Stránka 1 z 1

spotřeba při vonoběžných otáčkách?

Napsal: sob úno 27, 2010 15:39
od Rankl
zdravim, zajímalo by mě, jaká je spotřeba pri volnoběhu (když mam vyřazíno) trěba za hodinu u 2107, rok výroby 1995.
při jízdě z kopečka nebo dojezdu na křižovatce, atd vyřadím a v klidu dojedu, docela jsem si na to zvykl.

Napsal: sob úno 27, 2010 19:11
od Yellow01
Při volnoběhu je spotřeba kolem 0,8-1 litru na 100 km. Při jízdě z kopečka nebo dojezdu ke křižovatce je blbost vyřazovat, protože 2107 s ozonem má ekonomizer, kterej při brždění motorem odpojuje přívod paliva, takže se zařazenou rychlostí to nežere prakticky nic.

Napsal: sob úno 27, 2010 21:24
od Maysner
1995 bude hadicovac (axtec)
a volnobezna spotreba se neda udavat na km. je v litrech na hodinu
muj motor bmw R6 2.5 ma udavanou spotrebu na volnobeh cca 1,2l na hodinu

Napsal: sob úno 27, 2010 21:44
od Rankl
ahá, to mam nějaký komplex z dětství, když jsme měli škodnou 100 a pantáta takhle vyřazoval my pak jeli ,,zadarmo,, nebo ,,bez motoru,, každopádně to tak neřvalo...
dík moc.
a ještě: když je chladno, je lepší pustit motor a nechat to zahřát nebo rovnou zvolna vyjet?

Napsal: sob úno 27, 2010 21:57
od Maysner
jak napsal yellow pri jizde z kopce nebo dojizdeni se zarazenou rychlosti, a otackama nad cca 1300, ti to nezere nic
u starych aut, kde neni ekonomizer, je uspornejsi vyradit a jet bez rychlosti. zere to pak min

ja osobne rovnou vyjizdim, ale ohlasy jsou slyset ruzny. :roll:

Napsal: sob úno 27, 2010 22:03
od dmatej
Rankl - motor při nějakých 600-1000 otáčkách je na minimálním přípustným tlaku mazání, dobíjení taky nic moc, takže obecně není moc dobrý mít puštěnej volnoběh dlouho.
Na druhou stranu ten motor běží jen s malou zátěží, takže když hodně mrzne, naopak hupnout do auta a jet taky není to pravý ořechový.

Můj pocit je, že nejvíc se vymrzlýmu motoru zamlouvá tak 1500 otáček a bez zátěže, než se dostane voda aspoň nad nějakých 40°C - tak dlouho se mi ale sedět v autě nechce, takže radši vyjedu a snažím se držet právě někde mezi 1500-2500 otáčkami - s kopce míň, do kopce spíš víc.