Stránka 1 z 3
Předehřev bloku
Napsal: pát led 29, 2010 10:31
od dvk
Tahal jsem ze známého ve Finsku rozumy ohledně ježdění v těch jejich -30°C mrazech a co mě zaujalo, že hodně používají
předehřev motoru. Je to na 220~ a jak jsem pochopil, dá se to místo mrazovky. Známý to má třeba připojené na spínací hodiny, které mu to zapnou dvě hoďky před tím, než ráno odjíždí do práce.
Vím, že věština lidí tady auto zazimuje, letos taky zatím nejezdím. Příští rok ale už asi budu a tahle věcička mě fakt zaujala. Neuvažoval někdo nad tím, případně nemá tušení kde něco takového sehnat a z čeho připasovat ?
Napsal: pát led 29, 2010 10:38
od rezna
ja teda nevim, ale jezdim celou zimu - kvalitni baterka, aspon nejaka starost o motor, dobrej olej a naskoci mi to i v techto tuhych mrazek
a to jak 21044i lonskou zimu, tak letos sharan (a to je to naftak)
pokud jsou s autem v zime problemy, hledal bych jejich pricinu, nikoliv reseni prihrevem - rozhodne ne v nasich podminkach, kdy tohle pocasi trva tyden
finy chapu - jestli ze je -30 mesic v kuse, tak je to na blazna kazdy rano mrznout - na druhou stranu, bufik s dalkovym spinanim/nezavisle topeni to resi v aute mnohem elegantneji a ma to vicero vyuziti...
Napsal: pát led 29, 2010 10:41
od Drobek81
Zeptej se Marcela, pouzivaji to na traktoru, kdysi to vysvetloval (nebo jeho tata)
rezna píše:na druhou stranu, bufik s dalkovym spinanim/nezavisle topeni to resi v aute mnohem elegantneji a ma to vicero vyuziti...
ano, alespon pak maji hasici praci
)
Napsal: pát led 29, 2010 12:13
od Patrac
myslím že pokud člověk jezdí denně tak není co řešit ( ale ne jak já 6km) každopádně nějaký vyhřívání to bych asi moc neřešil. možá být ve finsku bych spíš asi postavil pro auto lehce temperovanou garáž. Co je mi platný že motor bude předehřátej když baterka bude mít -30°a stejně tak zbytek auta. a i když to začne topit skoro okamžitě když to vodu ohřeje třeba na 20° tak stejně mi to nepomůže v tom že vnitřek auta a hlavně sedačky budou mít pořád těch -30°... a než bych dojel do práce těch 6km tak by se mi auto ohřálo tak na -15°
Jediný pozitivum je opravdu to že motor je teplejší a startér s ním lépe otočí.
Tím pádem se mí%n mrví baterka. Ale jak je psáno v Brně bylo -18°snad jeden den když je -10°tak auto normálně pohodově točí. A nedokážu si představit nechat si jen tak auto napojený ve městě na prodlužku bez toho aby mi to nějaký kkt nurval. Další nevýhoda je že pokud nemáš ukončenou zásuvku někde přímo pod krytkou v plechu kastlet tak pokaždé smotávat prodlužku otevírat kapotu odpojovat.... raději dva tři dny přežiju zimu a po starostech.. mmj kdy naposledy bylo v Brně pod -15° letos jedne dva dny v loni myslím vůbec a zpět dalších několik let vůbec..
Napsal: pát led 29, 2010 12:34
od dvk
No mě přišlo, že v Brně jsou jen dva druhy počasí - hic a hic jak sviňa : )
Já se startováním taky problémy nemám, jen mě to napadlo jako vychytávka. Do práce jezdím 12km a auto parkuju v garáži - takže prodlužka není problém a na druhou stranu každá troška tepla pro motor dobrá. Jasně že s parkováním na ulici to nejde. Těch -15 jsem měl teď doma skoro týden v kuse, tak proč si nepomoct a trochu motor neušetřit. Ale samo je to jenom o tom motoru - pro pohodlí by byl lepší nějaký ten bufík.
Napsal: pát led 29, 2010 12:37
od Drobek81
dvk píše:Těch -15 jsem měl teď doma skoro týden v kuse
neni lepsi si proste zatopit???
Napsal: pát led 29, 2010 12:39
od Patrac
dvk píše:No mě přišlo, že v Brně jsou jen dva druhy počasí - hic a hic jak sviňa : )
Já se startováním taky problémy nemám, jen mě to napadlo jako vychytávka. Do práce jezdím 12km a auto parkuju v garáži - takže prodlužka není problém a na druhou stranu každá troška tepla pro motor dobrá. Jasně že s parkováním na ulici to nejde. Těch -15 jsem měl teď doma skoro týden v kuse, tak proč si nepomoct a trochu motor neušetřit. Ale samo je to jenom o tom motoru - pro pohodlí by byl lepší nějaký ten bufík.
Pokud bych auto parkoval v garáži tak bych to vůbec neřešil... Pokud je v garáži doma třeba kolem nuly tak je to naprosto jedno. Pokud je tam ale míň ( je to nějaká plechová garáž) tak dejme tomu.
myslím že motoru je to v danou situaci celkem fuk 12km je dost a co se týče tepla pro řidiče tak bych to spíš řešil bufíkem. jenže auto v práci ( já ) parkuju normálně pod širým nebem takže to řeší jen 50% problému
Napsal: pát led 29, 2010 12:39
od dvk
Drobek81 píše:dvk píše:Těch -15 jsem měl teď doma skoro týden v kuse
neni lepsi si proste zatopit???
Aháá, tak proto !! : ))
Napsal: pát led 29, 2010 12:49
od Teepee
A co ta poučka z návodu k obsluze vozů VAZ (2101)?
"Soudobá konstrukce motoru s použitím kvalitních mazacích prostředků zajišťuje jeho spolehlivé spouštění při teplotě do -25°C bez předběžného předehřívání."
Myslím že pro tuzemské podmínky je tímhle zodpovězeno vše.
Napsal: pát led 29, 2010 14:18
od peet2101
dvk píše:a auto parkuju v garáži
jestli chceš mermomoci něco nahřívat, tak si sežen starej funkční přímotop a strč ho pod motor
. Pokud na autě není něco špatně a nemáš uplně vyšťavenou baterku tak mosíš nastartovat.
Já mám auto ve zděné garáži (ne u domu). Protože na něm dělám a poslouchám rádio, tak je ta satrá baterka co tam mám asi na 11V a nastartuje v pohodě. A to je garáž novostavba, je tam, zima jak v pr.. (no otrochu teplejc než venku
) a vlhko že když chci zamčít zevnitř tak musím zámek na dveřích nahřát horkovzduškou.
Napsal: pát led 29, 2010 14:22
od Patrac
peet2101 píše:dvk píše:a auto parkuju v garáži
jestli chceš mermomoci něco nahřívat, tak si sežen starej funkční přímotop a strč ho pod motor
. Pokud na autě není něco špatně a nemáš uplně vyšťavenou baterku tak mosíš nastartovat.
Já mám auto ve zděné garáži (ne u domu). Protože na něm dělám a poslouchám rádio, tak je ta satrá baterka co tam mám asi na 11V a nastartuje v pohodě. A to je garáž novostavba, je tam, zima jak v pr.. (no otrochu teplejc než venku
) a vlhko že když chci zamčít zevnitř tak musím zámek na dveřích nahřát horkovzduškou.
Jen aby si nedopad jak ten důchodce.. dal si etaviro na motor odešel si pro čaj a když se vrátil už měl auto zahřáté tak že volal hasiče
Napsal: pát led 29, 2010 14:33
od dvk
Ono to není o (ne)nastartování, s tím problémy nemám. Spíš pro snížení opotřební motoru rychlejším prohřátím na provozní teplotu.
Napsal: pát led 29, 2010 14:41
od rezna
Drobek81 píše:rezna píše:na druhou stranu, bufik s dalkovym spinanim/nezavisle topeni to resi v aute mnohem elegantneji a ma to vicero vyuziti...
ano, alespon pak maji hasici praci
)
zavist je svina
Napsal: pát led 29, 2010 14:50
od Drobek81
rezna píše:Drobek81 píše:rezna píše:na druhou stranu, bufik s dalkovym spinanim/nezavisle topeni to resi v aute mnohem elegantneji a ma to vicero vyuziti...
ano, alespon pak maji hasici praci
)
zavist je svina
no nevim, ja startuju i v mrazech a kdyz by bylo nejhur, hodim auto do prujezdu
Napsal: pát led 29, 2010 15:18
od Petr HC
Patrac píše: Jen aby si nedopad jak ten důchodce.. dal si etaviro na motor odešel si pro čaj a když se vrátil už měl auto zahřáté tak že volal hasiče
Rezna píše: ano, alespon pak maji hasici praci
)
U vojenských PV3S byla v příslušenství benzinová "letlampa" pro nahřívání motoru a nepamatuji, že by se někomu z řidičů několika desítek těchto vozů podařilo "vejtřasku" podpálit. Pravda - nafta není benzin.
Citace z "honu na miliampéry" : <<Pro zajímavost - na vojně jsem měl na starost PV3S, 2xT805,a GAZe - v zimě byly propojeny do serie a napájeny po telefonním vedení thyratronovou 70 V nabíječkou proudem cca 0,5 A a ve 20st.C mrazech všechny chytaly na první zastartování (na cvičeních v terénu dostala akorát PV3S "čuchnout" k poplivanému karbidu vápníku). >> A když nebyl karbid, dostala "čuchnout" k zapáleným novinám (nejlépe deník Pochodeň
) a naskočila také .
Při stavbě RD v r. 1974 se mi "podařilo" zapálit PS5T . Byla těsně po "technické" a Arva s mastnotou naflákanou do tlumící "deky" nad motorem, spolu s jízdou do kopce stylem - "redukovaná 3" na plný plyn s nákladem 55 q vápna, udělala své. Kolega sedící na nouzovém sedátku nad motorem mně několikrát upozorňoval že se mu pálí "pozadí". Až, když jsem ucítil pálící se barvu, zastavil jsem, mezerou před sklem vyšlehly plameny a teprve jsem uvěřil tomu , že hoříme. Naštěstí to bylo v zimě, okolo plné příkopy sněhu, na voze dvě lopaty - tak jsme S5ku uhasili.