Stránka 1 z 1

nízké otáčky dobíjení a zajímavost

Napsal: čtv pro 17, 2009 10:25
od Patrac
hele zajímala by mne jedna věc čím to může být :
mám v autě dodatečné digitální hodiny vč. V metru teploměru a tak. zapojeno to mám na vývod u ATS - automatu zapínání světel) pod palubkou. a teď:
nastartuju, budík ukazuje se zaplejma světlama 13,7V ale na baterce je měřeno multimetrem 14,15
když vypnu světla tak to jde na budíku i na 14,1 ale na baterce stále 14,15
když zapnu denní LED světla spadne to na 13,8 na baterce 14,15
když auto stojí a spadnou otáčky ( mám nízký voplnoběh a nevím co s tím) tak ukáže třeba 12,9 a na baterce změřím 12,9...
proč to někdy ukazuje stejně a jindy to ukazuje málo.. když sem třeba jezdil v létě tak ráno to kazovalo s LED 13,9 na baterce 14,15 a když sem jel odpoledne bylo vedro tak to ukazovalo 14,2 a na baterce bylo zase 14,15..
S tím totiž dle mého souvisí nízký volnoběh četl jsem si příručku diagnostiky. kontroloval jsem jednotlivá čidla a zjistil že jsou o.k resp že jejich hodnoty odpovídají tomu co tam má být. Jenže jednou ze závad může být i špatná kostra popřípadě průchod proudu. Je možný že by třeba po zapnutí světel pokleslo napětí jen v " polovině" auta??? tzn že na baterce to je o.k ale někde pod palubkou je napětí sníženo protože to teče přes několik "nekvalitních" spojů???
uvedená závada je totiž dle příručky možná - cituji nízký volnoběh a kolísající otáčky mohopu být způsobeny špatným ukostření ECU dochází k poklesu napětí a to ECu špatně vyhodnocuje a následně pak kolísá proud řídící korktoer volnoběhu..

Re: nízké otáčky dobíjení a zajímavost

Napsal: čtv pro 17, 2009 10:33
od Roman
Patrac píše: Je možný že by třeba po zapnutí světel pokleslo napětí jen v " polovině" auta??? tzn že na baterce to je o.k ale někde pod palubkou je napětí sníženo protože to teče přes několik "nekvalitních" spojů???
samozrejme, ze je to mozne..... za kazdym nekvalitnym spojom ak nim preteka prud nameras nizsie napatie. A okrem toho ten voltmeter co mas namontovany v aute moze byt(a zrejme aj je) trochu teplotne zavisly, takze preto ti moze niekedy namerat aj vyssie napatie ako nameras na baterke...

Napsal: čtv pro 17, 2009 10:37
od Saša
Na každém vedení a spoji vzniká jistý úbytek napětí a je závisí na odběru proudu .

Re: nízké otáčky dobíjení a zajímavost

Napsal: čtv pro 17, 2009 10:37
od Patrac
Roman píše:
Patrac píše: Je možný že by třeba po zapnutí světel pokleslo napětí jen v " polovině" auta??? tzn že na baterce to je o.k ale někde pod palubkou je napětí sníženo protože to teče přes několik "nekvalitních" spojů???
samozrejme, ze je to mozne..... za kazdym nekvalitnym spojom ak nim preteka prud nameras nizsie napatie. A okrem toho ten voltmeter co mas namontovany v aute moze byt(a zrejme aj je) trochu teplotne zavisly, takze preto ti moze niekedy namerat aj vyssie napatie ako nameras na baterke...
no vyšší mi nikdy neukázal . pokud neberu v potaz 14,2/14,15 ale to je spíš asi dáno zaokrouhlováním.
Takže opravdu mne asi nemine to do čeho se mi vůbec nechtělo. tzn kontola spojů očištění.. práce na dva tři dny ale myslím že to tu psal Wolf že to tak udělal a s každým očištěným spojem šly Volty nahoru po tisícinkách až to zveld myslím o 0,6V nebo tak nějak:)
mě zaráží prostě to že vypnutá světla a budík ukazuje 13,9 na baterce je 14,15 dobrá rozdíl je 0,25V ale když zapnu světla a na baterce mám pořád 14,15 a na budíku už 13,6-13,7 tak kde je chyba? :shock: zapnutím světel se zvětší někde nějaký odpor nebo co?

Napsal: čtv pro 17, 2009 10:39
od Saša
Patrac píše:zapnutím světel se zvětší někde nějaký odpor nebo co?
Ano i když né přímo odpor ale úbytek napětí na něm.

Napsal: čtv pro 17, 2009 10:41
od Patrac
Saša píše:
Patrac píše:zapnutím světel se zvětší někde nějaký odpor nebo co?
Ano i když né přímo odpor ale úbytek napětí na něm.
děsím se že ty nekvalitní spoje budou mít opravdu vliv na ten volnoběh.. prvně překontroluju asi vstupy a výstupy na pojistkovc :wink:
každopádně mi to prostě nedobíji i dobíjí.. nevím
Baterka je 4 roky a 1měsíc stará Varta Blue line 55Ah
jezdím s tím krátké trasy kolem 6-7km 2k denně
dobíjí mi to normálně 14,15V na baterce
klidový odběr kolem 42mA centrál 10ma, Rj 3mA, rádio 10mA, RJLPG, 19mA
a den za dnem se zhoršuje startování a V metr na palubce opravdu každý den po " kontrolkách" vykazuje nižší a nižší stav :(
Bohužel díky tomu nízkému volnoběhu mi dobíjení při stání na křižovatce propadá třeba až na 12,8V a v tu chvíli lehce pohasnou světla. nebo když je zaplý ventoš , sníží se na něm jakoby otáčky. ( myslím že to defakto přestane dobíjet a jede to z baterky) tedy krátké trasy a díky nízkému volnoběhu špatné dobíjení při stání a tedy prostě součet = že to nestíhá dobíjet. Základem bude asi zvednout volnoběh :?

Ještě jedna perlička v Jedovnici 2008 mi z ničeho nic přestala fungovat siréna alarmu při otevírání dveří. při "krádeži" normálně houká
Jenže předevčírem mi to nedalo odpojil jsem kostru Baterie- karoserie a následně po očištění to stejné i baterie motor napětí se nezměnilo ale najednou mi začala kvílet siréna i při odemykání.... nechápu to. sice je možné že jsem to nějak přepl při zamykání dveří leč nepodařilo se mi to ani po mnoha různých poklusech opět vypnout...