nízké otáčky dobíjení a zajímavost
Napsal: čtv pro 17, 2009 10:25
hele zajímala by mne jedna věc čím to může být :
mám v autě dodatečné digitální hodiny vč. V metru teploměru a tak. zapojeno to mám na vývod u ATS - automatu zapínání světel) pod palubkou. a teď:
nastartuju, budík ukazuje se zaplejma světlama 13,7V ale na baterce je měřeno multimetrem 14,15
když vypnu světla tak to jde na budíku i na 14,1 ale na baterce stále 14,15
když zapnu denní LED světla spadne to na 13,8 na baterce 14,15
když auto stojí a spadnou otáčky ( mám nízký voplnoběh a nevím co s tím) tak ukáže třeba 12,9 a na baterce změřím 12,9...
proč to někdy ukazuje stejně a jindy to ukazuje málo.. když sem třeba jezdil v létě tak ráno to kazovalo s LED 13,9 na baterce 14,15 a když sem jel odpoledne bylo vedro tak to ukazovalo 14,2 a na baterce bylo zase 14,15..
S tím totiž dle mého souvisí nízký volnoběh četl jsem si příručku diagnostiky. kontroloval jsem jednotlivá čidla a zjistil že jsou o.k resp že jejich hodnoty odpovídají tomu co tam má být. Jenže jednou ze závad může být i špatná kostra popřípadě průchod proudu. Je možný že by třeba po zapnutí světel pokleslo napětí jen v " polovině" auta??? tzn že na baterce to je o.k ale někde pod palubkou je napětí sníženo protože to teče přes několik "nekvalitních" spojů???
uvedená závada je totiž dle příručky možná - cituji nízký volnoběh a kolísající otáčky mohopu být způsobeny špatným ukostření ECU dochází k poklesu napětí a to ECu špatně vyhodnocuje a následně pak kolísá proud řídící korktoer volnoběhu..
mám v autě dodatečné digitální hodiny vč. V metru teploměru a tak. zapojeno to mám na vývod u ATS - automatu zapínání světel) pod palubkou. a teď:
nastartuju, budík ukazuje se zaplejma světlama 13,7V ale na baterce je měřeno multimetrem 14,15
když vypnu světla tak to jde na budíku i na 14,1 ale na baterce stále 14,15
když zapnu denní LED světla spadne to na 13,8 na baterce 14,15
když auto stojí a spadnou otáčky ( mám nízký voplnoběh a nevím co s tím) tak ukáže třeba 12,9 a na baterce změřím 12,9...
proč to někdy ukazuje stejně a jindy to ukazuje málo.. když sem třeba jezdil v létě tak ráno to kazovalo s LED 13,9 na baterce 14,15 a když sem jel odpoledne bylo vedro tak to ukazovalo 14,2 a na baterce bylo zase 14,15..
S tím totiž dle mého souvisí nízký volnoběh četl jsem si příručku diagnostiky. kontroloval jsem jednotlivá čidla a zjistil že jsou o.k resp že jejich hodnoty odpovídají tomu co tam má být. Jenže jednou ze závad může být i špatná kostra popřípadě průchod proudu. Je možný že by třeba po zapnutí světel pokleslo napětí jen v " polovině" auta??? tzn že na baterce to je o.k ale někde pod palubkou je napětí sníženo protože to teče přes několik "nekvalitních" spojů???
uvedená závada je totiž dle příručky možná - cituji nízký volnoběh a kolísající otáčky mohopu být způsobeny špatným ukostření ECU dochází k poklesu napětí a to ECu špatně vyhodnocuje a následně pak kolísá proud řídící korktoer volnoběhu..