4639
Ide o riadenie z auta IŽ 2126 (aspon myslim). Sam by som podstupil takuto zmenu, je tam menej capov, 4 namiesto 6, cize vysledna vola by mala byt mensia, a k tomu hreben ide lahsie ako tie nase domčeky. Uvazoval som aj nad riadenim zo samary, ale to je riesene trochu inak. Len mi z toho obrazka nie je jasne kadial pojde vyfuk, ale snad sa zmesti medzi napravnicu a riadiacu tyc v mieste manzety.
Napsal: ned kvě 23, 2010 20:02
od vintera
to by čuměli na STK

Napsal: ned kvě 23, 2010 20:11
od Dusan
ked to ohnes si v prdeli.... sa mi to zda dost nizko.
Napsal: ned kvě 23, 2010 20:11
od Štěpán
Jsou tam i přeneseny brzdové válečky víc do předu.
Popisujou tam taky něco o tom, že by se špatně vraceli kola z rejdu po puštění volantu.

Napsal: ned kvě 23, 2010 20:39
od Cory
Štěpán Getsko píše:Jsou tam i přeneseny brzdové válečky víc do předu.
Su tam brzdy zo samary, povodne valceky by nevadili asi nicomu.
Dusan píše:ked to ohnes si v prdeli.... sa mi to zda dost nizko.
Je to minimalne na urovni napravnice, ak nie malinko vyssie, tak si neviem predstavit kde by som to ohol (jedine ze by som jazdil po poli)...Zadny stabik mam par cm pod diffom a uz ma X ludi strasilo ze to urvem....ale je tam uz 2 roky.
Napsal: ned kvě 23, 2010 20:46
od Puhi
Cory píše:Zadny stabik mam par cm pod diffom a uz ma X ludi strasilo ze to urvem....ale je tam uz 2 roky.
u mna to isté, akurát že ho mám rok, skôr trhám lízatko

Napsal: ned kvě 23, 2010 20:47
od Cory
Puhi píše:Cory píše:Zadny stabik mam par cm pod diffom a uz ma X ludi strasilo ze to urvem....ale je tam uz 2 roky.
u mna to isté, akurát že ho mám rok, skôr trhám lízatko

Len ty ho mas normalnejsie ako ja, ja som sa stale nedostal k tomu, aby som ho dal tak ako ma byt

ale spat k hrebenu.
Napsal: ned kvě 23, 2010 21:27
od vintera
v příspěvku je také negativní hodnocení na špatnou kinematiku řízení a nestabilitu při vyšší rychlosti, a ta volantová tyč s kloubky a úhel jejího zalomení nedělá také dobře.
Napsal: pon kvě 24, 2010 06:54
od EMI
a všimli jste si toho "osoustružení" disku? copak tam asi drhlo?
Napsal: pon kvě 24, 2010 08:17
od MartasBrno
Nevím co to je ta špatná kinematika řízení, jakože je špatné umístění řízení a propružením se změní postavení kol, teda změní se sbíhavost / rozbíhavost a tím zhorší stabilita?
To by snad mělo být řešitelné snadno umístěním řízení tak, aby vnitřní klouby byly tam, kde byly původní ze starého řízení ne? A to rovnání volantu? (Já ho neznám, já co tam nakroutím, to tam zůstane

)
Napsal: pon kvě 24, 2010 11:19
od popest
Tak si seřiď záklon rejdového čepu apod

...
Napsal: pon kvě 24, 2010 13:16
od vintera
MartasBrno píše:Nevím co to je ta špatná kinematika řízení, jakože je špatné umístění řízení a propružením se změní postavení kol, teda změní se sbíhavost / rozbíhavost a tím zhorší stabilita?
To by snad mělo být řešitelné snadno umístěním řízení tak, aby vnitřní klouby byly tam, kde byly původní ze starého řízení ne? A to rovnání volantu? (Já ho neznám, já co tam nakroutím, to tam zůstane

)
když se přeloží origo články příspěvku, tak tyto informace o špatné kinematice řízení, jak správně popisuješ a tušiš jsou uvedeny. Není to názor můj, ale některého ruského přispěvovatele fora.
jinak z obr. se mi zdá, že není origo nejen řízení, ale i celý rejdový čep s brzd. kotoučem. kdysi jsem stavěl traktůrek za použití lada náprav a tam jsem se také pokoušel nahradit origo řízení hřebenovým s Wartburga. Moc by mě zajímalo, jak se to řízení chová ve skutečném provozu.