Stránka 1 z 15
Martinova samovolně konvergující nulajednička
Napsal: ned pro 27, 2009 16:02
od MartasBrno
Ahoj, no, jak to říct, můj zdravý, svěží VAZ změnil vlastnosti. Z neznámých důvodů se mi změnila poloha "rovně" na volantu na jeho obvodu o cca 2 - 4 cm doprava, přičemž nevzpomínám si že bych s tím do něčeho rumpnul nebo něja nelidsky někam najel. Gumy OK, Tlaky též, vzhledově je OK reps. stejně jako dřív vše, kam jen mé oko pod auto namířené dohlédne. Když zaberu za kola, levé je tiché a bez vůle, pravé možná trochu ťuká když do něj buším či kopu. Řídicí tyče pevné, na ohmat či snahu zahýbat je to furt stejné.
Přitom při jízdě nic necítím, není problém, jede to kdy chci a kam chci, dokonce i jak chci (téměř).
Svisláky?
Napsal: ned pro 27, 2009 22:20
od dmatej
Svisláky nebo možná ještě spíš krajní čep na řízení. Novej stojí do 150kč, výměna je za trest, ale jde to ... při té příležitosti koupit na objímku rovnou nové šrouby, alespoň pevnost 8.8, pokud se nechceš zabít ...
Obvykle když za ten krajní čep drapneš, bývá to dost cítit.
Horní svisláky jsou sranda, chytneš kolo za vršek a zalomcuješ, nesmí to bouchat.
Spodní svisláky se kontrolují blbě, musí se nadzvednout auto a lomcovat s kolem a koukat, co dělá čep - neměl by lítat trhaně, moc volně.
Pozor na vůli ložiska, předpokládám, že je ok.
Napsal: ned pro 27, 2009 22:25
od Ivo
MartasBrno píše:Z neznámých důvodů se mi změnila poloha "rovně" na volantu na jeho obvodu o cca 2 - 4 cm doprava
Tady tento jev pozoruju 2x do roka. Pokaždé po výměně pnaumatik z letích na zimní a naopak. Na zimu se mi to vyhne bokem, na léto se to vrátí zpátky. Čím to je ale u tebe, netuším.
Napsal: pon pro 28, 2009 00:02
od MartasBrno
Ivo píše:MartasBrno píše:Z neznámých důvodů se mi změnila poloha "rovně" na volantu na jeho obvodu o cca 2 - 4 cm doprava
Tady tento jev pozoruju 2x do roka. Pokaždé po výměně pnaumatik z letích na zimní a naopak. Na zimu se mi to vyhne bokem, na léto se to vrátí zpátky. Čím to je ale u tebe, netuším.
Ivo!!! Já myslím že víš!!! Jsem to ale dobrá trubka, je to přece...
...Přezutím na zimní.
Proč to ale dělá nevím. Doháje, přitom všechny gumy jsou symetrický a kola v pořádku. Nemám nic sjetého nějak blbě, navíc měnil jsem jen zadní pár slušně ojetých sliků OR21 za slušně zajeté krisalpy.
Napsal: pon pro 28, 2009 00:50
od Ivo
Takže, jestli to chápu, tak už víš, proč se to stalo, ale stejně jako já, nechápeš proč se to děje
.
Napsal: pon pro 28, 2009 07:54
od Yellow01
Podobnej jev jsem pozoroval u naší Vectry, i když vůbec nechápu proč, když zimní kola mají naprosto stejný rozměry jako letní. Podle mě jediná možnost je rozdílný nahuštění.
Napsal: pon pro 28, 2009 10:16
od Nemo
Tohle se mi taky párkrát stalo, nejen na Ladě. Pneu stejné, stejně nahuštěné, stejně sjeté.
Až prohozením třeba přední x zadní, jsem se ujistil, že problém není jinde.
Asi nezbývá, než to prohlásit za "normální".
Napsal: pon pro 28, 2009 10:26
od Little Red Riding Hood
hele a nemuže to byt tim že máte špatně seřizenou převodovku řizení a mate na každou stranu jinej rejd ::---> a když změnite obuti, tak se to projeví??
Napsal: pon pro 28, 2009 11:48
od MartasBrno
Ivo, přesně tak.
(je tu smajík který pláče smíchy, resp. neví zda má plakat nebo se smát? )
Nemo, skutečně dojde k tomu že to bude prohlášeno za normální. Předtím ale možná zkusím prohodit kola.
Yellow01, Nahuštění je stejný, resp. do pěti setin co ukáže velkej manometr na pumpě nebo malej můj.
Little Red Riding Hood, no, já měnil obutí jen vzadu. Jestli je to ale příčina u ostatních... to nevím... Každopádně rejd jsem snad nikdy nekontroloval a auto jelo na letních rovně právě když sem chtěl aby jelo rovně. To co ale píšeš by snad při jízdě rovně bylo způsobený špatně udělanou (byť ve výsledku správnou) sbíhavostí, kdy se seřídí prasácky jen jednou objímkou na jedné straně... Pak by se změnila i poloha "rovně".
Napsal: pon pro 28, 2009 19:08
od dmatej
Mě přijde, že se mi po přezutí změní právě i sbíhavost ... jev sleduji již několik let, a pořád si to nedokážu vyvrátit ...
Napsal: pon led 04, 2010 19:54
od Štěpán
Nemůže na to mít vliv to, že jedna pneumatika je starší nebo z jinné šarže ( jiné složení gumy ), než ta druhá?
Napsal: pon led 04, 2010 21:16
od Nemo
Štěpán Getsko píše:Nemůže na to mít vliv to, že jedna pneumatika je starší nebo z jinné šarže ( jiné složení gumy ), než ta druhá?
Tohle vysvětlení se samosebu přímo nabízí, ale faktem je, že já se s tím setkal několikrát na dodávce (předohrab), ohledně toho pocitu změněné sbíhavosti i na Žígovi, a vždycky byly gumy ve všem shodné, včetně tlaku.
Paradoxně na léto mám Mišelinky jedna je Japonská a druhá Anglická, liší se barevným značením, nepatrně barvou, stejný rok výroby, vzorek samozřejmě shodný, a chovají se naprosto korektně.
Napsal: pon led 04, 2010 21:23
od dmatej
U mě stejné, koukal jsem na to, neliší se.
Napsal: pon čer 07, 2010 18:44
od MartasBrno
Ivo píše:Takže, jestli to chápu, tak už víš, proč se to stalo, ale stejně jako já, nechápeš proč se to děje
.
Tak a je to tady, přišla chvíle pravdy a verejného pranýřování.
Našel jsem příčinu, která byla v zárodku poněkud málo patrná... Chyba byla... (No, když je levý kolo hooorký a černý, přitom pravý kolo vlažný a čistý) samozřejmě v brzdě a poněkud se dnes zdramatizovala, posledních 15km přes město to bylo opravdu nepříjemné. Neodbržďuje mi vnitřní váleček levého kola, toť vsjo.
Napsal: čtv čer 10, 2010 23:06
od MartasBrno
Mám jednu otázku, snad se někdo ozvete...
V případě zatuhnutí předních válečků se kloníte k výměně za nové, nebo se můžu spokojit s vyčištěním pracovních ploch? Mám brzdu sundanou a rozhýbávání mi moc nejde, oba válečky byly pod popraskanými prachovkami docela jetý, tzn. koroze prvních mm válečku. Zítra vytlačím pístky a zkouknu povrchy.