AUDI A4 2,5TDi quatro - cukání při zátěží
Napsal: sob led 09, 2010 12:47
Jak to začalo?!
23. prosince před vánocmi přijel na pár dní synovec z Itálie s autem AUDI A4 2,5TDi Quatro - 132kW r.v. 2002. V nádrží měl jen pár litrů nafty ( cca 6l ). S autem se zajelo na benzínku a omylem se místo " Nafta Verva " se natakovalo 60l benzínu " Verva 100 ". Aniž by se na něco přišlo, tak se po zaplacení u pokladny nastartovalo, objela se benzínka, kruháč a motor chcípnul a už se nenastartoval ( v podstatě se spotřebovala nafta v palivově soustavě a palivovem filtru ) Auto se posléze odtáhlo cca 500m před panelák a začalo se s odsáváním nádrže. Podávacím čerpadlem se odsálo přes 65l paliva ( dokuď nádrž nebyla prázdna - zjištěno po oddeklování víka, kde je podávací palivové čerpadlo ). Zpět se do nádrže nalilo cca 6l nafty a propláchlo se potrubí od nádrže k palivovému filtru, palivovej filtr a potrubí k vysokotlakému čerpadlu. Po cca 7 delších startovacích pokusech motor naskočil a prvních cca 20 vteřin pracoval nepravidelně a měl tvrdý chod ( traktorovej zvuk ). Následně se zajelo na benzínku a tentokrát jsme natankovali naftu do plna - zase asi 60l. S autem se o pár dní pozdějí jelo do Prahy a zpátky, potom ještě pár kilometru kolem komína ( v naprostem pořádku ). Celkem se najelo cca 350km než se začal projevovat problém.
Synovec cestou do Itálie ( někde u Č. Budějovic ) mi zavolal, že když jede do kopce, nebo chce předjíždět, tak mu cuká auto. Že při klidné jízdě, s lehkým plynem se auto chová naprosto v pořádku.
Teď se tady na fóru ptám, co by to mohlo být? Přidřený vysokotlaký čerpadlo vylučuju z toho důvodu, že jakmile to nasálo benzín, tak to chcíplo, takže s benzínem ani nepracoval, takže se ani nemohl přidřít. Jedině, co mě napadá, že by se mohlo přidřít podávací čerpadlo v nádrží, nebo se naleptat od benzínu pryžové nebo plastové díly v palivové soustavě, případně přicpat palivový filtr.
Tak raďte kluci...
23. prosince před vánocmi přijel na pár dní synovec z Itálie s autem AUDI A4 2,5TDi Quatro - 132kW r.v. 2002. V nádrží měl jen pár litrů nafty ( cca 6l ). S autem se zajelo na benzínku a omylem se místo " Nafta Verva " se natakovalo 60l benzínu " Verva 100 ". Aniž by se na něco přišlo, tak se po zaplacení u pokladny nastartovalo, objela se benzínka, kruháč a motor chcípnul a už se nenastartoval ( v podstatě se spotřebovala nafta v palivově soustavě a palivovem filtru ) Auto se posléze odtáhlo cca 500m před panelák a začalo se s odsáváním nádrže. Podávacím čerpadlem se odsálo přes 65l paliva ( dokuď nádrž nebyla prázdna - zjištěno po oddeklování víka, kde je podávací palivové čerpadlo ). Zpět se do nádrže nalilo cca 6l nafty a propláchlo se potrubí od nádrže k palivovému filtru, palivovej filtr a potrubí k vysokotlakému čerpadlu. Po cca 7 delších startovacích pokusech motor naskočil a prvních cca 20 vteřin pracoval nepravidelně a měl tvrdý chod ( traktorovej zvuk ). Následně se zajelo na benzínku a tentokrát jsme natankovali naftu do plna - zase asi 60l. S autem se o pár dní pozdějí jelo do Prahy a zpátky, potom ještě pár kilometru kolem komína ( v naprostem pořádku ). Celkem se najelo cca 350km než se začal projevovat problém.
Synovec cestou do Itálie ( někde u Č. Budějovic ) mi zavolal, že když jede do kopce, nebo chce předjíždět, tak mu cuká auto. Že při klidné jízdě, s lehkým plynem se auto chová naprosto v pořádku.
Teď se tady na fóru ptám, co by to mohlo být? Přidřený vysokotlaký čerpadlo vylučuju z toho důvodu, že jakmile to nasálo benzín, tak to chcíplo, takže s benzínem ani nepracoval, takže se ani nemohl přidřít. Jedině, co mě napadá, že by se mohlo přidřít podávací čerpadlo v nádrží, nebo se naleptat od benzínu pryžové nebo plastové díly v palivové soustavě, případně přicpat palivový filtr.
Tak raďte kluci...