Stránka 1 z 1
Záhada hlavolamu - vyskákaná gufera ventilů
Napsal: čtv říj 22, 2009 17:48
od Vašátor
S mumií jsme dávali dohromady 2107, včetně výměny gufer na ventilech. Udělali jsme si přípravek, aby nemusela jít hlava dolů, nafoukali kompresorem válec, přes trubku vyťukli měsíčky ventilu. Kleštěma jsme vyje*ali starý tvrdý gufera, nasadili nový a doťukli až na doraz!
S autem jsme ujeli 40km pro nějaký ty další díly, pořešili ostatní věci, vyměnili motorový olej (M7ADX) - filtr, auto napíchli na PALtest a dali se do seřizování. Najednou koukám, že po přidání plynu letí z výfuku hnusnej modrej kouř .... svíčky na 1 a 4 válci zachcané od oleje ... po vymontování vačky jsme zjistili, že 6 gufer ventilů z 8mi se posunulo na dříku nahoru a netěsní ... a vás, milí zlatí, se ptám
PROČ
Gufera zelená, made in germany, dle rozměru odpovídají.
Napsal: čtv říj 22, 2009 17:52
od Saša
Jedině zmetek , nebo o číslo větší
Napsal: čtv říj 22, 2009 18:26
od Hurikán
Vašku, tak jsem prošel veškerou literaturu, ale přesné rozměry gufírek ventilů jsem od výrobce nikde nenašel. Jediný nalezený parametr je vnější průměr vodítka=14,040 - 14,058mm Pak jsou ještě vodítka v opravárenských rozměrech, které mají přídavek na vnějším průměru 0,05 nebo 0,25mm.
Takže asi's fakt narazil na zmetek, nebo ta gufera byla určená do něčeho jiného. Jaký to byl výrobce, když bylo na krabičce Made in Germany?
Napsal: čtv říj 22, 2009 19:10
od Vašátor
Výrobce nevím, byla to klasická krabička potažená igelitem a v ní gufírka. Rozměry tam byly 8x10,8x14x10,3 .... což podle autodílů Krč souhlasí. Gufírka zajeli do půlky rukou a zbytek stačilo lehce doklepnout. Úplně na volno to nebylo ... kdyby vyskočilo jedno či dvě, tak bych si i třeba řekl, že jsme něco někde udělali špatně .... ale vyskočilo jich šest a nejsem si vědom, že bysme postup někde zdrbali .... hmmm ...
Napsal: čtv říj 22, 2009 21:22
od Křečík Barbuška
Možná byla chyba v tom, že zajela do půlky rukou. Na sedmu jsem dával "zelená" italská a ta se bránila už od začátku.
Napsal: čtv říj 22, 2009 21:29
od popest
Asi bych raději koupil nějaký značkový. Z MjAuto mám zelený - Goetze. Sice mi pořád ještě leží v šuplíku, ale spolu s guferama jsou v nich přibalený takový průhledný návleky, který se mají nasadít na dřík. Takže z toho usuzuju, že tam rozhodě nemají jít volně už od začátku. Jinak nevím k čemu by to tam balili.
Napsal: čtv říj 22, 2009 21:43
od Vašátor
Před chvílí jsem se dozvěděl, že gufírka byla kupovaná v Solexu na Úvoze... Takže pochybuju, že by to byla nějaká velkovýrobní chyba. Rovněž mi přijde divný, že by se nějak ojel úchyt gufírka v hlavě. Takže jsme měli asi "štěstí" na "dobrý" kus

Ještě že jsme se dokopali k výrobě přípravku a nemusíme shazovat hlavu

Napsal: stř říj 28, 2009 22:07
od Vašátor
Tak jsem v Solexu na Úvoze koupil červená gufera Master Sports, naklepnout šli podstatně hůře a po 70km zatím drží.
Hmm .... takže pro příště kupovat opravdu radši věci dražší, ale kvalitnější
Napsal: stř říj 28, 2009 22:13
od Maysner
to se uz i u nas daj sehnat veci MasterSport? zajimave. ja jsem pouzival doted zeleny favoritacky a problemy nebyli
Napsal: čtv říj 29, 2009 12:21
od Atex
taktez jsem mel na 16ce zelene a olej nepapkal...
Napsal: čtv říj 29, 2009 12:30
od Drobek81
ja menil nedavno na jednom VAZu a vzal sem cerne na favorita od VICTOR REINZ z Autokelly a zatim to nehuli tos uvidim no...
Doma mam sadu zelenych myslim Simba je na nich napsane (neco mi rika ze je i firma Simba toys

) ale s temi nemam zkusenost tak sem radsi nechtel riskovat...ale ze by gufirko slezlo, to opravdu jedine spatny rozmer. Vzdy kdyz sem menil tak sly ztuha take od prilozeni tak asi zde bude chybicka

Napsal: čtv říj 29, 2009 14:11
od Dusan
To sa mi stalo tiez ze zliezli dole.... Ale co som daval naposledy zelene...tak dat ich dole po montazi bolo umenie som sa bal aby som neodlomil z voditka

Teraz mam master sporty pod pruzinu tie nevyskocia

Napsal: úte led 05, 2010 19:09
od Křečík Barbuška
Drobek81 píše:vzal sem cerne na favorita od VICTOR REINZ z Autokelly
Já teď bral značky Glaser z MJauto, ale jsou zelená (o chlup tmavší než zelená italská ze Solexu) a je na nich napsáno VICTOR REINZ, subjektivně jsou o chloupek tužší než jejich světlejší kamarádi z Itálie, řemeslné zpracování pěkné. Jen nevím kdy je vyzkouším v provozu (doufám, že nikdy) neb jdou na záložní hlavu pro sedmičku

. Naklepnout šly velice ztěžka, cena 140Kč.
Napsal: pon bře 22, 2010 18:26
od Hurikán
Já cca před měsícem koupil sadu od Elringu za cca 270,-. Gufírka byla červená. Naklepnout šla přiměřeně ztuha. Zatím najeto 2 tkm a drží. Jak fyzicky na vodítkách, tak těsní olej. Doporučuju ale sadu při koupi zkontrolovat, protože sice jsem v ní měl 8 kusů, ale jedno gufírko mělo jiný rozměr. Naštěstí jsem to zjistil včas a ne až na Vysočině u rozdělaného motoru.