Stránka 1 z 7

Přepis

Napsal: sob pro 26, 2009 23:08
od 3enit
Ahoj,
předem se omlouvám, jestli jsem to zařadil do špatné sekce.
Nejsem sice Ladař, ale Oltcitář (prosím nevyjadřujte se o tom autu špatně :cry: )... Když jsem byl menší tak jsme ho měli, ale prodali! Za pár korun, strašně po něm toužím a teď jsem našel inzerát poblíž mého bydliště, cena 5 tisíc, najeto 30 tisíc a rok 89.
Jenže přepis takového auta koštuje 10000 korun :evil: , toto forum se mi zdá solidní a chtěl bych od vás radu, zda se to dá nějak obejít?

Díky, David.

Napsal: sob pro 26, 2009 23:28
od Jelen
Ahoj, pokud je to rok 89, tak se to dá obejít jedině tak, že bys to napsal na někoho invalidního, kdo má průkaz ZTP (Babička, Dědeček), takové osoby jsou osvobozeny od daně. Nic jiného mě nenapadá, auto je moc nové na to, aby dostalo doklad o historické původnosti.

Téma jsem přesnunul tam, kam patří. Oltcit není špatné auto, známý měl jednoho, který měl najeto pouze 10 000km, ale dal ho pryč, protože jak auto dlouho stálo, tak odešly gumičky a těsnění a byly s tím jen problémy.

Napsal: sob pro 26, 2009 23:29
od Laďuša
No, obejít se to dá.... pokud je ten Oltcit v takovým stavu, že splňuje podmínky pro uznání auta historicky cenným, neboli veteránská testace ;) ... Pak se přepis neplatí. Jinak nevim, ale někde to tu bylo docela rozepsaný v tématech týkajících se veteránských testací.
Jinak téma bych spíš zařadil do jiných aut úplně dole, možná časem přesunu ;)

Edit:
Dobře, nepřesunu, Sob je rychlík. To jsou Oltcity tak mladý?

Napsal: sob pro 26, 2009 23:44
od 3enit
...tak, že bys to napsal na někoho invalidního, kdo má průkaz ZTP (Babička, Dědeček), takové osoby jsou osvobozeny od daně
Ani nevíš, jak jsi mi teď zvedl náladu :D V rodině je pár takových, co mají ZTP a myslím že by nebyl problém, kdybych na ně měl auto napsáno. Jenom, ne že bych Ti neveřil, dá se to ověřit někde (na netu) abych to měl potvrzeno z více zdrojů?
Technickou to má do 06/2010, jaký jsou vlastně kriteria pro udělení technické? Jasný, musí to brzdit, svítit atp. to se dá zařídit že, spíše jak je to s emisema, abych si nekoupil Oltcitka a potom ho dal na vrakáč jelikož neudělám STK :oops: . Bylo by to moje první auto, jelikož je mi ještě 17 a papíry nemám, tak by mi bylo vlastně na nic :cry: .
Ovšem, šance se ma chytit ne? :lol:

David

Napsal: sob pro 26, 2009 23:48
od Drobek81
Jelen píše:takové osoby jsou osvobozeny od daně.
zajimave, s tim sem se jeste nesetkal...jsou osvobozeny od paceni za prevod (tj. 800kc), nikoliv vsak od ekodane...jestli ale vis neco jineho tak sem s tim :shock:

Napsal: ned pro 27, 2009 01:07
od 3enit
No někde jsem se teď dočetl že je to možné, ale že se chystá novela... jelikož je konec roku myslím že je novela nachystaná a já si můžu zase vyfoukat akorát hoblík :cry:

Tohle mě tak děsně se*e! :evil:

Napsal: ned pro 27, 2009 01:12
od Nulašestka
Jelen píše: kdo má průkaz ZTP (Babička, Dědeček), takové osoby jsou osvobozeny od daně
Tak už to prasklo i tady. Nicméně snad teď od Nového roku se to má změnit a měl by tam být časový test pro další přepis, teď ale nevím, jestli půl roku nebo rok. :scratch:

Napsal: ned pro 27, 2009 08:54
od Jelen
Nulašestka, ani tak neprasklo, já už to vím docela dlouho :)
Drobek81, od ekodaně taky.

Napsal: ned pro 27, 2009 09:27
od Drobek81
Jelen píše:Drobek81, od ekodaně taky.
mas nejakej dukaz? Bo samozrejme to na jednom urade nechteli udelat a maji pravdu, ze vyjimku sem nikde nenasel...jen na tech 800kc ze nemusi platit...

Napsal: ned pro 27, 2009 09:36
od Michal Pokorný
Problém je hlavně v tom, že je ve všem neskutečný chaos (slušně řečeno) a dopravní odbory postupují velice nejednotně.
Každý odbor koná podle svého uvážení. Třeba za přepis 21044 většinou chtějí ekodaň 5000,- , u nás po mně paní požadovala 3000,- .
I když pravda, je to ta samá úřednice co mi do TP na 21044 napsala přední náhon a do TP na 2105 řízený katalyzátor.
Doporučoval bych zajít se zeptat přímo na konkrétní odbor dopravy, kde se bude přepis konat. Argumenty, že jinde to dělají jinak nezabírají.

Napsal: ned pro 27, 2009 09:57
od zelvotron
Nulašestka píše:měl by tam být časový test pro další přepis, teď ale nevím, jestli půl roku nebo rok.
A jestli to chápu dobře, tak ten další převod je už bez výpalnýho? Kua, jak to, že to nevím.

Napsal: ned pro 27, 2009 10:27
od 3enit
Půjde to tedy v roce 2010 přes držitele ZTP? Protože to už by bylo fakt na mašlu, kdyby ne :cry:

Napsal: ned pro 27, 2009 11:09
od autobazareliska
297/2009 Sb.

ZÁKON

ze dne 22. července 2009,

kterým se mění zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých
dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 56/2001 Sb., o
podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích a o změně zákona
č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou provozem
vozidla a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o pojištění
odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění zákona č. 307/1999 Sb.

Parlament se usnesl na tomto zákoně České republiky:

ČÁST PRVNÍ

Změna zákona o odpadech

Čl. I

Zákon č. 185/2001 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů,
ve znění zákona č. 477/2001 Sb., zákona č. 76/2002 Sb., zákona č.
275/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb., zákona č. 356/2003 Sb., zákona č.
167/2004 Sb., zákona č. 188/2004 Sb., zákona č. 317/2004 Sb., zákona č.
7/2005 Sb., zákona č. 444/2005 Sb., zákona č. 186/2006 Sb., zákona č.
222/2006 Sb., zákona č. 314/2006 Sb., zákona č. 296/2007 Sb., zákona č.
25/2008 Sb., zákona č. 34/2008 Sb., zákona č. 383/2008 Sb. a zákona č.
9/2009 Sb., se mění takto:


„§ 37e

Poplatky na podporu sběru, zpracování, využití a odstranění vybraných
autovraků

(1) Žadatel o registraci použitého vozidla kategorie M1 a N1 do
registru silničních vozidel podle jiného právního předpisu^31f) je
povinen zaplatit poplatek na podporu sběru, zpracování, využití a
odstranění vybraných autovraků. Poplatek se platí při první registraci
použitého vozidla kategorie M1 a N1 v České republice. Pokud je již
vozidlo v České republice registrováno, platí se poplatek při první
přeregistraci vozidla.

(2) Od poplatku jsou osvobozeni žadatelé těžce tělesně postižení, kteří
jsou držiteli průkazu ZTP nebo ZTP-P, dále žadatelé, u nichž k
přeregistraci podle odstavce 1 dochází v důsledku nabytí a vypořádání
dědictví nebo v důsledku zániku společného jmění manželů.

(3) Poplatek podle odstavce 1 je stanoven podle plnění mezních hodnot
emisí ve výfukových plynech v souladu s právními předpisy Evropských
společenství^31g) ve výši

a) 3 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 2,

b) 5 000 Kč v případě splnění mezních hodnot emisí EURO 1,

c) 10 000 Kč v případě nesplnění mezních hodnot emisí podle písmene a)
nebo b).
Poplatek se neplatí u vozidel, která splňují minimálně mezní hodnoty
emisí EURO 3, a dále v případě historických vozidel podle jiného
právního předpisu^31h) a vozidel zapsaných v registru silničních
vozidel, pro která je vydán platný doklad o uznání testování silničního
vozidla na historickou původnost podle jiného právního předpisu^31i).

(4) Stupeň plnění příslušné emisní úrovně se pro účely stanovení
poplatku podle odstavce 3 prokazuje zápisem v osvědčení o registraci
vozidla. Pokud není v osvědčení o registraci vozidla zápis proveden,
platí se poplatek ve výši podle odstavce 3 písm. c).

(5) Poplatek podle odstavce 3 platí žadatel o registraci použitého
vozidla kategorie M1 a N1 do registru silničních motorových vozidel na
příslušném obecním úřadu obce s rozšířenou působností. Obecní úřad obce
s rozšířenou působností provádějící registraci vystaví po zaplacení
žadateli doklad osvědčující, že poplatek byl zaplacen. Na dokladu musí
být uvedeno identifikační číslo vozidla (VIN) nebo číslo karosérie,
případně podvozku.

(6) Poplatky jsou příjmem Státního fondu životního prostředí. Vybrané
poplatky převádí příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností
vždy k poslednímu dni následujícího kalendářního měsíce ode dne jejich
vybrání Státnímu fondu životního prostředí České republiky.

31f) § 4 odst. 2 zákona č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na
pozemních komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění
odpovědnosti za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých
souvisejících zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu
vozidla), ve znění pozdějších předpisů.

31g) Například směrnice Evropského parlamentu a Rady 94/12/ES ze dne
23. března 1994 o opatřeních proti znečišťování ovzduší emisemi z
motorových vozidel a o změně směrnice 70/220/EHS; směrnice Evropského
parlamentu a Rady 98/69/ES ze dne 13. října 1998 o opatřeních proti
znečišťování ovzduší emisemi z motorových vozidel a o změně směrnice
70/220/EHS; nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 715/2007 ze
dne 20. června 2007 o schvalování typu motorových vozidel z hlediska
emisí z lehkých osobních vozidel a z užitkových vozidel (Euro 5 a Euro
6) a z hlediska přístupu k informacím o opravách a údržbě vozidla.

31h) § 2 odst. 4 zákona č. 56/2001 Sb.

31i) § 79c odst. 3 zákona č. 56/2001 Sb., ve znění zákona č. 297/2009
Sb.“.

9. V § 38 odst. 1 se písmena b) a c) zrušují.

Dosavadní písmena d) až f) se označují jako písmena b) až d).



ČÁST DRUHÁ

Změna zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích

Čl. III

Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních
komunikacích a o změně zákona č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti
za škodu způsobenou provozem vozidla a o změně některých souvisejících
zákonů (zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla), ve znění
zákona č. 478/2001 Sb., zákona č. 175/2002 Sb., zákona č. 320/2002 Sb.,
zákona č. 193/2003 Sb., zákona č. 103/2004 Sb., zákona č. 186/2004 Sb.,
zákona č. 237/2004 Sb., zákona č. 411/2005 Sb., zákona č. 226/2006 Sb.,
zákona č. 311/2006 Sb., zákona č. 342/2006 Sb., zákona č. 170/2007 Sb.,
zákona č. 124/2008 Sb., zákona č. 137/2008 Sb. a zákona č. 383/2008
Sb., se mění takto:

1. Za § 79b se vkládá nový § 79c, který zní:

„§ 79c

(1) Provozovatel silničního vozidla, které je registrováno v registru
silničních vozidel a které je podle pravidelné technické prohlídky
technicky způsobilé k provozu na pozemních komunikacích, může požádat o
provedení testování tohoto silničního vozidla.

(2) Testování silničního vozidla uvedené v odstavci 1 provádí právnická
osoba uvedená v § 79b odst. 2. Výsledek testování se uvede v protokolu
o testování, který právnická osoba vydá provozovateli silničního
vozidla. Výsledek testování platí nejdéle do 31. května kalendářního
roku následujícího po kalendářním roce, ve kterém se testování
historického vozidla provedlo.

(3) Provozovatel silničního vozidla uvedeného v odstavci 1 může
předložit protokol o platném testování silničního vozidla místně
příslušnému úřadu pro registraci historického vozidla uvedeného v § 79a
odst. 1 a požádat o uznání testování silničního vozidla. Místně
příslušný úřad ověří platnost protokolu o testování a vydá
provozovateli silničního vozidla doklad o uznání testování silničního
vozidla na historickou původnost. Doklad o uznání testování silničního
vozidla na historickou původnost je platný do dne ukončení platnosti
protokolu o platném testování, který je jím uznáván, nejdéle však do
31. května kalendářního roku následujícího po kalendářním roce, ve
kterém se testování historického vozidla provedlo.

(4) Prováděcí právní předpis stanoví způsob a podmínky testování
silničního vozidla podle odstavce 1, vzor žádosti o uznání testování
silničního vozidla a vzor dokladu o uznání testování silničního vozidla
na historickou původnost.“.

2. V § 91 se za slova „§ 79b odst. 7,” vkládají slova „§ 79c odst. 4,“.

ČÁST TŘETÍ

ÚČINNOST

Čl. IV

Tento zákon nabývá účinnosti patnáctým dnem ode dne jeho vyhlášení.

v z. Němcová v. r.

Klaus v. r.

Fischer v. r.

Napsal: ned pro 27, 2009 11:10
od autobazareliska
„§ 37e odst. 2 :wink:

Napsal: ned pro 27, 2009 11:43
od 3enit
Mění se to na rok 2010?