Stránka 1 z 1

Nedobíjí 2105

Napsal: sob pro 19, 2009 22:56
od jackal
Pročítal jsem nějaká témata o nedobíjení ale snad nikde to jenom nedobíjí ale dělá i jiné věci což není můj případ.Prostě svítí kontrolka dobíjení a nedobíjí.Dneska jsem sotva dojel z Prahy do Boleslavi,samozřejmě bez světel a stěračů.Spíše bych potřeboval někoho z okolí Mladé Boleslavi který trošku rozumí elektrice a pomohl mi problém odstarnit.Auto jsem dneska koupil a nemám s tímto modelem žádné zkušenosti protože mam jen modely 2101,21011 a 2103 a tam ta elektrika vypadá jinak.Taky mam dojem že tam něco chybí u pojistek,takové malé krabičky.Jestli někdo bude mít trošku času napište mi kontakt a ozval bych se.Díky za případnou pomoc

Napsal: sob pro 19, 2009 23:13
od Laďuša
jackal píše:tam něco chybí u pojistek,takové malé krabičky
To jsou relátka. Ne vždycky jsou využitý všechny místa, takže to budí dojem nekompletnosti, ač to kompletní je.

Napsal: ned pro 20, 2009 08:30
od Křečík Barbuška
Tvůj případ není nikterak vyjímečný, na jeho řešení se hodí 90% topiců v této sekci a hodně jich je na první straně. Pokud máš aspoň trochu povědomí o elektrice měl by jsi to zvládnout. Zdali má být aktivní kontrolka dobíjení poznáš podle přítomnosti relé na podběhu v blízkosti násosu filtrboxu, její zapojení je identické s 2101. Dále zkontroluj fastony na alternátoru a obvod jeho buzení od pojistky značené G67 poj. č. 9, celistvost vinutí rotoru ... . Pokud bude všechno toto dobré můžeš zkusit vyměnit kostku regulátoru co je přímo na alternátoru. Předpokládá se, že jde o alternátor G222, jaký máš rok výroby?

Napsal: ned pro 20, 2009 12:44
od jackal
Rok zatím nevím jakej to je protože nemám papíry,mam nabitou baterku a půjdu zkusit kouknout na všechny věci které jsem našel ve vašich radách. Popřípadě ta kostka regulátoru je i na 03 nebo 01?

Napsal: ned pro 20, 2009 12:50
od Křečík Barbuška
Ne, 01 a 03 má mechanický regulátor na podběhu u expanzky, "pětkový" alternátor má elektronický regulátor namontovaný přímo na svém těle. Přímo do té kostky jde drát s 12V (buzení).

Napsal: ned pro 20, 2009 14:20
od jackal
Tak baterka se krásně nabila ale dobíjení stále nic.Prošel jsem všechny kabely i to připojení k altiku ale všechno je jek má být.Asi zkusím koupit jinej altik.

Napsal: ned pro 20, 2009 14:25
od Křečík Barbuška
Kupovat nový altík ... to je jako jít s dělem na komára, prověř kabely, vyndej altík, zanalyzuj a pak uvidíš.

Napsal: ned pro 20, 2009 14:31
od Honza 21061
Aby nedopadl stejně, jako já před 2 lety. To mi záhadně přestal nabíjet původní alt. asi 2 dny po výměně 8 let starého akumulátoru za nový. :shock:
Nepomohla ani výměna uhlíků, až výměna komplet alternátoru. Ten starý tu snad ještě někde mám... Vypadalo to na přerušené zřejmě budicí vinutí nebo co. Stávalo se, že v otáčkách okolo 1500-2000 to vždycky najednou začalo chvíli dobíjet a pak zase nic, jako kdyby se odstředivou silou ten přerušený kontakt propojil.

Napsal: ned pro 20, 2009 21:02
od radek mb
Pokud mi to čas dovolí,mohli bychom se na to mrknout a to ve vyhřáté dílně.Telefon na mě je 777 184837.Ta dílna je ve Vinci.

Napsal: ned pro 20, 2009 22:53
od jackal
radek mb píše:Pokud mi to čas dovolí,mohli bychom se na to mrknout a to ve vyhřáté dílně.Telefon na mě je 777 184837.Ta dílna je ve Vinci.
Super,to mam z Hejtmanky kousek.Díky,zítra ti zavolám at neotravuju ted večer.

Napsal: pon pro 21, 2009 08:26
od Štěpán
A když se tam budete sami dvá hodně nudit, tak mě vemte s sebou... :wink: Stejně mám dovču a nudím se... :cry:

Napsal: pon pro 21, 2009 15:59
od jackal
Nemam tvoje číslo.