Stránka 1 z 3
Motor bez alternatoru?
Napsal: čtv pro 17, 2009 13:33
od oto911
Zdravim. Pocul som od znameho ze pri upravovanich motoroch sa nepouziva alternator lebo vraj ubera okolo 10% vikonu.
Stretli ste sa stym?
Napsal: čtv pro 17, 2009 15:22
od peet2101
No teoreticky to možné je, ale to auto by moc daleko neujelo a žralo by jednu baterku za druhou.
A s těma 10%, to se odvíjí hlavně od výkonu motoru a spotřeby el. proudu.
Napsal: čtv pro 17, 2009 15:41
od Jelen
Pokud se rozsvítí světla a auto je vybavené pitomostma, typu větrák, osvětlení všeho možného, tak opravdu žere výkon docela dost, ale na rallye, pokud auto jezdí jen závody, tak baterka vydrží, troufnu si říct, že když bude napájet pouze zapalování, tak i několik hodin.
Napsal: čtv pro 17, 2009 15:58
od čmelák
baterka vydrzi bez altiku nasledovne
baterka sa nabija mimo auta
ide do auta nastartuje zide z depa na cakacku na start, potom este raz nastartuje a ide hore kopcom par minut tam musi nastartovat a ide sa pomaly dole dojde do depa a opat sa da nabijat
Napsal: čtv pro 17, 2009 16:00
od Saša
Jelen píše:pokud auto jezdí jen závody, tak baterka vydrží, troufnu si říct, že když bude napájet pouze zapalování, tak i několik hodin.
Naprosto bezpečně . Osobní skušenost Litoměřice-Ostrava a zpět (cca900km) bez problému . Zapalování bere cca 2.5A . Za 10 hodin to je zhruba 25Ah .
Napsal: čtv pro 17, 2009 16:10
od Jelen
Takže nějaká 55ka by měla vydržet s přehledem 20 hodin. Já měl tak v 16ti warťase, který nedobíjel, ale celý den jsme s ním zvládli řádit po polních cestách, sice už posléze nenastartoval, ale jezdit zvládl do nekonečna. Na jiskru stačí i 9ti voltová baterka, se kterou jsme jezdili na 250ce.
Napsal: čtv pro 17, 2009 17:25
od dvk
Bohužel musím potvrdit, že i elektronickému zapalku a ŘJ stačí cca 9V na to, aby to jelo.
Napsal: čtv pro 17, 2009 17:52
od oto911
Aha. Tak to je super dalsi ponik navise. A kde este mozem takto nazbierat par ponikov?
Napsal: čtv pro 17, 2009 17:56
od Jelen
Pokud máš mechanickou vrtuli u chladiče, tak ji sundej, to taky vezme pár koní. Auto pokud pojede, tak se bude chladit, v kolonách s tím asi stát nebudeš, když to bude závodník, ne?
Napsal: čtv pro 17, 2009 18:37
od Little Red Riding Hood
nebo rovnou mužeš odpojit vodni čerpadlo, to taky hodně bere..
Napsal: čtv pro 17, 2009 19:37
od oto911
Ano bude to cisto auto na zavody. No a vodnu odpajat nebudem bo zatial ziadnu nemam.
(Nema niekto jednu navise?)
Napsal: čtv pro 17, 2009 21:20
od Roman
Nejake YPSILONY bi ty tiez mozno konyki prydaly
Napsal: čtv pro 17, 2009 21:38
od oto911
Ups.
a dopocul som sa ze namiesto toho plechu na napinaku co tlaci na retaz sa pouziva niake kolecko s loziskom. Da sa to zohnat? Alebo ako sa to da prerobit? B-)
Napsal: pát pro 18, 2009 05:39
od peet2101
Myslím že to ložisko dotáhl CORY z UA, zkus se zeptat ho.
Napsal: pát pro 18, 2009 07:20
od Pája
To je mi zase úprava...
Zkus si odpojit buzení od altíku a zjisti o kolik koní se ti zvednul výkon. Myslim si, že o nic. Mít na zapalku 14 místo 12ti voltů taky není na škodu a kdybys náhodou chtěl altík vyhodit úplně, tak čim budeš šponovat řemen?