Stránka 1 z 3

Na LPG nejde do otáček

Napsal: úte lis 10, 2009 23:15
od Mirek999
Mám takový problém.Měnil jsem rozdělovač a membrány v celém reduktoru.Prostě celou sadu gumových kroužků a membrán do reduktoru.Na benzín auto jede výborně, ale na plyn je to mrtvý.Od spoda to jde, ale jakmile otevře druhá klapka, tak je to mrtvé a je to, jak kdyby se dusilo.Vzduchem to není, to je pořád stejné.Zkoušel jsem různé věci.Ale spíše mi to připadá, jak když tam jde málo plynu.Filtr vyměněn.Když povolím šroub směsi, tak pořád stejné, když utáhnu, tak přidušené.Nevíte, kde by mohla být chyba?Je to nad 4000ot., prostě na druhou klapku to nestačí krmit a nebo pálit.Na benzín bez problémů.

Napsal: stř lis 11, 2009 00:45
od Saša
Pouze všeobecně : Na výkon při LPG má vliv předpětí "hlavní" regulační membrány (velké) - to je ten velký plastový nastavovací šroub na reduktoru (Lovato - Lovtek) a poloha škrtícího "ventilu" na výstupu redukčáku do karbecu (na hadici) . Poloha obou prvků se vzájemně ovlivňuje a k nasavení je třeba mít jisté skušenosti a hlavně pochopit jak systém funguje .

Napsal: stř lis 11, 2009 12:05
od Mirek999
Mám systém BRC, takže reduktor nemá plastový šroub.Je to reduktor Tecno.Když jsem toskládalk a rozkládal, tak jsem vše dělal, jak to bylo předtím.Vše jsem vyčistil a umyl.

Napsal: stř lis 11, 2009 16:56
od Saša
Po výměně membrán je nutné vše znovu nastavit . Máš BRC typu AT 90 P , nebo E ?

Napsal: stř lis 11, 2009 22:57
od Mirek999
Ať se snažím, jak se snažím, tak to prostě nejde.Nejspíše ten reduktor rozeberu znova a zkusím se na to podívat.Dnes jsem byl u jednoho člověk, co dělá do aut plyn a řikal, že s těma TECNAMA jsou problémy.Jak poznám, který to je typ?

Napsal: stř lis 11, 2009 23:46
od Saša
No nejspíš že je to napsáno na štítku . Některé BRC to mají rovnou jako nálitek .
Dej fotku z předo bočního pohledu .
Mirek999 píše:Ať se snažím, jak se snažím, tak to prostě nejde
A není náhodou ucpán filtr kapalné báze v solenoidu ?

Napsal: čtv lis 12, 2009 00:52
od Mirek999
Filtr i sítko jsem měnil.A komplet celý reduktor jsem čistil.
http://img338.imageshack.us/i/hpim2823.jpg/
http://img4.imageshack.us/i/hpim2826.jpg/

Na reduktoru, na štítku je napsáno- N(stupňů) V 8633
3BB 2
a je to na 70kW

Dneska jsem reduktor vyndal.Vytvořil jsem podtlak, při zavřeném ventilu a to je neprůchodné, tak jak má být.Potom jsem ventil otevřel (12V) a vytvořil znova podtlak.Reduktor normálně průchodný, tak vůbec nevím, jestli to mám znova rozebírat.Když jsem to seřizoval, tak jsem točil tim šroubem na volnoběh i tim imbusem na ten sekundární vzduch.Ale nepodařilo se.Prostě to má zvuk, jak když tam jde málo plynu, při otevřené druhé klapce.Když je otevřená jenom první, tak bez problémů.Ale po otevření druhé komory v karburátoru se to začne dusit.I, když mám např. 2000ot. a sešlápnu plný plyn, tak to jde pomaleji nahoru, než když na něj šlapu postupně.Potřeboval bych nějakou radu, aby to zbytečně zas nerozebíral.Ale, když to bude nutné, tak mi nic jiného nezbyde.Na starý membrány to jezdilo bez problémů, ale nemohl jsem chytit volnoběh.Na tomto ho chytnu bez problémů, ale zase to nejede, tak jak má.Už nevím.

Napsal: čtv lis 12, 2009 16:15
od Mirek999
Příspěvek výše je aktualizován o další info.

Napsal: čtv lis 12, 2009 19:01
od Saša
Imbus je na hrubé nastavení a šroub na jemné doladění . Skoušels povolit škrtící ventil na hadici do karbecu ? Nemáš přiskříplou výstupní hadici . Někdy se stává že se přicpe přívodní trubka kapalné báze .

Napsal: čtv lis 12, 2009 22:29
od Mirek999
Šroub na hadici jsem zkoušel povolit, pořád stejné, na volnoběh horší, to už se hltilo.Výstupní hadice bez problému, má volnou cestu.Při výměně filtru jsem otevřel všechny ventily a nechal systém profouknout.V pohodě fouká čistej bílej plyn.Jedině mezi filtrem a reduktorem, ale když je to za filtrem, tak je to nesmysl.Tam už jde jenom čistý plyn.Ale, jak říkám.Před výměnou to nedělalo a po výměně membrán to udělalo toto.Volnoběh nastavím dokonale, ale ve vysokých otáčkách problém.

Napsal: pát lis 13, 2009 00:16
od Saša
Z trubky od nádrže to musí doslova stříkat (v těhle teplotách skoro kapalný LPG) . Napadá mne : Neznám tenhle redukror do podrobna , ale nezapomněl jsi , nebo nevypadla pružinka od seřizovacího šroubu (ten na fotce pod elektroventilem) . Na té fotce je nezvykle hodně vyšroubován (je vidět už těsnící "ó" kroužek) !
Pod seřizovacím šroubem by mněla být pružina tlačící přes páku na střed "velké" membrány . Je tomu tak i u tohoto reduktoru ? Nemáš foto z rozborky ?

Napsal: pát lis 13, 2009 10:16
od Mirek999
Žádná pružina tam není, ani to není propojeno s membránou.Je to jehla, která zajíždí do díry více nebo méně a tím ovlivňuje dávku plynu na volnoběh.Je to úplně mimo membránu.
Jak to tak vidím, tak ten reduktor nejspíše o víkendu rozeberu znova, ale jsem zvědav na výsledek.Fotky bohužel nemám.

Napsal: pát lis 13, 2009 13:31
od Saša
A z toho "inbusového" šroubu není pružina ? Velká membrána (druhý stupeň) musí mít nějakou nastavitelnou protipružinu . Ta vlastně určuje jaký podtlak v sání NAD klapkou (ale za filtrem vzduchu) proti okolnímu (ovzduší) řídí reduktor .

Napsal: pát lis 13, 2009 14:56
od Mirek999
Jojo, za tím imbusovým šroubem je pružina.Takže, co z toho plyne?Že tam by mohl být nějaký problém?Kdyžtak prosím nějak popiš to štelování.Díky.

Napsal: pát lis 13, 2009 16:18
od Saša
Skusit nastavit . Nevím jak je to uvnitř přepákováno a na jakém místě vzhledem k čepu páky tlačí pružina . Pokud si pamatuješ jak je to uvnitř uděláno , tak čím víc se prohne membrána do prostoru odkud je plyn nasáván do sání auta tím víc uvolní přes páku a tu pružinku ventil prvního stupně . Mnělo by to být uděláno tak že čím je pružina více stlačena tím je potřeba větší podtlak v sání na její ovládání .
Povol škrtící ventil na hadici od redukčáku ke karbecu třeba o 3 ot. (zapamatovat) pro případné vrácení a skus akceleraci , pokud nic moc povol imbusový šroub a znovu test .
Nemáš SKYPE ? Psaní mi nejde a stejně to nedokážu správně popsat .