Stránka 1 z 2
čím zvárať karoseriu?
Napsal: pon kvě 03, 2010 21:30
od Kablik159
ma dotaz k oprave karoserie neviem čim to zvárať? .. CO2 zvaračku doma nemam tak sa chcem spytať či to stačí aj elektrodamy? a čo to spravi časom? ma niekdo skusenosti?
Napsal: pon kvě 03, 2010 21:46
od Yellow01
Jestli to chceš vařit elektrodama, tak se na to rovnou vykašli a hoď to do šrotu. Za prvý se ti to ukrutně zkroutí, za druhý budeš brousit jak blbec a za třetí ten plech tak vyhřeješ, že to během chvíle zase schnije.
Napsal: pon kvě 03, 2010 21:59
od vintera
dříve CO2 nebylo, vařilo se autogenem, bodovalo elektrodami, ale jak říká YelloW, nedělej to. Kdo to umí s elektrodou, něco se někde dá, ale je to pak strašně pracný. Vypůjč si určitě CO2, je to mnohem, mnohem snažší a nesrovnatelně kvalitnější a rychlejší.
Napsal: pon kvě 03, 2010 23:08
od Yellow01
V dobách, kdy se vařilo autogenem takhle opravený auta během pár let byly na šrot znova, žárem z plechu vypálíš uhlík a rezne to hned po vyvaření. Principem životnosti je co nejmenší tepelné ovlivnění, proto se ve fabrikách používá bodový sváření, kdy jsou plechy jen nataveny a tlakem zmáčknuty k sobě. Dodaný teplo je minimální a díky vysoký rychlosti je to šetrný, navíc takto lze svařovat plechy spojený vodivým tmelem, takže to tak nerezne ve spoji. A pak tu máme nejnovější technologii svařování laserem, to je lahůdka, akorát ty opravy jsou šílený. Když jsem dělal v servisu, měnil jsem celej bok na pětkovým Golfu kombi. Na odpárání stráví člověk 2 dny, protože laserovej svár je milimetr tenká protavená housenka, tvrdá jak ďas a je po celým obvodu dveřních otvorů. To znamená odsekat z obou stran a svár pak odbrousit, fakt šílenost. No každopádně na vyvařování v domácích podmínkách určitě COčko, ničím jiným bych na auto nesáhl.
Napsal: úte kvě 04, 2010 10:03
od vintera
kabliku, škoda, že jsme od Třeboně tak daleko, šli bychom do učení. Shlédnul jsem YellouWo album, pastva pro oči, jak obrázková učebnice. než začneš, podívej se také.
Napsal: úte kvě 04, 2010 12:02
od Yellow01
Díky, akorát je škoda, že tak jak to dělám to dneska není k uživení, protože to nikdo nezaplatí. Takovýhle renovace dělám jen pro sebe a kamarády.
Napsal: úte kvě 04, 2010 12:30
od dvk
Moc hezká práce !
Elektrika je na tohle fakt o nervy. Takhle bodovat se s ní sice dá při troše umu taky, ale je to piplačka - spravoval jsem takhle podlahy na Oktávce a byl to fakt porod, nouzovka.
Yellow, když tu latu naboduješ, čím pak ty spáry tmelíš (v dutinách a na podlaze - prostě kde se nekituje) ?
Napsal: úte kvě 04, 2010 13:56
od Yellow01
V dutinách moc netmelím, protože se do nich většinou nejde dostat a tmelit dutiny před svařováním nejde, protože pak nejde svařovat - prská to, sváry jsou pórovitý a nedrží. Plechy v dutinách před navařením akorát natřu barvou a hrany který se bodujou stříknu zinkem. Dutiny pak vystříkám voskem. Tmelím spoje, který jsou zespodu na podlahách nebo v podbězích, na to se prodávají karosářský tmely. A přes to nastříkám nějakej gumoasfalt, bitumen...
Napsal: úte kvě 04, 2010 14:05
od dvk
Jo, blbě jsem se vyjádřil, dutiny jsou jasné. Myslel jsem plechy zespod podlahy, v podběhách a tak, co se nekituje a nelakuje.
Známý karosář co mi dělal auto před dvouma rokama mi laty taky bodoval a spáry pak tmelil PU 50 polyuretanovým tmelem, na to vrhcní nátěr (případně pak body nebo něco). Zatím plná spokojenost.
Napsal: pát kvě 07, 2010 20:06
od Kablik159
no tak to je nadhera ...z tou mojou bude ale asi ovela viac práce. Momentalne ju davam dokopy z tej motorickej stránky ale ked tak pozerám tak sa pozastavujem nad tým či sa to vôbec oplati. Tu karoseriu mam pocit že držia pohromade len te kable xĐ.
Napsal: pát kvě 07, 2010 20:32
od Yellow01
Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
Napsal: pát kvě 07, 2010 21:23
od Little Red Riding Hood
dvk, jak piše pan svářeč, řiká se tomu karosářský tmel, je to v podstatě akrylatovej tmel.. dělá se s tim dobře, prstem se to dobře rozmazává, vodou se to dobře rozhlazuje.. stojí to co normální tmel, koupíš to snad i v globusu... ale hornbachy atd určitě maj..
Napsal: ned kvě 09, 2010 20:29
od plavec
Yellow01 píše:Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
Je to legální?
Napsal: ned kvě 09, 2010 20:44
od Ivo
plavec píše:Yellow01 píše:Tak sežeň lepší kastli a převař jen číslo.
Je to legální?
Tím bych se moc nezabýval. Za pár let nebude legální ani to, že pojedeš žigulem
. A když se to udělá pořádně, tak se nic nepozná. Aspoň běžným okem.
Napsal: ned kvě 09, 2010 21:29
od Nemo
Je to legální?
Ono globálně vzato,
,vlastně proč ne? Pokud byla karoserie legálně nabyta, tak je to jen flák oceli, a nějaké číslo. Prostě výměna všech dílů karoserie, číslo zůstává. Že?