Stránka 1 z 1
Bouchání převodovky
Napsal: ned led 03, 2010 20:57
od Mirek999
Mám 5Q a když je auto studené.Když stojí třeba přes noc venku a nastartuju ho, tak převodovka vydává kovové rány.Jakmile vyšlápnu spojku, tak je klid.A když se ohřeje, tak je klid.Zní to, jakoby bylo vymleté nějaké ložisko, ale nevím jaké.Když to má provozní teplotu, tak to je bez problému.Jinak to řádí v pohodě a olej tam je.Poradte, jestli to má cenu rozdělávat a nebo mám sehnat 4Q.Na 5Q nemám ted peníze.Díky.
Napsal: ned led 03, 2010 21:08
od Jelen
Možná spojkové ložisko. Odkud to jde přesně nevíš? Dělá to i za jízdy a když za jízdy vyšlápneš spojku?
Napsal: ned led 03, 2010 21:10
od Marek
Spojkové kožisko nemůže být slyšet, když není sešlápnutý pedál, protože se netočí, Jelene jeden
.
Sázel bych na hustý olej v převodovce. Osobně bych od převodovky použil řidší olej, nejlépe 80W/90 nebo 75W/90. Máme dobré zkušenosti s použitím ATF (Pátrač na to jezdí už dva roky, co vím).
Napsal: ned led 03, 2010 21:10
od Mirek999
Za jízdy to potom už nedělá.Mám tam spojku od LUKu a je na ní najeto 25 000km.Vystavuje v pořádku.Prostě, když se ohřeje, tak úplně normálka.Ještě jsem neidentifikoval, odkud ty zvuky jdou, ale převodovka to je určitě.
Napsal: ned led 03, 2010 21:12
od Mirek999
Mám tam PP90.Jezdím na něj taky už skoro 2 roky.Minulou zimu bez problému.Nikdy to neudělalo, až ted poslední týden.Hlavně ty rány jsou opravdu nepříjemné.Zní to, jak vylágrovanej motor na klice.
Napsal: ned led 03, 2010 21:22
od Jelen
Marek, pravda
tak ložisko na mrkvi
ATF je olej do automatu ne? Ale manuální převodovce neublíží.
Napsal: ned led 03, 2010 21:25
od Marek
Například já mám manuální převodovku a od výrobce mám předepsán ATF IID. Takže tomu nemůže ublížit, spíše naopak. Viskozita ATF olejů je v rozpětí SAE 70 - 75W, což nemá chybu. Řazení je mnohem lepší a především mazání zastudena.
Napsal: pon led 04, 2010 01:00
od Saša
Marek píše:Spojkové kožisko nemůže být slyšet, když není sešlápnutý pedál, protože se netočí
Pravda , ale jen pokud je dobře seřízen "volný" chod .
Je to ovšem natolik notoricky známá a opakovaná věc (nastavení vůle spojkového ložiska) že jí netřeba komentovat .
Napsal: pon led 04, 2010 15:30
od Mirek999
To všechno vím.Vůle spojkového ložiska je dobře nastavená a spojka taky dobře zabírá.To může potvrdit sám Marek, když na letišti projížděl moje auto.Ale nejde mi do hlavy to kovové bouchání za studena.Třeba dnes ráno to nedělalo a když auto v práci stálo 8hodin, tak to bouchalo.Ale jakmile se to ohřálo, tak vše normál.
Napsal: stř led 06, 2010 11:23
od hush
Ahoj, možná je to mimo, ale ja měl podobný problém na Nive a zaboha sem nemohl přijít na to co tam bouchá a až sem oškrabal nanosy blata na podvozku tak sem zjistij,že je prasklý zadní džák převodovky se silentblokem a převodovka se třepala a bouchala (praskala), po zavaření je klid. Asi je to něco jiného než tvůj problém, když po vyšlápnutí to ustane, ale člověk nikdy neví a popis závady bývá taky obecný
Napsal: stř led 06, 2010 19:26
od Mirek999
V neděli si pod to lehnu a kouknu na to.Jinak díky za typ.Zkontroluju olej a zkusím olej odsát a kouknout, jestli v něm není neco kovového.Tedka to zase 2 studený starty neudělalo.Nechápu.