Stránka 1 z 1

spinave svicky -> spatne pistni krouzky? -> oprava 4 t

Napsal: stř led 06, 2010 14:48
od rezna
Cau, vcera dosel otec domu ze 21044 snad radsi proda. Nechtelo mu to startovat. Borci v praci mu na to mrkli a kdyz vyndali svicky byly prej zahnojeny jak prase. Tipli mu to na to ze ma spatne pistni krouzky na 4. valci a ze se vubec divi ze mu to jezdi. Motor ma nabehano necelych 60 tisic. Co me ale dostalo nejvic ze pry oprava vyjde tak na 4 tisice.

A ted otazky :)

Cim vsim muze byt zpusobeno zahnojeni svicek. Jsou ta zahnojeni rozeznatelna (ruzne barvy spiny, ...)?

Ikdyby to teda byly pistni krouzky. Je ta cena opravy realna?

dik, rezna

Napsal: stř led 06, 2010 15:06
od Drobek81
spise tesneni pod hlavou? Ztraci to i olej nebo kapalinu?
Mne odesly pistni kruhy po prehrati motoru (vyvrely 4litry vody nez sem zaregistroval - jizda po dalnici). Po vymene tesneni pod hlavou to uz tak netahlo ale dalsich 80tkm to najelo, nez sem vymenil motor (motor stal 2700kc - do 3000kc i s dalsim materialem). Nez tak drahou opravu, lepsi sehnat motor, kterej skrz kruhy stejne pujde ven (poskrabanej valec = vybrus). Ta cena by byla dle meho v servise tak 15tisic...ono jen kruhy to vetsinou nebyvaji...

Napsal: stř led 06, 2010 22:57
od Vašátor
Nahoď fotku svíček. Z toho, jak jsou zahnojeny se dá poznat celkem hodně. Ovšem pokud jsou předpokládám černé jako bota a plné mastného karbonu, jde tam olej. Teď jde o to, odkud se tam ten olej bere. Může být vadné těsnění pod hlavou - jak psal Drobek, rovněž může být KO gufero ventilu a nebo již zmiňované pístní kroužky.

Spíš by mě zajímala jiná věc ... jak mohli odhadnout cenu opravy na 4tis. kč, když nemluvíš o žádných podkladech, které je k tomuto vedly. Vždyť stačí úplně jednoduchá diagnostika - změřit tlaky motoru. Pokud budou tlaky nízké, pro jistotu po prvním měření nalít trochu oleje do válců a měření opakovat. Jestli se tlaky při druhém měření výrazně zvednou, jedná se o pístní kroužky - potažmo výbrus motoru. To už je ovšem otázka dalšího měření po rozborce motoru. Pokud se tlaky při druhém měření nezvednou a zůstanou nízké, jedná se o podpálený ventil, nedejbože prasklou hlavu apod.

Napsal: čtv led 07, 2010 09:16
od Dusan
no ked je to na 4tom je to podozrive...len aby nebola zla sviecka .... daj foto sviecky alebo rovno ocistit a vymenit s inym valcom.... na stvrtom sa to zvykne chytit ked sa to prehreje.

Napsal: čtv led 07, 2010 09:23
od Drobek81
Dusan píše:no ked je to na 4tom je to podozrive...len aby nebola zla sviecka .... daj foto sviecky alebo rovno ocistit a vymenit s inym valcom.... na stvrtom sa to zvykne chytit ked sa to prehreje.
ano, to sem zapomel napsat ze se mi pridrel take prave 4. valec...navic vzhledem k velke vuli na vodni pumpe a nejhorsimu chlazeni prave u 4. valce to je asi nejbeznejsi zavada pri prehrati...

Napsal: čtv led 07, 2010 10:19
od rezna
jak dlouho musim jezdit s autem aby se +- znovu objevil sajrajt na svicce?

v pripade ze je to opravdu 4. valec a je to jenom to prehrati - je to taky na vybrus?

Napsal: čtv led 07, 2010 14:52
od Cooper
Když už je tu řeč o svíčkách......Mám stříkačku a když nastartuju motor po dlouhém stání, např přes noc. Vynechává mi jeden válec. Asi 2-3 minuty, pak se to spraví, nebo pokud hned jedu tak asi za 300 metrů to přestane cukat. Když s autem jedu tak to cuká nepravidelně. Uvažuju jestli to nedělá ŘJ že přerušuje vstřik, nebo prostě jedna svíčka nepálí.....Nevíte někdo?

Napsal: čtv led 07, 2010 15:12
od Drobek81
vymen svicky a kabely...podle mne staci kabely ale vymen i svicky pro sichr...kabely koupis u prodejce nebo na dobirku www.tesla-blatna.cz

Napsal: čtv led 07, 2010 15:37
od Cooper
Drobek81 píše:vymen svicky a kabely...podle mne staci kabely ale vymen i svicky pro sichr...kabely koupis u prodejce nebo na dobirku www.tesla-blatna.cz
Přesně od tama jsem kabely kupoval, svíčky mají najeté necelých 6 tisíc.....kabely jakbysmet, byla to první věc, co jsem vyměnil když jsem auto koupil...

Napsal: čtv led 07, 2010 21:07
od JmJ
No asterixovi to ted jednou (pry i dvakrat) slo taky na 3 valce, ne li na dva, bo ve vyssich tockach to sebou pekne skubalo. Jenze a) mel v haji baterku b) opakovane jsme zkouseli to pres starter nahodit, takze se musel motor pekne zahltit benzinem. Po cca 2 minutach to bylo ok.

mozna prepucovat dobre zapalovaci modul, aby se zabranilo svodum. vim, ze na klasickem kladivkovem zapalovani to udelalo dost, kdyz se vicko rozdelovaci poradne zvenku ocistilo od nanosu spiny a soli.

Napsal: ned led 10, 2010 03:52
od Dusan
no zalezi ci jenom prehriatie ...a hlavne co sa stalo potom..... na terajsej lade t niekto prehrial, tj novy piest, nove kruzky a valec je trocha poskirabanuy ale to sa po 100tis zarovna

Mozu byt netesne ventily a ine.