Stránka 1 z 2

Lada 21043 - problém s karburátorem

Napsal: ned úno 21, 2010 16:23
od Horcipa1
Zdravím,
mám takovej problém a potřeboval bych poradit. Dneska jsem jel se svojí Ladou 21043 ( kombík s motorem 1500 na plyn) a něco se mi stalo v karburátoru, protože to vypadá, že to jede jen na jednu komoru. Otačky dostanu na max 2500 a nejde to tůrovat. Když se rozjíždím, tak jenom tak pomaličku a max rychlost po rovině je 50, do mírného kopce na 1.RS kolem 10km/h. Po sundání čističe vzduchu jsem zjistil, že se mi neotevírá jedna komora (ta vlevo ve směru jízdy). V přední části zvenku karburátoru je takové vahadlo a to když silou zvednu, tak se to dostane do maximálních otáček.

Nevěděl by někdo, jak to mám opravit??? prosím. Když tahám za plyn u karburátoru, tak to má hrozně krátký chod. Vůbec nevím co s tím.

Napsal: ned úno 21, 2010 16:31
od Saša
Pravděpodobně máš karburátor Ozon který má druhou komoru otevíranou podtlakem a né mechanicky . Mohla se poškodit membrána nebo spíš vypadlo nějaké táhlo .
I přes to by auto na jednu komoru měko jet celkem normálně .
Pokud šlápneš na plyn - otevírá se klapka prvního stupně úplně (do kolma) ?

porucha

Napsal: ned úno 21, 2010 17:02
od Horcipa1
Saša píše:Pravděpodobně máš karburátor Ozon který má druhou komoru otevíranou podtlakem a né mechanicky . Mohla se poškodit membrána nebo spíš vypadlo nějaké táhlo .
I přes to by auto na jednu komoru měko jet celkem normálně .
Pokud šlápneš na plyn - otevírá se klapka prvního stupně úplně (do kolma) ?

tak jsem na to teď koukal a obě komory jsou zavřený. Vypadá to, že to jede jen na plyn, co je na volnoběh. A víc to nedá

Napsal: ned úno 21, 2010 17:13
od Dusan
fotka by sa nesla.... fotene od interieru a adruha od blatnika smerom k motoru a aby tam bolo nieco vidno najlepsie ked bude dany vzduchovy filter a obal dole...este by bodla fotka aj zvrchu do vnutornosti...

Mozno sa niekto ozve z nefdalekeho okolia c oti to pozrie.

Napsal: ned úno 21, 2010 18:00
od Horcipa1
tak jsem to nafotil, ale netušim proč, ale fotky mi sem nejdou dát, i když jsem je zmenšil na nějakejch 185kb. Kdyby někdo věděl co s tím, tak bych poslal fotky na mail. Jinak jsem z Pardubic, tak kdyby jste věděli o někom šikovným tady z okolí, co by to věděl, tak budu rád

Napsal: ned úno 21, 2010 18:07
od Saša
Horcipa1 píše:tak jsem na to teď koukal a obě komory jsou zavřený
Tak pokud šlapneš na plyn a zůstane první komora zavřená tak nejspíš prasklo táhlo plynu nebo jeho nějaká část . Doufej že plastový díl a né svařenec od pedálu ke karbecu končící u vahadla . Když to rupne je to nemilé a celkem náročná oprava .
Fotky zmenši na 600x800 nebo menší .

Napsal: ned úno 21, 2010 18:54
od Horcipa1
fotky

Napsal: ned úno 21, 2010 18:59
od Jelen
To je SOLEX, nebo co to je?
Nejlepší bude, když posadíš někoho dovnitř, povíš mu, ať šlape na plyn a sleduj, kam až se táhlo hýbá, popřípadě kde je problém. Na těch fotkách toho moc nevidím. Respektive nic, tady poradí spíš karburátoroví znalci, jako je Koko Loko, nebo Saša.

Napsal: ned úno 21, 2010 18:59
od Dusan
a to biele tiahlo na lavo od tvojho zakruzkovaneho cervenym ? je niekam aj pripevnene ? lebo to ide od plinoveho pedala :D

Napsal: ned úno 21, 2010 19:01
od Jelen
Dusan, to vypadá, jako by bylo připevněno k tomu, na čem leží, je tam vidět i čep, okoro kterého se to otáčí a vypadá to, že by to mělo být nějak spojeno s tim zakroužkovaným vahadlem.

Napsal: ned úno 21, 2010 19:04
od Horcipa1
nevím, co je to za karbec. Ale je to motor 1500 už s katalyzátorem. To jsem zkoušel, ale táhla se hejbou tak kolem 1cm a normálně se to hejbe kolem 3 cm. Plyn nejde přidat ani když vemu za ty táhla přímo u karburátoru.

Opravdu netuším, co s tím je. Možná jestli je něco s tou membránou jak už někdo psal

Napsal: ned úno 21, 2010 19:04
od Křečík Barbuška
Solex/Axtec. Tutaj máš náhled jak mají být táhla, prověř jejich funkci, jinak druhá komora by měla býti blokována bimetalem dokud se trochu neohřeje chladící kapalina, takže funkci klapky druhé komory prověřuj, až po ohřátí.
http://www.autosoft.ru/online/acat/?idg ... =3&atype=0

Cvrliká ten karbec při zaplém zapalování, nebo jsi elektroniku již vyhodil?

Nalevo od toho červeně zakroužkovaného vypadá něco jako spadlá koncovka od táhla, mrkni na to.

Napsal: ned úno 21, 2010 19:14
od Horcipa1
je tam prd vidět kvůli zabudování plynu. Nejlepší by bylo sundat celej karbec, ale nechci se zatím pouštět do nějakých větších oprav, protože zítra musím do práce a nemám tady moc nářadí. Normálně bydlím 200km od Pardubic. Ale to vlevo od zakroužkovanýho je táhlo, co pokračuje dál, kam už není vidět.

Tu elektroniku tam mám pořád, protože jak říkáš, tak mi to cvrtliká někdy.

co myslíte tedy, že by to mohlo být. že by bylo vypadlé jen nějaké táhlo?

Napsal: ned úno 21, 2010 19:23
od Křečík Barbuška
Poslal jsem ti na mail nějakou dokumentaci k té hrůze, nemám ji zrovna čím otevřít, ale myslím, že nějaké obrázky tam jistě budou, snad pomůže. Jen do toho vrtej citlivě, ta bimetalová věc na automatický sytič je co jsem slyšel poměrně citlivá na zacházení.

Napsal: ned úno 21, 2010 19:26
od Drobek81
to co je vlevo od zakrouzkovaneho je v poradku, to je tahlo uchycene na takove desticce ktera se otaci kolem cepu kterej tam je taky videt...pokud otocis s tou destickou, tak se komory musi otevirat. Pokud se jedna neotvira, pak mechanizmus mezi nimi dal sbohem nebo mohl preskocit. Zkus to proverit, nemusis sundavaf filtrbox, zkontrolujes to po hmatu.
Kdyby neco dej vedet na ICQ, mrknul bych na karbec pripadne vyfotil at ses v obraze.