Stránka 1 z 2

Stmívač přístrojového štítu

Napsal: stř dub 07, 2010 09:25
od Luděk Musil
nebo-li regulátor intenzity jasu "budíků" dodávaný do vozidel 2103 a výš.
Minulý týden jsem dělal debordelizaci ve skříních (i se soupisem všech "syslátů") a narazil jsem i na tento přístroj. Vzpomněl jsem si, že zde někde (buď stará nebo nová řada) proběhla diskuse na téma stmívač a koncová - vypnutá poloha.
Tedy nelenil jsem, inkriminovaný přístroj vytáhl na světlo boží (šel jsem k ponku :lol: , cestou vzal z auta multimetr :) ) a změřil jeho hodnoty.
Takže v jedné krajní poloze má 1 ohm
V druhé krajní poloze má 6,5 ohm
V žádné z těchto poloh jsem nenaměřil/nezjistil rozepnutí kontaktů :idea: .
L.

Napsal: stř dub 07, 2010 09:37
od Cory
ja mam regulator jasu a ten beha ako keby po pruzinke a v na jednom konci schadza z tej pruzinky dole-cize kontakty su rozopnute. Mam tych regulatorov viac, musim ich porovnat

Napsal: stř dub 07, 2010 15:22
od Luděk Musil
Cory - zajímavé ... za chvíli jedu domů, takže ještě jednou tu skříň otevřu a podívám se i na ten druhý stmívač ... třeba to bude zrovna "on" :D . L.

Napsal: stř dub 07, 2010 17:43
od Cory
a este jedna zaujimavost-pri manipulovani s koleckom je citit, kedy zide kontakt z pruziny

Napsal: stř dub 07, 2010 17:47
od Lada Rider
Aj ja to tak mam, uplne vlavo to cvackne - skoci dole a nic nesvieti...

Napsal: stř dub 07, 2010 17:47
od Cooper
Souhlas s Corym ;-) Na 2105 to tak máme.

Napsal: čtv dub 08, 2010 05:38
od Luděk Musil
Resume včerejší kontroly obou přístrojů.
Přístroj první: viz můj první příspěvek. Při srovnání obou přístrojů je reostat mírně odlišné konstrukce.
Přístroj druhý: naměřené hodnoty 1,1 - 6,8 ohm, na konci dráhy je jemný/znatelný, mechanický "odpor" a při dotočení do konce se elektrický obvod přeruší.
L.

Napsal: čtv dub 08, 2010 11:16
od EMI
Luďku viděl bych na "kulatý" reostat. Ten muj taky nemá krajní polohu ve smyslu sepnutýho kontaktu, ale prostě je to konec odporový dráhy (lépe řečeno začátek). A přesně tak jsem to psal v příslušným tématu. 1 ohm bych bral jako sepnutý stav - vzhledem k zátěži (přístrojovce) ten úbytek napětí nebude nijak markantní oproti sepnutýmu kontaktu

kulatý myšleni na kulatce a teda jak píšete, tak v hranách bude s kontaktem (ten jsem nikdy neviděl)

Napsal: čtv dub 08, 2010 11:54
od Luděk Musil
Myslím/mám pocit/četl jsem v tom topicu, že šlo spíše o rozepnutý stav daného přístroje - čili z plného jasu postupným stmíváním až do úplné tmy - to je to rozepnutí kontaktu.
Tak jsem to právě naměřil na reostatu ze středového panelu "sedmičky", kdy odpor měl vzsetupnou tendenci a na konci dráhy se obvod rozepnul.
Ten prvně měřený reostat (pokud si to dobře pamatuju) je z "šestky" vlastně 061. L.

Napsal: čtv dub 08, 2010 13:28
od EMI
tak to jo :wink: já to bral tak, že kontakt spíná na plnej svit, sory :oops:

Napsal: pát dub 09, 2010 13:45
od Cenek
Já mám 2107 r.v. 1988 a reostat nemá polohu vypnuto (tedy není alespoň "cítit" při pohybu). Tedy, pokud není potřeba k přepnutí do této polohy velká síla (což nejspíš jak píše Luděk ne) a já tam nikdy nezašel. Jinak s tím manipuluju docela často, tak bych si všimnul...
Nejde to asi paušalizovat kulatá řada bez polohy "vypnunuto" / hranatá s. Co Lada kus to originál...
Podotýkám, že reostat je origo z výroby.

Napsal: pát dub 16, 2010 19:23
od Rankl
taky bych přispěl k tomuto tématu.
zrovna tato věc- reostat- mi zahořela- přepálil se odporový drát cca v 1/8 dráhy. jedná se o typ, který necvaká, po maximálním setmění (konec odporového drátu) přeskočí posuvník na nýt téhož kontaktu, který je na posuvník napojen. nám 2107, rok výroby 1995.
teď dotaz: než někde vyzískám další mohu to propojit např 2ohm drátěným tesla odporem? když to propojím přímo (prenostím svorkovnici reostatu) tak letí pojistka- takže je s tím odporem v obvodu počítáno? nebo je problem jinde a pokažený reostat je pouze důsledek něčeho horšího? musim podotknout, že jsem to vše prohlédl a zatím nenašel jsem žádný jiný skrat.

Napsal: pát dub 16, 2010 19:41
od Saša
Rankl píše:nebo je problem jinde a pokažený reostat je pouze důsledek něčeho horšího?
Nejde o nic horšího pouze někde zkrat . A reostat byl nejtenší kus drátu v obvodu , tak posloužil jako pojistka .

Napsal: pát dub 16, 2010 20:03
od Rankl
no tahle část obvodu je koukam náročná, nemáte prosim někdo schéma s barvami drátů?

Napsal: pon čer 28, 2010 10:21
od WLades
Akurat vhodna tema na moj dlhorocny problem... ja mam 2106, a ten stmievac ma len dve polohy: zapnute a vypnute... v najvyssej polohe je zapnuty, a na tej odporovej drahe po jej celej dlzke je uz vypnuty. Moze to znamenat ze sa pokazil?, vedu tam dve kabliky, a zapojenie odporu v tom nevidim problem, uz som to niekolkokrat robil, ale tu som si myslel ze to tak ma byt - vyp/zap a nic viac...