Stránka 1 z 2
Prevodovka z fiata 131
Napsal: úte led 26, 2010 20:40
od Trevor
Sice sa tu obcas objavila otom zmienka ale nikdy sa to tu neriesilo v dostatocnej miere. V podstate sa jedna o urcitu varinatu ktorou sa da dosiahnut piaty kvalt v zigulaku. A teraz by som potreboval nejakych "odpornikov" na fiaty lebo ujo Trevor ma problem.
Vraj sa to da namontovat na lada motor akurat ze treba fiat zotrvacnik a fiat starter. Tu sa ale vec komplikuje tym ze niektore prevodovky maju starter na pravej strane ako lada a niektore maju na lavej strane. takze moja prva otazka znie
Podla akych indici viem zistit ci ten fiat mal starter na pravej strane bez toho aby som ho videl na vlastne oci ?
Prevodovku ktora ma starter na lavej strane vobec nepasuje na lada motor pretoze diery na sroby nepasuju. Vymena spojkoveho kasa zo zigulaka je nepripustna na kolko telo prevodovky je ine a aj sroby su inak umiestnene.
Su nejake rozdiely medzi spojkovymi kosami okrem toho ze starter je bud na pravo alebo na lavo ?
Je mozne namontovat prevodovku z fiata 124 (co je v podstate zigulak) na lada motor bez toho aby sa nemenil spojkovy kos ?
Da sa vobec prevodovka z mirafa napasovat na zigulacky motor ?
Poprosil by som aby sa ktomu vyadrovali iba taki co maju k danej veci nieco povedat. O riesenie veci typu ci je to prinostne a preco prave taku prevodovku nemam zaujem.
Napsal: úte led 26, 2010 23:13
od Saša
Určitě jsou zde v tomhle "problému" větší odborníci než já. Ale měl jsem automatickou převodovku z F 131 mirafiory a tá mněla frému (koš) shodnou s Lada převodovkou . Mněla dokonce "vybrání" na startér z obou stran . Pasovala na motor Lada naprosto přesně . Pouze jeden šroub (6ka) dole na krycím plechu nepasoval - byl v jiné poloze .
Jestli má být startér na té či oné straně poznáš lehce dle toho kde má fréma "bouli" . Shodná s Lada převodovkou je tá která má bouli na levé straně z pohledu od spojky (na vstupní hřídel) .
Napsal: stř led 27, 2010 00:04
od Trevor
Takze oni teda robili aj ine bloky na motoroch ? Lebo tie prevodovky co som videl a aj jednu znich mam teraz doma tak na lada motor urcite nepasuje. Hriadel je sice taka ista ale tie diery na spojkovom kose ee
Napsal: stř led 27, 2010 08:21
od Chester
Trevor píše: Vymena spojkoveho kasa zo zigulaka je nepripustna na kolko telo prevodovky je ine a aj sroby su inak umiestnene
dá se, táta vytvořil mezikus a fungovalo to dobře, ale určitě to neni nej... řešení.
Trevor píše:Takze oni teda robili aj ine bloky na motoroch
ano, my měli doma motor i převodovku z mirafa, ale k sobě to nepasovalo.
Napsal: stř led 27, 2010 10:11
od Marek
Můj názor je ten, že pachtit se s něčím takovým v době, kdy není absolutně žádný problém koupit levně originál převodovku Lada, je holý nesmysl.
Mirafiori 131 a Argenta 132 měly několik různých motorů a k nim i několik převodovek. Některé převodovky na Ladu víceméně pasovaly, ale většinou ne. Pokud převodovka Fiat má startér na pravé straně, pasuje do Lady bez úprav (pouze se upravuje podlaha, neboť řadicí páka je posunuta víc dozadu). Tuto převodovku jsem měl (má označení 124, protože původně byla osazována do modelu Fiat 124 s motorem 1500ccm).
Druhá varianta, kdy převodovka má startér na druhé straně, je pro zástavbu do Lady absolutně nevhodná. Nejenže nepasuje na motor a vyrábět jakousi mezipřírubu je nesmysl, ale navíc je o osm centimetrů delší, čili bez zásadní úpravy kardanu a podlahy se do vozu prostě nevejde.
Měl jsem obě dvě a obě jsem původně chtěl vrazit do Lady. Nejprve jsem koupil tu se startérem vlevo - tu jsem následně opět prodal, protože to tam prostě nešlo a drastické úpravy s nejistým výsledkem nejsou můj styl. Pak jsem kdesi na Šumavě sehnal tu z označením 124. Tu jsem v autě měl, ale výřez podlahy byl nepříjemný a záhy nepřijatelný. Navíc jsem nemohl používat ruční brzdu, protože kulisa řadicí páky do ní zasahovala - tudíž bych musel upravovat u páku ruční brzdy, což je proti mému přesvědčení. Po pár dnech jsem i tuto převodovku vyndal a po létech prodal za cenu šrotu.
Jedině originál 5q Lada je to, co bych do Lady skutečně dal a s ničím jiným bych se rozhodně nedělal.
Nehledě k tomu, že všechny zmiňované 5q převodovky Fiat mají pětku pomalejší než 5q Lada!!! (takže se to nevyplatí).
Napsal: stř led 27, 2010 11:31
od Pája
Můj názor je ten, že srát se s implantací lada 5ti qaltu do auta nemá smysl. Můj motor už sežral dvě a není sám. Sype se to stejně, jako všechno, co není ze starých sovětských zásob. Až se oteplí, nasadim 5q Polonez a uvidíme. Navíc Lada 5q v kombinaci s difem 3.9 mi přišla zbytečně dlouhá.
Napsal: stř led 27, 2010 11:32
od Wolf
Já plně souhlasím s Markem a ještě bych dodal, že každý výrobce auta přizpůsobuje (nebo se o to alespoň snaží) odstupňování jednotlivých stupňů charakteristice motoru, t.j. zejména průběhu točivého motoru a tak je inplantace převodů z jiného vozu vždy tak trochu sázka do loterie. Jiná situace by byla v případě absence originálních převodovek, ale takto ...
Napsal: stř led 27, 2010 11:33
od Trevor
No vtip je vtom ze zigulak prevodovka je oproti tej mirafackej taky cajovy odvar. Ono robil som uz vselico ale nikdy som nedopracoval k uspokojivemu vysledku a to hlavne problematickej petky ktora proste huci a cim viacej sa jej nalozi tym viac to proste hulaka. Ten mirafiori je podla mna daleko lepsie urobeny a hlavne odost masivnejsi takze ma prodpoklad ze to nebude mat tie skurvene neduhy zigulaka. To ze trebat rezat do tunelu a skracovat kazdan ma vobec netrapi aj tak je mojim snom mat radiacu paku o 20cm blizsie k rucnej.
To ze to ma pomalsiu petku ako zigulak je pravda ale zase nie je to az taka tragedia.
Takze ak by sme teda urobili zaver tomu celemu tak ak zozenem prevodovku ktora ma starter na tej istej strane ako zigulak(samozrejme ze 131) tak to pojde bezproblemovo na zigulacky motor ?
Napsal: stř led 27, 2010 12:40
od Saša
Ach-jo . Vem karton z krabice a omaluj si jakoukoli Lada přírubu a až pudeš okouknout tu Fiaťáckou tak si karton vem sebou . Nic víc-nic míň .
Napsal: stř led 27, 2010 20:25
od Maysner
Marek, Wolf: kdyz nekdo upravuje motor a chce tomu nakladat, zigulacka 5q prevodovka je totalne o nicem. kazdou chvilku ji mit rozebranou
neni stavena na takovy naroky, fiatacky vydrzi neco vic
Napsal: čtv led 28, 2010 06:33
od Wolf
S našláplým motorem nevím, to nemohu posoudit. Při standartním výkonu motoru ale jsou, dle mého názoru, neštěstím Lada převodovek ložiska. Po jejich výměně za kvalitní jsem neměl s převodovkou žádný problém, řadila bez problémů a žádný kvalt nehučel. Jediný problém je, resp. v mém případě byl, že byla hlučnější na volnoběh, ale to vinou těch nešťastných jehel, které se, alespoň pokud vím, nedají sehnat jiné než originální.
Napsal: čtv led 28, 2010 08:05
od Cory
Moj 5q hucal kvalitne na 3ke a 5ke...Kupil som loziska a prevodovka je tichučka...Lozisko 5. stupna je samaracke.
Napsal: čtv led 28, 2010 10:13
od Trevor
Ako pojem ticho je dost siroky a kazdy to moze brat inak. Osobne som este nevidel 5q prevodovku ktora by na 5q nezavijala takze .... Kvalitnejsie loziska su dost velky problem. Daju sa kupit jedine dve a ostatne musia ist tie ruske sracky takze neviem co tym wolf myslel "po vymene kvalitnejsich lozisk"
Ihlickove lozisko vobec nemoze robit problem na volnobehu na kolko vtedy ani keby tam nebolo tak sa nic nedeje.
Napsal: čtv led 28, 2010 10:21
od Drobek81
Trevor píše:Ihlickove lozisko vobec nemoze robit problem na volnobehu
doporucuji rozenrat prevodovku, prave toto lozisko se na volnobeh toci nejrychleji
Napsal: čtv led 28, 2010 10:26
od Cory
Trevor píše:Ako pojem ticho je dost siroky
nepocujem rozdiel medzi 5kou a inymi stupnami...mozno to bude tym, ze ta prevodovka ma najazdenych 50 000.