Stránka 1 z 2
Teplotni cidlo.
Napsal: čtv led 07, 2010 22:10
od asterix
Jezdim Medvedem uz pres rok a nikdy jsem si niceho podezreleho v chlazeni nevsiml, ani v lete. Ale ted pri zimnich radovankach jsme s ITym prisli na to, ze nejek blbe funguje teplotni cidlo.
Stav veci: pri jizde s malym prisunem vzuchu (drift aspol) se rucicka teplomeru splha neudrzitelne vzhuru a pred koncem zlene zony zacina vrit chladici kapalina. Vetrak nespina.
Pri odpojeni stavy od cidla sepne vetrak a jede jak ma (furt), pri zapojeni cidla zas nic.
Vadne cidlo?
Napsal: pát led 08, 2010 07:19
od Luděk Musil
Lada 21044i.
Tipoval bych na vadné čidlo teploty chladicí kapaliny (ten blbeček na výstupu vody z hlavy). L.
Napsal: pát led 08, 2010 08:50
od asterix
Omlouvam se, neuvedl jsem model.
Diky Ludku. Napadlo nas to jako jedna z prvnich veci. Ale nemuze v tom byt jeste neco?
Diky.
Napsal: pát led 08, 2010 09:13
od Saša
U 21044i jsou tři (3) teplotní snímače . První je na hlavě - a je pro ukazatel teploty v tachometru . Druhé je v dílu přišroubovaném k hlavě (vedou odtud hadice) a to je pro ŘJ , ta spíná větrák při cca 102°C . Třetí není snímač ale spínač - ten se nachází v chladiči dole . Ten spíná větrák bez ohledu na ŘJ při teplotě cca 95 - 97°C .
Všimnul jsem si ale že né všechny 044i ho mají . (to v chladiči).
Pokud máte netěsnou chladící soustavu , tak voda může začít vřít i při teplotách pod 100°C a tím pádem větrák ŘJ nesepne .
Napsal: pát led 08, 2010 09:18
od JmJ
Cidlo v chladici neni.
Netesnosti tam drobne jiste budou (jsou), ale dle mych zkusenosti to na drobne netesnosti moc nehraje (muzu se mylit). Kazdopadne rucicka na budiku se dostane az na hranici zelene/cervene pole a ventilator nic. Pri normalni jizde byva lehce pred polovinou (asterix upresni). Rekl bych, ze ventilator ma sepnout jeste v zelenem poli, tak ve 2/3 - 3/4 budiku. Nebo je to u tehle stroju jinak?
Jak je to cidlo zapojeno? Nemuze u nej byt problem treba s ukostrenim?
Cidlo mozna doma druhe vyhrabu, zkusime vymenit. K te vymene otazka - na studenem motoru, je hladina kapaliny u cidla? Tedy je nutne odpoustet kapalinu? Resp. je nadeje, ze to nutne nebude?
Napsal: pát led 08, 2010 09:41
od dvk
Taky bych měl otázku, když se to nakouslo - kde se vám u 21044i drží při jízdě ručka teploměru ? U mě ručka vpořádku rychle vyleze na začátek zeleného pole, ale hned poté začne spínat ventilátor a drží teplotu opravdu pořád na začátku pole. V půlce zeleného jsem ji snad ještě neměl, ani při naloženém autě a dečkou na chladiči. Nechci to celé rozvrtávat, když je to možná normální, jako zas lepší než kdyby to vařilo, ale taky mi to nepřijde ideálka :/
Napsal: pát led 08, 2010 09:44
od Saša
Čidlo (snímač) teploty vody pro ŘJ je zapojeno dvouvodičově přímo do ŘJ . Tam by s kostrou problém neměl bejt , ale není to vyloučeno . Pokud je po ruce jiné skuste ho vyměnit . Vody za tu chvilku neuteče ani deci . Za studena je v chladícím systému dokonce podtlak .
Napsal: pát led 08, 2010 09:52
od JmJ
Saša píše:Čidlo (snímač) teploty vody pro ŘJ je zapojeno dvouvodičově přímo do ŘJ . Tam by s kostrou problém neměl bejt , ale není to vyloučeno . Pokud je po ruce jiné skuste ho vyměnit . Vody za tu chvilku neuteče ani deci . Za studena je v chladícím systému dokonce podtlak .
ok. diky za info.
da se cidlo nejak promerit? pri jake teplote jaky odbor ci neco v tomto duchu.
Napsal: pát led 08, 2010 10:07
od Saša
Proměřit se dá pomocí ohmetru . "teď" při teplotách 0- -5°C by mnělo mít hodnotu 9.5-12 kOhm . Při 90 je to cca 240 Ohm . Tabulka je jinak na straně 177 v servisním návodu .
Napsal: pát led 08, 2010 14:53
od asterix
Diky za rady, bude cim se o vikendu bavit
Jinak rucicka za asi vsech okolnosti krome extremu, kdy jsme na to prisli, ze se netoci ventilator, drzi mezi bilym a zelenym prouzkem.
Napsal: pát led 08, 2010 14:57
od dvk
asterix píše:Jinak rucicka za asi vsech okolnosti krome extremu, kdy jsme na to prisli, ze se netoci ventilator, drzi mezi bilym a zelenym prouzkem.
Díky, to je přesně ono.
Napsal: pát led 08, 2010 16:40
od Saša
Udělejte si tohle . Pak si všimnete problému ihned .
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php?p=110818#110818
Někde v polovině .
Napsal: pát led 08, 2010 18:56
od Cooper
Taky mám Ičko.....Do zeleného mi to vylezlo až když jsem dal před chladič lepenku a Sahara nezpíná vůbec.....Čidlo na chladiči nemám. Termostat?
Napsal: pát led 08, 2010 20:51
od Maysner
Saša píše: Třetí není snímač ale spínač - ten se nachází v chladiči dole . Ten spíná větrák bez ohledu na ŘJ při teplotě cca 95 - 97°C .
Všimnul jsem si ale že né všechny 044i ho mají . (to v chladiči).
nevidel jsem ho v zadny strikacce. resp. v zadne nebylo zapojeny. musel to byt nejakej bastl. elektrika pro to natazena neni
Napsal: sob led 09, 2010 00:18
od Saša
Maysner píše:nevidel jsem ho v zadny strikacce. resp. v zadne nebylo zapojeny. musel to byt nejakej bastl. elektrika pro to natazena neni
Tím bych si jist nebyl . V servisní dokumentaci je to jasně nakresleno na straně 120 . a u mé 044i (Muzea Koroze) je to tak zapojeno . Spínač v chladiči je paralelně přiřazen k relé které spíná ŘJ .