Stránka 1 z 1
čím vyčistím škrtiacu klapku?
Napsal: ned pro 13, 2009 15:58
od dandy
Čím dobre vyčistiť škrtiacu klapku? Uvažujem o nafte a zubnej kefke
, potom nejaké WD-čko, ale vraj existuje na to špeciálny čistič v sprayi. Predpokladám, že nebude lacný.
Ako ju potom nakonzervovať, stačí vrstva vazelíny? Mám jednu rezervnú. Dá sa ošetriť aj elektrická časť? Dá sa bez montáže do auta overiť jej funkčnosť? Poraďte nejakú fintu.
Ide o klapku z feldy 1,3 MPi.
Napsal: ned pro 13, 2009 20:11
od Michael 4x4
Ten sprej mi stojí v garáži na poličke, len teraz si nespomeniem ako sa volá, zajtra kuknem a dám vedieť. Cena nebola nejak závratná, v stovkách bývalých slovenských korún.
Napsal: pon pro 14, 2009 07:42
od Marek
Předpokládám, že chceš klapku vyčistit za účelem lepší pohyblivosti osky v obalu. Nebo chceš vyčistit těleso difuzoru od karbonu?
V prvém případě je opravdu nejzaručenějším způsobem demontáž osky a promazání naftou případně přípravkem s příměsí sirníku molybdenu (MoS2). V druhém případě prolít karburátor čističem brzd (toluen) ve spreji za chodu s plně otevřenými klapkami.
Napsal: čtv pro 17, 2009 10:00
od Michael 4x4
Napsal: ned pro 20, 2009 22:46
od dandy
Marek píše:Předpokládám, že chceš klapku vyčistit za účelem lepší pohyblivosti osky v obalu
Vystihol si to presne. Po vyčistení v servise (prišiel som len na diagnostiku a chalani boli tak rýchli, že mi to stihli aj vyčistiť) sa motor pomaly vracia do voľnobehu. Pred tým zasa priveľmi rýchlo padal, niekedy dokonca motor zhasol. Ale štartoval v pohode (aj teraz pri -10°C) a spotreba bola dobrá, v meste do 7 l/100km, vonku +- 6 l/100km. Teraz je to určite viac ako 8 l/100km v meste.
A čo s tou druhou klapkou? Ako ju nakonzervovať, prípadne preveriť je funkčnosť bez montáže do auta?
Napsal: čtv pro 24, 2009 00:22
od Marosqo
Cistic brzd v sprayi ....to vycisti vsecko,nieje drahy a po vycisteni vyschne
Napsal: čtv pro 24, 2009 08:49
od Drobek81
ted sme cistili klapku na xsare, stacil na to sprej na cisteni karburatoru, cena byla cca 70kc a slo to krasne. Muzes mrknout trebas zde, ze je to naprosto jednoduche, akorat v pripade, ze je ovladana elektricky a ne mechanicky, asi bych s tou klapkou moc necvicil. V podstate to prostrikni cisticem, pripadne WD-ckem, to take dobre cisti a jen vytri hadrou, nepouzivej nic tvrdsiho. Tim WDckem by se to dalo i nakonzervovat, v pripade, ze je ta klapka elektricka tak bacha at se pripravky nedostanou na ovladani, u obou klapek je pak snimac polohy a ten take chranit. Tzn. klapku nenamacet celou.
Pokud tam mas ovladani volnobehu tak to byva dost spinave, tudiz demontaz je take na miste...