Stránka 1 z 1
Rozvody?
Napsal: pon pro 14, 2009 19:43
od Víťa
Zdarec pánové, lze nějak poznat, že už by bylo záhodno udělat rozvody? Obecně na jakémkoli autě, u mne konkrétně Nissan Primera.Díky
Re: Rozvody?
Napsal: pon pro 14, 2009 20:00
od rezna
Víťa píše:Zdarec pánové, lze nějak poznat, že už by bylo záhodno udělat rozvody? Obecně na jakémkoli autě, u mne konkrétně Nissan Primera.Díky
servisni interval?
- resp. mozna i drive
Napsal: pon pro 14, 2009 20:15
od Víťa
no a když o minulé výměně nic nevím, tak asi pro jistotu udělat, co?počet km ani psát rač nebudu
. ale i tak lze to nějak poznat, že už sou načlý nebo ne?
Napsal: pon pro 14, 2009 20:55
od citron
Primery mají řetězy, ne? Ta moje určitě (P11 2.0). Běžně se nemění, i když i na řetěz může někdy dojít..
Napsal: pon pro 14, 2009 22:32
od Vašátor
Tak pokud tam je řemen, tak bych se v první řadě podíval, jestli není steřelý - jestli z něj netrčí "provázky" či nejsou na něm lehounké prasklinky (jdou vidět hlavně při ohybu, a to skontrolovat z obou stran).
Při výměně vyměň rovnou i všechny kladky a pokud je řemenem hnaná i vodní pumpa, tak i tu. Předejdeš tak pozdějším komplikacím ... navíc kvůli koruně pak budeš platit podruhé práci.
Na Primeru se 100% dával i řemen. Je to dle typu motoru.
Napsal: úte pro 15, 2009 07:07
od Křečík Barbuška
Pokud to má řemen a neznáš servisní minulost je vhodno provést výměnu. Má milovaná sestra tak u svého Meganu i přes mé doporučení neučinila, že prý by to bylo moc drahé a před 14 dny se jí v té popelnici ten motor kopl, to by čekal málokdo ... teď to bude jistě levné
.
Napsal: úte pro 15, 2009 07:22
od Drobek81
No retez netreba resit, navic s tema kilometrama co mas najeto je otazka casu kdy odejde spis neco jineho. Osobne bych to neresil, jak jsem jiz rikal, svagr to take neresil a jezdil s tim bez problemu. Mozna by u tohoto typu bylo levnejsi sehnat druhej motor casem...proste kdyz bys narazil na neco levneho tak to vzit. Kdyby byl cas tak ten motor zajistim, akorat neni cas ho vyndavat no...
Napsal: úte pro 15, 2009 07:54
od Marek
Vašátor píše:Tak pokud tam je řemen, tak bych se v první řadě podíval, jestli není steřelý - jestli z něj netrčí "provázky" či nejsou na něm lehounké prasklinky (jdou vidět hlavně při ohybu, a to skontrolovat z obou stran).
Při výměně vyměň rovnou i všechny kladky a pokud je řemenem hnaná i vodní pumpa, tak i tu. Předejdeš tak pozdějším komplikacím ... navíc kvůli koruně pak budeš platit podruhé práci.
Na Primeru se 100% dával i řemen. Je to dle typu motoru.
U řemenu se nepozná vůbec nic. Jeho stáří ani proběh kilometrů se na pohled nepozná. Známému před měsícem praskl řemen na Sharanu TDi a když jsme ho vytáhli jako opasek z motoru ven, vypadal na pohled jako nový, který jsme měli připravený na opravu. Takže na vizuální stav nedoporučuji spoléhat v žádném případě.
Pokud je auto po koupi a jeho minulost není známa, rozhodně bych rozvody kompletně vyměnil. Následky způsobené kolizí pístů s ventily bývají mnohonásobně převyšující cenu rozvodů (a mnohem víc práce).
Napsal: úte pro 15, 2009 11:37
od Víťa
Je tam určitě řetěz. Na jaře je určitě udělám.
To: Drobek: Hodně jsem o tom čet a skoro všude píšou, že Primery sou motoricky i jinak nezmaři a 285t km je guvnou, sice na pohled taková popeluška, ale to jsem chtěl, nechcu budit pozornost a lákat na ukradení. Chci aby to slušně jelo, což 125 koní určitě plní a bylo spolehlivé a to bude. Jen mě trápila otázka těch rozvodů.
Co ty na to Maro, když je to řeťaz, je taky asi třeba vyměnit rozvody raději, že?
Napsal: úte pro 15, 2009 13:10
od Marek
Víťa píše:
Co ty na to Maro, když je to řeťaz, je taky asi třeba vyměnit rozvody raději, že?
U řetězových pohonů rozvodu se nikdy výměnný interval neuvádí. Podle mých zkušeností (pokud se jedná o hydraulické napínání řemenu) je výměna zbytečná a navíc dosti nákladná.
Samozřejmě výměnou nikdy nic nezkazíš. Otázkou je, zda se to na tom starém krámu vyplatí, protože cena za rozvody může převýšit cenu vozu.
Napsal: úte pro 15, 2009 13:13
od Víťa
Napsal: úte pro 15, 2009 13:51
od Marek
Nevím přesně, co by stály kompletní rozvody (řetěz, kola a napínací lišty) na Primeru. Ale vím, že kolega kupoval rozvody na Sharana 2,8 (tam jsou taky řetězové rozvody) a stálo ho to přes 16.000 Kč jen v materiálu. A vzhledem k tomu, že na tomto motoru jsou rozvody na opačné straně než je zvykem (tedy u setrvačníku), platil za výměnu přes dvanáct. Tedy celková výměna ho vyšla téměř na třicet klacků (za tyhle prachy by měl dva kompletní motory).
Napsal: úte pro 15, 2009 14:19
od Drobek81
Marek píše:Tedy celková výměna ho vyšla téměř na třicet klacků (za tyhle prachy by měl dva kompletní motory
a o tom to je...lepsi sehnat druhej motor nez to menit...s rozvody se u techto aut meni pumpa a pak ta cena roste. Na Nissan Sunny 2,0D stal material do 6000kc druhovyroba ale v servise rekli, ze s praci to vyjde na 20litru tak sem to nakonec odskakal ja (bylo to pro svagra tos co nabecim)
Napsal: úte pro 15, 2009 23:23
od Vašátor
Vidím, že ses Marku opět chytil
U Nissanu Primery bych nějakých najetých 300 000km vůbec neřešil. Obzvláště pokud jde ještě o čistokrevný japonský motor (byl bych konkrétnější, ale nejspíš jsem slepej, nikde jsem typ motoru napsaný neviděl, typl bych P10?). Kamarád má model P11, najeto 330 000km, řetěz nechával kontrolovat a vypadal jako nový. Navíc motor šlape jako švýcary, nikde není slyšet žádný zvuk, který tam nepatří a i po těchto najetých km auto vypadá téměř jako nové.
Takže toto vůbec neřeš
. Nech ho tam a v klidu jezdi. Řetězy u Primery nepraskají, co jsem zjišťoval, tak s tím ještě nikdo problém neměl. Navíc prvně by začal chrastit