Stránka 1 z 2
Spojkové válečky+seřízení
Napsal: čtv bře 04, 2010 20:17
od Cooper
Zdravíčko všem
Tak mám vyměněný spojkový váleček (co ovládá přímo tu vidličku). Před výměnou jsem přišel do auta a spojkový pedál byl prakticky na zemi. Dneska jsem dokončil výměnu, ale nejsem s výsledkem moc spokojený. Pedál mi nechodí až úplně nahoru jako dříve, pořád ještě 2 cm zbývají. A taky spojka zabírá strašně odspodu, je to takové On/Off. Seřizoval jsem to tak, že jsem vidličku zatlačil ať se dotkne ložiska a přišrouboval ten šroub a následně povolil o 3 a 1/3 otáčky, tak jsem to pochopil v Tůmovi.
Neseřídil jsem to špatně?
Byl problém ve spojce opravdu ten váleček?
Díky všem za ohlasy

Napsal: čtv bře 04, 2010 20:58
od Yellow01
Nemáš to blbě odvzdušněný? A namáznul jsi gumičky ve válci brzdovkou?
Napsal: čtv bře 04, 2010 21:01
od Cooper
Tak odvzdušněné to mám podle mě dobře.....Tak já ten váleček nerozdělával...
Napsal: čtv bře 04, 2010 21:28
od Kewint
ja nevím ja to už dvakrát seřizoval podle citu a přišlo mi to lepší než jednou podle knízky...
Napsal: čtv bře 04, 2010 21:34
od Yellow01
To projeď a seřid znova, po pár pokusech na to přijdeš. Chce to vypínací vidličku zatlačit zpátky dostatečně, pokud ses s ní jenom dotknul ložiska a pak povolil, tak to bude málo. Proto má asi spojka krok tak dole.
Napsal: čtv bře 04, 2010 23:05
od JmJ
Asi necemu nerozumim
Proste serdim to dycky tak, ze pri sepnute spojce se sroub na tycce dotyka vidlicky. A to tak moc, aby pedal mel kratucky volny chod (sroub se poradne zaprde do vidlicky a ta se opre o lozisko) a nasledne zabere.
Pokud se nevraci spojkovy pedal, pak je to bud zavzdusnene, nebo je v haji i druhy valec.
Napsal: pát bře 05, 2010 07:09
od Cooper
JmJ píše:Pokud se nevraci spojkovy pedal, pak je to bud zavzdusnene, nebo je v haji i druhy valec.
Do háje, tak se v tom ještě pohrabu, ale teď zrovna napadl sníh, tak to musí chvíli počkat.....ale dík dík
Napsal: ned bře 07, 2010 14:23
od Saša
Mezi seřizovací maticí na tyčce a ovládací pákou spojky se MUSÍ nastavit mezera (vůle) cca 3-5 mm . Tím je veškeré seřizování okolo spojky skonšeno .
Spojkový pedál se vrací zpět : "Přes kapalimu" pomocí Talířové pružiny , pružinky páky . A v závěru pomocí dvou pružin u pedálu jedné silné sezhora a druhé pomocné u čepu (nemusí být vždy) .
Skus sešlápnout spojku až na podlahu a tam jí chvíli drž . Pokud se pedál nevrátí zcela zpět , je pravděpodobné že uniká někde kapalina , nebo se přepouští zpět do nádobky . Posledních cca 5 cm dráhy (směrem vzhůru) zvedájí pedál už jen pružiny v pedálové konzole . Koukni jestli se vlastní pedál pohybuje lehce , jestli není přidřen na čepu .
Napsal: ned bře 07, 2010 16:57
od Cooper
Tak teď jsem byl auto projet na malý rodinný výlet. Přišel jsem do auta a pedál zase asi v půlce své dráhy. Po zmáčknutí už zůstal skoro nahoře, jen ho nevrátily ty pružiny jak píše Saša. Vlastní pedál jsem zkoušel mačkat jak jsem měl vypuštěnou brzdovku, to šel lehounce. Spíš má podezření na druhý váleček, ale tam sjem si nevšiml že by někde tekla brzdovka....ani do motoru ani u pedálu.
Napsal: ned bře 07, 2010 17:18
od Ivo
Nemusí nikde viditelně téc. Může přepouštět mezi gumičkama, přímo ve válci. Já bych ho vyndal, rozebral a poskládal, třeba s novýma gumičkama. Nebo dej nový a máš na pár měsíců pokoj.
Napsal: ned bře 07, 2010 17:59
od Křečík Barbuška
Rozhoď ho a když bude uvnitř pěkný, vyměň jen gumičky, stojí pár kaček. Měděné podložky před opětovnou montáží vyžíhej, ať pak dobře těsní.
Napsal: ned bře 07, 2010 18:12
od Dusan
Hlavne to pred montazov namoc do kapaliny.... aj ked si myslim ze valec bude pekny leskly akurat....vybehany

Napsal: ned bře 07, 2010 20:13
od Cooper
Tak to tedy zkusím přes týden rozdělat a uvidí se. Musím ale skočit pro injekční stříkačku do lékárny, nechce se mě furt dolívat brzdovku. Snad i počasí dovolí,do garáže se už nastěhoval otec s 2105
EDIT: Tak už jsem na to přišel, u pedálu opravdu praskla ta slabší pružinka co vrací pedál na doraz. Zkusím jí někde sehnat a uvidíme. Jinak spojka samotná funguje, ale občas se mi nepodaří zařadit kvalt a sem tam zabírá úplně jinak....
Napsal: čtv bře 18, 2010 17:48
od Cooper
Tak jsem dneska zkusil znovu odvzdušnit a trošku posunou poštelování spojkového pedálu. Největší problém je asi nový spojkový váleček. Prachovka je "mokrá" a byla na ní kapka. Takže teče, i když né moc, i ten nový.
Napsal: čtv bře 18, 2010 18:51
od popest
Koupil jsi Fenox? Pokud jo tak velká chyba... mjauto.cz značka TRW nebo LPR... Oboje kvalitní. TRW by mělo být kvalitnější.