Stránka 1 z 1

hlavní válec spojky- zdachmaný nátrubek

Napsal: čtv dub 01, 2010 11:00
od Rankl
mám problem.
u válce spojky se objevila v plastovém nátrubku prasklina a během noci vytekla z nádržky všechna kapalina. tak by mě zajímalo jestli je tam tan nátrubek zalisovaný a musim vyměnit celý válec, nebo se nátrubek nechá vyndat a nahradit.
a taky jestli došlo k ovzdušnění spojky a tedy když to doleju tak stejně už ani nedojedu pro náhradní?
a případně jak to teda pak odvzdušnit.
s díky martin

Napsal: čtv dub 01, 2010 11:09
od popest
Jednou jsem tu četl, že to jde. Jednalo se teda o brzdový válec... Každopádně s tím prý bylo dost práce... Kup třeba na mjauto.cz hlavní spojkový válec od TRW tuším... Ten má ty nátrubky kovový (sám ho mám)... Tam ti nic nepraskne. Stál myslím cca 600,-

Napsal: čtv dub 01, 2010 11:13
od Drobek81
da se to vymenit, je to zajistene jen "podlozkou" se zobackama...sroubovakem (malym) to jde a koupit to lze jako nahradni dil, tesneni nebyva otlacene ale muzes vymenit take (o-krouzek)

Napsal: čtv dub 01, 2010 13:34
od Rankl
ju díky, podložku jsem vytahnul, teda byla to pro mě trochu archeologie (moje zaměstnání) než jsem se k tomu že tam podložka je skrz rez s kapalinou prohrabal a očistil to.
teď budu předpokládat, že ten nátrubek zítra seženu, případně i novou tu podložku, napasuju to tam, napojím hadičku.
jenže, jak dál. mužu tam dolít novou kapalinu, když nemam tušení co tam bylo před tím (tůma před tím vatuje), nebo to mám nějak vypouštět, případne jak.
a jak je to pak s odvzdušněním?

jo a ty nátrubky jsou shodné i u brzdového válce? že bych se zásobil..

Napsal: čtv dub 01, 2010 13:37
od Luděk Musil
Nátrubky jsou stejný.
Nejlepší by bylo otevřít odvzdušňovák na spodním válci a prolít to "dvěstapětkou". L.

Napsal: čtv dub 01, 2010 13:43
od Rankl
a tim ovzdušňovákem tedy vyteče ten zbytek co tam je a pak mohu nalít kapalinu novou?
jsou potřeba dvě deci, že?

Napsal: čtv dub 01, 2010 13:50
od Křečík Barbuška
Otázkou je kolik bordelu ti napadá do válce při výměně toho nátrubku, ten bordel by pak mohl napáchat škody a ani při výměně kapaliny při odvzdušňování není jisté, že jej vyplavíš. Osobně bych šel cestou demontáže válečku, očištěním vnějším a vnitřním, osazením nového nátrubku a přegumičkováním pěkně na stole. Ovšem to spolkne nějaký ten čas a usílí, tak je otázkou zdali není lepší koupit nový, ať již východní provenience, který přijde baj voko na 3 kila a doufat, že vydrží, nebo jak psal popest, hrábnout do kapsy hlouběji a vsadit na kvalitku. Každopádně, ať se rozhodneš pro jakoukoliv cestu nutno systém odvzdušnit a to tak, že nasadíš hadičku na odvzdušňovák co je na pracovním válci spojky, doleješ nádobku, otevřeš odvzdušňovák a necháš kapalinu vytékat do té doby než poteče čistá kapalina bez bublinek. Pravděpodobně to, ale nebude moc chtít téci, takže budeš muset našlapávat pedálem. Nejlépe se ti bude dařit s pomocníkem, který otevře šroub, ty sešlápneš k podlaze čímž vytlačíš kapalinu, pak pomocník zatáhne šroub, ty pomalu pustíš pedál zpět, on pak otevře a dokolečka dokola, dokud nepoteče čistá bez bublin. Osobně se mi zatím vždy osvědčilo přegumičkování jak u spojkového, tak i u brzdového válce, ale jak by někdo řekl, mám na ty pičoviny čas a hlavně je mám aspoň zatím kde dělat. Pokud bych uvažoval racionálně, šel bych pravděpodobně do nových dílů. Uf, to je slohovka :mrgreen: .

Napsal: čtv dub 01, 2010 14:44
od Rankl
zítra se po dílech podívám a pak to začne.
s tim nepořádkem jsem si dal záležet, po vyndání nátrubku jsem zbylou kapalini odsál, do těch dvou direk snad žádný nepořádek nepřišel, tak uvidíme.
všem zatim moc děkuju.

Napsal: čtv dub 08, 2010 21:08
od Rankl
odpustte, že píši až nyní, nestíhám.
dopadlo to takto: nepoužitý nátrubek nebyl narychlo k sehnání, tak jsem tořídil celý váleček italské výroby nový za 380 K tušim. Kvalitní práce se šroubovacím kovovým nátrubkem, výměna bez problemů (mimo likvidace navazující části trubičky a hadičky- bylo to nějaké zakouslé tak to šlo ven celé- obezřetně jsem sehnal novou do zásoby, odvzdušnění taktéž víceméně ok.
záměna převodovky- mnohahodinový, strastiplný úkon. zatuhlé šrouby a navíc na zákeřných místech. nakonec se podařilo, možnýá jsme trochu přihly ten trn co se na něj dává ta šaltpáka- zpátečka taktak že se vejde do prostoru v plastovém můstku kde jsou přepínače. příště to pujde již lépe- už víme kam šahnout.
jinak pocity z přechodu na čtyřkvalt: více tahu (ta jednička to je paráda), více řevu (nad 3500 otáček i chrastění- to je ale zdá se něco jiného než převodovka- že by spojka?),
jsem zvědav jak se to podepíše na spotřebě, na petikvalt doufám vyšetřím nějaký čas na rozebrání a identifikaci poškozených dílů (na magnetické zátce bylo něco nehezky semletého- řekl bych nějaké zuby)