Stránka 1 z 1

Houpání studeného motoru.

Napsal: pon říj 26, 2009 18:33
od Cooper
Zdravím...

Jak je známo, mám stříkačku 21044.

Při studeném motoru, vlastně chvíli po nastartování motor na volnoběh houpe, při jízdě cuká, tedy necuká ostře, ale ŘJ pravděpodobně vynechává vstřik paliva.

Je to normální?

Další "problém" je díra v plynu....I když mám vysoké otáčky, třeba 3500, a promáčknu plyn na podlahu, chvíli se nic neděje. Jen motor změní zvuk (asi otevření škrt, klapky), ale výkon žádný, až tak po dvou vteřinách nastoupí teprve "forsáž" a tlačení do sedačky. Je to dost nepříjemné při předjíždění.....

Nevíte vo co go?

Napsal: pon říj 26, 2009 18:39
od staneko
Klasická a nejjednodušší rada je "zjistit chybu z ŘJ" ...... jinak je to jen dohadování a tápání .....

Re: Houpání studeného motoru.

Napsal: pon říj 26, 2009 18:47
od JmJ
Cooper píše: Další "problém" je díra v plynu....I když mám vysoké otáčky, třeba 3500, a promáčknu plyn na podlahu, chvíli se nic neděje. Jen motor změní zvuk (asi otevření škrt, klapky), ale výkon žádný, až tak po dvou vteřinách nastoupí teprve "forsáž" a tlačení do sedačky. Je to dost nepříjemné při předjíždění.....

Nevíte vo co go?
to vis, nez se roztoci turbo... 8)

Napsal: pon říj 26, 2009 18:52
od staneko
Cooper píše:"problém" je díra v plynu
..... ale bude se to řešit líp, než díra v podlaze :D

Napsal: pon říj 26, 2009 19:14
od Saša
Pravděpodobně "nechodí" systém obohacování při zrychlování . Závada se oběvila teď nebo je dlouhodobá. Možná to má i souvislost s houpáním . Není někde porušená hadička k snímači podtlaku ? (ta černá škatulka vedle nádobek brzdovky).

Napsal: pon říj 26, 2009 19:29
od Cooper
Diagnostika mi na srazu ze záhádného důvodu nefungovala.

S tou "závadou" jsem to již koupil. Zajímavé je, že houpání po dvou, třech minutách zmizí, jestli to není třeba než se vzpamatuje lambda....
Na tu hadičku se podívám.

Napsal: pon říj 26, 2009 20:19
od Saša
Cooper píše:Zajímavé je, že houpání po dvou, třech minutách zmizí, jestli to není třeba než se vzpamatuje lambda....
To nasvěčuje že to pravděpodobně někde saje vzduch . Lambda hned po startu neřídí vstřikování . ŘJ vypočítává dávku paliva z tabulky (v paměti) a signálu z snímače tlaku , teploty nasávaného vzduchu , teploty vody , polohy čkrtící klapky a samozřejmně otáček . Pokud to saje "falešný" vzduch , tak jde motor sám do otáček a ŘJ se mu v tom snaží zabránit . Tím vznikají nestandartní situace na vstupech od snímačů vůči předprogramované tabulce a motor se chová divně .
Mohlo by jít také o vadný (vydřený) snímač polohy klapky . Vše lze měřením odhalit , ale je potřeba něco o elektronice vědět .
Tobě nejde ani vyblikání chybových kódů pomocí kontrolky "check engine" ?

Napsal: pon říj 26, 2009 20:29
od Cooper
Saša píše:Tobě nejde ani vyblikání chybových kódů pomocí kontrolky "check engine" ?
To jsem ještě nezkoušel.

Ale, tak jak už se to zahřeje tak to jede parádně, takže to není zase tak důležité. Na tu hadičku se podívám....třeba je to jen blbinka...

Napsal: pon říj 26, 2009 20:39
od Saša
Cooper píše:Ale, tak jak už se to zahřeje tak to jede parádně
Ano to je možné . Po ohřátí lambdy se ŘJ přepne do "uzavřeného módu" a pak určuje dávkování dle lambdy . A né dle "tabulek" které s přisáváním nebo ucpáním nepočítají .

Napsal: pon říj 26, 2009 20:47
od Cooper
No, zítra zkusím profouknout tu hadičku k té "GM černé krabičce" pokud myslíme oba to samé a snad se to zlepší ;-).....

Napsal: ned lis 01, 2009 19:42
od Cooper
Tak jsem teď přes dovolenou vyčistil tu hadičku k snímači.

Hadička jako taková byla čistá, ale v nátrubku v sání byl nějáký mastný bordel, tak jsem to vyšpáral špendlíkem.

Nečekal jsem že to bude mít takový vliv, odezva na plyn je nyní ostrá jako břitva, žádné hučení bez výkonu. Houpání za studena taky naprosto přestalo.

Takže díky za radu....doporučuju všem, ať si tu hadičkou zkontrolujou ;-)

P.S. Plyn je v nižších otáčkách daleko "citlivější".....