Stránka 1 z 1
Zimáky na 2111ku aneb pneumatiková story
Napsal: ned lis 08, 2009 14:18
od Georgius
zdravím všechny,
naše Aurora přes zimu moc nejezdí a tak jsem na jaře musel na sněhu z Mělníka na Barguzínech a měl jsem docela stažený svěrače (ale bylo to celkem v pohodě, když člověk jel jak připo*). V létě u Boleslavi se se mnou rozešla pravá přední pneumatika (originál Barguzín) a fakt jsem ocenil jízdní vlastnosti Lady na třech kolech v 140 km/h - bezpečně jsem dobrzdil v odstaveném pruhu, ale pneumatika pochopitelně na hadry. Hodil jsem tam plech místo hliníkáče, ale distanční kolečko od hliníkáče drželo tak pevně, že jsem nepochopil, že bych ho měl sundavat. Volant hezky vibroval, ale do Turnova jsem s tím dojel, kde jsem našel výborný pneuservis na kraji Ohrazenic (doporučuju !!) kde mi nabídli Good Yeary a dokonce vyrobili nový kroužek. Při přehazování kol ale měli tradičí problémy s vyvažováním a řeči o křivosti našich hliníkáčů. Nabídli, že by mi prodali zimní gumy na plechu a tyhle mezitím srovnali. Aurora ročně najede tak 10 tisíc, v zimě tak cca 2.
Prosím o radu podle ankety, a náměty, připomínky atd.
P.S.: Ty googyeary mám t.č. jenom na předních, ale rozdíl je fakt znát
Napsal: ned lis 08, 2009 16:06
od zelvotron
S tím kroužkem jsem měl taky problémy, jeden byl nějakej menší takže z disku vypadává a naopak na náboji drží jak čert, musí se vždycky sloupnout ostrým šroubovákem. Takže ty jsi plecháč narval na ten kroužek? Vždyť pak disk nedolehne vůbec... tedy prvně mi tam kroužek taky zůstal a chtěl sem disk narvat na něj, ale netrouf sem si to, radši sem dal zpátky liťák.
Já bych asi volil univerzály, některý jsou celkem slušný, pokud budeš nechávat zimáky jen vpředu tak bacha na přetáčivost, v týhle kombinaci se mi podařilo pár křižovatek při odbočování i malou rychlostí projet nechtěně bokem (na břečce na přechodu).
Napsal: ned lis 08, 2009 16:29
od Křečík Barbuška
Bych doporučoval pořídit druhou sadu normálních zimáků na plecháčích.
Napsal: ned lis 08, 2009 17:02
od Michal Novosad
Já bych také raději volil druhou sadu, právě jsem ji koupil
Nemá někdo zkušenost s pneu 175/70 r14 na ladě 211x ? není ten profil už moc
Napsal: ned lis 08, 2009 17:16
od zelvotron
Ten rozměr tam hlavně nepatří, bude ti blbě ukazovat tachometr... buď 175/65 nebo 165/70
Napsal: ned lis 08, 2009 17:26
od Hurikán
V dané situaci bych volil buďto slušné univerzály (sice to není úplně ono, ale pořád výrazně lepší než čistě letní), nebo bych koupil nějaké zimáky a sehnal si sadu plecháčů. Plecháče se dají sehnat i skoro zadarmo. A i kdyby's investoval do jejich nátěru nějakou kačku, tak se ti to vrátí již za první rok používání. Uštříš x set Kč za přezouvání a vyvažování, ušetříš pneumatiky od častého přezouvání, ale hlavně nebudeš muset jezdit do pneuservisu a ušetříš tak x hodin času.
V anketě jsem nehlasoval, neboť ani jedna mořnost neodpovídá výše zmíněnému řešení.
Třeba tady:
http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... 699#253231 je velmi dobrá nabídka. Pokud by Ti teda nevadilo, že máš disky z krabice.
Aspoň žiju v domění, že kola jsou záměnná.
Napsal: ned lis 08, 2009 18:41
od Vláďa B
Hurikán píše:Pokud by Ti teda nevadilo, že máš disky z krabice. Aspoň žiju v domění, že kola jsou záměnná.
Na desítkové řadě jsou 14-ctky.
Vloni, když jsem koupil 112. Jsem nemněl čas shánět plecháče, cestou z Olomouce už sněžilo, koupil jsem zimní pneu a nechal je dát na hliníkáče. Letos jsem začal shánět plechové. Koupil jsem z fiata na vrakáči. Vyšli mně po 300 Kč za kus. Je třeba zvětšit středovou díru o 0,5 mm. Disky jsem obrousil, nastříkal a teď už budu jen přehazovat.
Napsal: ned lis 08, 2009 19:15
od zelvotron
Vláďa B píše:Hurikán napsal:
Pokud by Ti teda nevadilo, že máš disky z krabice. Aspoň žiju v domění, že kola jsou záměnná.
Na desítkové řadě jsou 14-ctky.
Jen na 16v
Napsal: ned lis 08, 2009 19:50
od Maysner
s tim kilometrovym najezdem bych nevahal letni poslat po dojeti do kopru a jezdit porad jen na zimakach. takto to budu resit u nasi feldy. zimaky mame 6 let, zmizely kdyz moc tak 3mm a uz je to ponekud tvrdy. s autem se toho moc nenajezdi, ale je doma potreba.
Napsal: pon lis 09, 2009 07:58
od Teepee
Maysner píše:s tim kilometrovym najezdem bych nevahal letni poslat po dojeti do kopru a jezdit porad jen na zimakach. takto to budu resit u nasi feldy. zimaky mame 6 let, zmizely kdyz moc tak 3mm a uz je to ponekud tvrdy. s autem se toho moc nenajezdi, ale je doma potreba.
Tak tak, to mi tady chybělo. Jestli je kilometrový proběh 8 000km v létě a 2 000km v zimě, tak je to tak hraniční proběh na celoroční ježdění jen na zimních. Po čtyřech letech se mají stejně dojezdit v létě a koupit nové.
Otázkou je, jestli ten 32 000. km (čtvrtý rok na konci léta) budou ještě mít nějaký vzorek, záleží na stylu jízdy a jejich životnosti.
Ale mít sadu zimních gum a ujet na nich 2 000km ročně, to je nerozum.
Napsal: pon lis 09, 2009 17:36
od Laďuša
Teepee píše: Po čtyřech letech se mají stejně dojezdit v létě a koupit nové.
Hovadina, samozřejmě výrobcí gum by nejradši byly, aby se vyhazovaly po roce, nelze taky všemu věřit
Napsal: úte lis 10, 2009 09:14
od samara_yo2
u nas v rusku idu standartne pneumatiky KAMA 217 mozem povedat ze je dobre bo sam odjazdil kamou rok a v zime aj letom co do koles to najlepsie kupit nejake nemecke su super aj na dierach ne casto zostavis koleso
jeste krat prepacte za jazyk
Napsal: ned lis 15, 2009 21:20
od JakubN
samara_yo2 píše:u nas v rusku idu standartne pneumatiky KAMA 217 mozem povedat ze je dobre bo sam odjazdil kamou rok a v zime aj letom co do koles to najlepsie kupit nejake nemecke su super aj na dierach ne casto zostavis koleso
jeste krat prepacte za jazyk
Taky potvrzuji dobré zkušenosti s pneu KAMA 217 - mám je na autě od jeho koupě v roce 2005 (4,5 roku, najeto 50 000 km) a jediné, co jsem s nimi zatím dělal bylo, že před loňskou zimou jsem přehodil kola mezi nápravami. I při sněžení na Vysočině jsem s nimi vždycky projel. Pro zimní provoz jsou nyní už na hraně, takže pořád řeším, zda nepořídit zimní pneu a KAMY nechat jako letní, ale možná pořídím nové stejné značky. Když u nás tento rok 14.10. napadlo cca 20 cm sněhu, tak jsem nemusel zmatkovat s přehazováním čí klouzáním po sněhu jako většina ostatních řidičů...
Takže ohledně ankety je moje odpověď: pořídit KAMA-217 a není potřeba nic přehazovat
KAMA 217
Napsal: sob lis 13, 2010 20:32
od JakubN
Výše uvedený příspěvek jsem psal před rokem.
Včera jsem po 5,5 letech služby a cca 58 000 km se stále slušným vzorkem vyměnil původní pneu za nové. Po dobrých zkušenostech - opět KAMA 217.