Stránka 1 z 4

Check engine r.v. 96

Napsal: pát říj 30, 2009 21:14
od luboš
Zdravím potřebuji radu. Před několika dny sem si koupil nivu r.v 96 při zapnutí zapalování se mi rozsvítila kontrolka check engine po nastartování zhasla. Od té doby co sem porovnal překroucené kabely v motorovém prostoru se kontrolka nerozsvítila.Chtěl bych se zeptat co ta kontrolka signalizuje a jaká je její správná funkce. :wink:

Napsal: sob říj 31, 2009 08:23
od Michael 4x4
mala by signalizovat poruchu v motore...ale jej spravne fungovanie je velmi otazne. Ked ti uz nesvieti, neries :D

Napsal: sob říj 31, 2009 08:39
od Petr HC
Michael 4x4 píše:mala by signalizovat poruchu v motore...ale jej spravne fungovanie je velmi otazne. Ked ti uz nesvieti, neries :D
Tak tahle "rada" může stát dost peněz .Po zapnutí zapalování se CHE MUSÍ rozsvitit. Je to kontrola, jestli není prasklá žárovka nebo závada v jejím obvodu .Zhasnout má po nastartování motoru (pokud netrvá závažná porucha).

Napsal: sob říj 31, 2009 09:44
od Michael 4x4
tak to je novinka aj pre mna, pretoze mne check engine este nezasvietil resp. neblikol pri zapnuti zapalovania ani raz
ale asi by sa k tomu mohol vyjadrit aj niekto zo skusenejsich nivarov....

Napsal: sob říj 31, 2009 10:24
od Ivo
Michael 4x4 píše:pretoze mne check engine este nezasvietil resp. neblikol pri zapnuti zapalovania ani raz
Tak to máš asi prasklou žárovku :D . Pravdou je, že po zapnutí zapalování, se kontrolka check engine rožne a svítí tak dlouho, dokud se nenastartuje. Pak by měla zhasnout, pokud nehlásí nějakou chybu. A je jedno, jestli je to na Nivě, nebo krabici.

Napsal: sob říj 31, 2009 12:16
od luboš
Žárovka prasklá není to sem zkoušel.

Napsal: sob říj 31, 2009 13:01
od staneko
Přesněji než Ivo to popsat nejde ..... pokud se ta žárovka nerozsvítí při otočení klíčku, může být chyba i jinde než jen v žárovce ......

Napsal: čtv lis 19, 2009 12:05
od Majo
Miso, Ty tam nemas priamo "check engine" ale taku oraznzovu hovadinu, co ma zobrazovat motor - vlavo dole na palubke. Ak nesvieti tak je fakt niekde chyba...

Napsal: sob bře 13, 2010 20:33
od Komunar
Pánové, mám problém s 1,7i centrálni vstřik.
Při volnoběhu se mi v průběhu
1-5 minut rozsvítí kontrolka CHECK engine
a potom při jízdě po nějaké době zhasne.
Při jízdě nic zvláštního nepozoruji. Co mi asi odešlo?
Připadá mi to jako problém s výfukem,- nedostatečný
odvod spalin, ale na nic jsem nešahal a výfuk je
nepoškozený . V čem tam může být problém netuším.
Nesetkal se někdo s takovým problémem ?

Napsal: sob bře 13, 2010 23:04
od Luděk Ondrůch
Vyblikej si chybový kódy (návod jak se to dělá tu někde je) a napiš je sem, jinak ti asi nikdo neporadí.

Napsal: ned bře 14, 2010 12:05
od Komunar
Dík za dobrou radu
Vyblikáno jest :D


Závada : kód 35 a 45. :shock:
Zatím jsem se nedopracoval
k seznamu kódů, tak mi prosím poraďte
v čem je jádro pudla.

Napsal: ned bře 14, 2010 15:10
od Saša
35- Odchylka otáček volnoběhu od požadovaných hodnot nastavených v paměti
45- Bohatá směs

Napsal: ned bře 14, 2010 15:20
od Luděk Ondrůch
kód 35: Chyba rychlosti otáčení klikového hřídele při volnoběhu.
kód 45: Bohatá směs.
Jako první si zkus někde půjčit dobrou lambdasondu a vyměň ji (je na výfukovém potrubí pod svodama). Potom odpoj baterii aby se vymazaly chybové kódy, a uvidíš jestli to bude dál blbnout nebo ne.

edit: Saša byl rychlejší.

Napsal: ned bře 14, 2010 15:26
od Saša
Nic proti , ale než měnit Lambdu na zkoušku je rychlejší a bezpečnější (pro Lambdu) změřit její činost .

Napsal: ned bře 14, 2010 15:50
od Luděk Ondrůch
Pokud má čím tak určitě.