Stránka 1 z 1
Výměna náhonu tachometru, stoupla teplota motoru
Napsal: ned dub 11, 2010 22:02
od krtek86
Předem se omlouvám za blbé dotazy, ale Ladu 2105 mám teprve krátce a zatím vychytávám mouchy.
Jak na výměnu náhonu tachometru? Už jsem se dostal do palubovky, ale pak nebyl čas, takže jsem ji musel zavřít. Dostanu se ke spodní části náhonu ze spodu auta a nebo tunelem od řadičky? Tak náhon vyměnit celý? Navázat na starý nový a protáhnout?
Po cestě cca 150 km byla rafička na teploměru v půlce, což nikdy neudělalo. Vždycky to bylo na druhé čárce z leva. Nezačíná se ozávat termostat? Jak zapnu vrtuly na chladiči? Zapíná se automaticky a nebo ručně? Díky za rady.
Re: Výměna náhonu tachometru, stoupla teplota motoru
Napsal: ned dub 11, 2010 22:47
od krtek86
A ještě jedna malá otázka. Jak poznám, že funguje naklápní světel? Otáčení na regulátoru naklopení (ovládací prvek hned vedle zesilovače podsvícení budíků) jde strašně ztěžka. Čím se to reguluje? Nikde jsem nenašel žádné motůrky u světel nebo něco podobného. Díky za rady.

Napsal: pon dub 12, 2010 05:33
od Pája
K náhonu na převodovce se dostaneš zespodu auta. Protáhnout jde celkem dobře. Teplota u žigula není konstantní. Docela záleží na režimu jízdy. Jestli kopec, nebo zkopec, nebo jestli topíš nebo klimatizuješ...

Vrtule na chladiči by se měla zapnout sama. Ani nevim, jestli řemen měl mechanickou vrtuli... Chtělo by to vyzkoušet dřív, než tě to překvapí někde v koloně.
Regulace světel ti pravděpodobně nefachčí, jako každýmu druhýmu. Poznáš to tak, že postavíš auto před vrata, svítíš a kroutíš.
Napsal: pon dub 12, 2010 16:16
od Saša
krtek86 píše:Čím se to reguluje? Nikde jsem nenašel žádné motůrky u světel nebo něco podobného. Díky za rady.
Jmenuje se to Hydrokorektor , čiže kapalinou , tedy přesně Glykol . A opravdu to bejvá často vadné .
Napsal: ned kvě 16, 2010 10:06
od JmJ
krtek86 píše:Po cestě cca 150 km byla rafička na teploměru v půlce, což nikdy neudělalo. Vždycky to bylo na druhé čárce z leva. Nezačíná se ozávat termostat? Jak zapnu vrtuly na chladiči? Zapíná se automaticky a nebo ručně? Díky za rady.
Motor 2105 je zpravidla osazen mechanickou vrtuli chladice a bezna provozni teplota je "polovina budiku". Cokoliv pod je podchlazeni, cokoliv pres je prehrivani. Rucicka na 2 carce zleva je hodne podchlazeny motor. U mechanikce vrtule sem vyhnal rucku maximalne o tlousku rucicky nad polovinu.