Stránka 1 z 2
Toledo 1.9D
Napsal: čtv bře 11, 2010 19:15
od peet2101
Dostal sem na dočasné ježdění tohle "auto" s nalítanýma 600 000Km a potřeboval bych vyměnit olej. Otázka zní jakej použít?? Nechci nic drahýho, prostě nejlevnější možnej olej. Poradte pls.
Napsal: čtv bře 11, 2010 19:19
od JmJ
Lukana
Napsal: čtv bře 11, 2010 19:28
od Jelen
Vegetol
M6AD, ale pokud chceš něco jó hroznýho, zkus M6A. Ten M6AD jsem dával do piána a jezdilo. Akorát je vhodnější pro teplejší období. Hlavně je potřeba vědět, co v tom bylo předitm, jestli syntetika, polosyntetika, minerál... míchat to není dobré.
Napsal: čtv bře 11, 2010 19:45
od peet2101
Jelen píše:Hlavně je potřeba vědět, co v tom bylo předitm, jestli syntetika, polosyntetika, minerál
No právě
, nevím o tom autě absolutně nic.
Napsal: čtv bře 11, 2010 20:57
od rezna
pockej na Marka
- Toledo by melo mit koncernovej motor
Napsal: čtv bře 11, 2010 22:05
od Jozef Matuška
Kamarát má to isté auto teda ak myslíme Toledo I generácie, do II gen. tuším hladký diesel ani nedávali, a ten tam lieval Madit turbo+, a motor jazdí dodnes, a tiež má tachometer už niekoľkokrát pretočený. Cena toho oleja nieje vysoká, podobný tomu oleju je tuším česká Hekra mineral Dynamic, oba oleje 15W40.
Napsal: pát bře 12, 2010 07:05
od Luděk Musil
Neznaje žádné podrobnosti o tomto voze, ale dle kilometrového proběhu bych usuzoval, že to bude nějaký 15-letý "mladík" a pokud to auto nebylo rozmazlený nějakou půl či plnosyntetikou bych odhadoval, že by tomu mohlo stačit Mogul M7ADSIII . L.
PS: ale to je můj soukromý odhad hraničící s fabulací
Napsal: pát bře 12, 2010 07:24
od Marek
V žádném případě!!!
Motory VW poháněné naftou potřebují oleje splňující specifikaci VW 505.00. Pokud tuto specifikaci olej nemá, rozhodně jeho použití nemůžu doporučit.
Z hlediska viskozity bych doporučil 10W/40, klidně i 15W/40. Ovšem prvořadá je specifikace VW 505.00.
Úplně stačí MOGUL GX nebo GX-FE - cenově dostupný a specifikace s přehledem plní.
Napsal: pát bře 12, 2010 09:41
od peet2101
Díky Marku, věděl sem že to rozlouskneš
. Ještě pro zajímavost, kolik se ho tam vleze??
Napsal: pát bře 12, 2010 10:12
od Marek
U dieselových motorů to nebylo stejné - lišilo se to podle tvaru olejové vany, velikosti filtru a náklonu motoru. Ale počítej plus minus 4,5 litru (já na TDi mám 4,2l, Felicia 1,9D má 5l).
Ještě pozor - u těchto motorů je určen výměnný interval oleje 7500 km !!!
Napsal: pát bře 12, 2010 13:54
od peet2101
Ježiši zlatej žigul olej mám vyměněnej za 400 i s filtrem, tady je olej za 600/4l a interval výměn y stejnej.
Napsal: pát bře 12, 2010 13:59
od Marek
peet2101 píše:Ježiši zlatej žigul olej mám vyměněnej za 400 i s filtrem, tady je olej za 600/4l a interval výměn y stejnej.
Litr oleje Mogul GX-FE 10W/40 stojí 74Kč.
Napsal: pát bře 12, 2010 16:40
od Laďuša
peet2101 píše:interval výměn y stejnej.
Ba žigul má větší.
Napsal: pát bře 12, 2010 20:03
od peet2101
Marek píše:peet2101 píše:Ježiši zlatej žigul olej mám vyměněnej za 400 i s filtrem, tady je olej za 600/4l a interval výměn y stejnej.
Litr oleje Mogul GX-FE 10W/40 stojí 74Kč.
Přiznám se že sem po tom v prodejnách ještě nepátral, jenom sem se mrkl na zboží.cz a první co na mě vyskočilo byla čtyřlitrovka za 600.
Napsal: pát bře 12, 2010 20:48
od Křečík Barbuška
Markova cena platí pro nalévaný olej kupovaný v tutaj firmě
www.ekolube.cz , konkrétněji
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1407 , jak vidno, tak ceny zase trošku poskočily výše. Pryč jsou ty doby kdy tam kvalitní Q8 15W40 přišel na něco lehce přes 60 Kč
. Každopádně pro tebe krapet z ruky, zkus popátrat po podobné firmě ve tvém okolí.