Stránka 1 z 2
Zadne brzdy
Napsal: pon bře 01, 2010 23:29
od Marek89
Poradte mi, som bezradny.
Strašne ťažko ide z pravej strany dole nový bubon, musím ho z gumeným kladivom zbíjať dole. Ručna je odbrzdená, mam problem otočiť bubnom na poloosi, proste to drhne, hlavne v oblasti pakny. Tak isto som si aj všimol, že keď brzdím tvrdo, tak mi pedal malinko "kope". Tak isto počuť zo zadu taký slabý hvídzavý zvuk pri brzdení. Poradte.
Napsal: úte bře 02, 2010 00:07
od Lada Rider
neostava visiet valcek?
Napsal: úte bře 02, 2010 07:11
od Luděk Musil
Při jizdě se více hřeje zadní kolo, resp. buben.
Zcela jistě zarezlý/zatuhlý brzdový váleček.
Buď zgenerelákovat, lépe však vyměnit za nový. L.
Napsal: úte bře 02, 2010 08:59
od Marek89
Ten brdzdový valček je nový, možno ani nie pol roka. Vracia sa, čiže on to nebude.
Napsal: úte bře 02, 2010 09:18
od Petr HC
Marek89 píše:Ten brdzdový valček je nový, možno ani nie pol roka. Vracia sa, čiže on to nebude.
V bubnu může být "vyjetá" hrana. Po sundání to chce přesoustružit buben - hlavně odstranit tu hranu na okraji.
Napsal: úte bře 02, 2010 09:19
od Marek89
Novy bubon je to.
Napsal: úte bře 02, 2010 10:03
od Luděk Musil
Hm ... dobrá ... váleček novej ... buben novej ... ruční brzda odbržděná.
Napadá mě poslední věc: lano ruční brzdy se vrací? Pružina, která je v bubnu, natahuje lano zpět? Pokud by byl lanovod a lano v něm přirezlé k sobě, mohlo by to mít tyto následky. L.
Napsal: úte bře 02, 2010 13:16
od Marek89
Pri zatiahnutej rucnej na 5 zarazku, tak na lavej strane je lanko povytiahnute cca 2cm, na pravej mozno 0,5cm. Moze to mat na svedomi ta rozperna tyc co je hned pod valcekom? Pravy bubon je pri jazde teply, vyzera to tak, ze je zabrzdeny v kuse.
Napsal: úte bře 02, 2010 13:22
od Luděk Musil
V tom případě mám podezření (podozrenie) na "nevyváženou" ruční brzdu - seřídit/posunout lano ve "středovém uložení" (pod kardanem).
Druhá varianta je opravdu zarezlý lanovod ruční brzdy (obzvláště pokud je poškozen obal - vyhřátý od výfukového potrubí).
Třetí variantou by mohlo být špatné seskládání vlastního mechanismu v bubnu. Jeví se mi jako nepravděpodobné. To však nemůžu posoudit bez detailních fotografií. L.
Napsal: úte bře 02, 2010 14:55
od Laďuša
Luděk Musil píše:Druhá varianta je opravdu zarezlý lanovod ruční brzdy (obzvláště pokud je poškozen obal - vyhřátý od výfukového potrubí).
Jo, nevěřil by jsem, že i když je lanko přetržený, že to eště může fungovat... I když vlastně Markovo příznaky jsou celkem jiný, nicméně aspoň poukážu, že ta rez v bowdenu dokáže pěkně držet.
Napsal: úte bře 02, 2010 16:57
od Vašátor
Určitě bych to viděl na zarezlý (zlomený) lanovod ruční brzdy. V případě špatné montáže (pootočení) výfuku se totiž výfuk opře o lanovod, propálí izolaci lanovodu, přičemž se v tom místě lanko skřípne a zarezne. Takže lanovod vyhodit ven, upnout do svěráku, lanko vytáhnout, pořádně namazat, přeizolovat propálené místo, správně spasovat výfuk a šup ho zpět
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Napsal: úte bře 02, 2010 18:10
od Maysner
lanko vest nad vyfukem a omotat ho v tom miste nejakym tepelne odolnym materialem. me to dela to samy na 06. jednoduse jsem povolil rucku tak, ze mi jedno kolo brzdi min. na technicke jsem rekl ze to seridit nejde, serizuje se to jedni sroubem obe strany zaroven, a tak mi to nechali byt. na parkovani to staci, z prudkyho kopce se nehne a stejne je tam vzdycky rychlost
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Napsal: pát bře 05, 2010 23:19
od Marek89
Luděk Musil, tvoj odhad bol správny, lanko bolo zhrdzavené, preto to nebrzdilo.
Napsal: pát bře 19, 2010 11:39
od Marek89
Našiel by sa niekto, kto by vedel popísať návod ako vymeniť brzdové čeluste ?
Napsal: pát bře 19, 2010 19:35
od Michal Karásek
Pokusím se popsat tuto činnost v bodech - pokud na něco zapomenu nebo použiju neprofesionální postup, opravte mě prosím:
1. Vyšroubovat oba hroty na středění disku, a buď rukou nebo pomocí dvou šroubů M8, zatočených v závitech umístěných do kříže s těmi hroty stáhnout buben.
2. Odstranit pružinky, které zajišťují pakny zhruba na místě.
3. Velkým šroubovákem vyhodit dole o hranu dosedací plochy pakny - postupně. Pak vyháčkovat pružinu.
4. Vysadit pakny nahoře z prasátka. Celé sestavení i s pákou a rozpěrkou vytáhnout co to půjde ven, oddělat lano.
5. Na nové pakny nasadit vrchní pružinu, protlačit rozpěrku (je třeba hrubé síly).
6. Nasadit lano ručky, usadit celé sestavení na prasátko a potom i dole.
7. Natáhnout sikovkama spodní pružinu (pozor na oči, prsty).
Apps.:
a) Pokud potom nepůjde nasadit buben - uvolnit lanovod brzdy. Pokud ani to nepomůže a lano bude zevně volné, nezbývá než demontáž. Předchozí majitel mohl v rámci šetření navařit schůdek v rozpěrce, aby mu ruční brzda brala i při sjetých paknách. Páka je potom permanentně tlačená hranou pakny a drží je rozevřené.
b) Pokud už stahovat buben těmi šrouby, chce to s citem, závit v bubnu se většinou vymele.