Stránka 1 z 1

Napsal: úte říj 20, 2009 22:52
od Rankl
dobry večer vespolek,
Před několika týdny jsem si konečně pořídil auto. Ladu model 2107 s katalizátorem, rok výroby 1995. Jsem spokojen, je téměř bez koroze, starý pán s ní za poslední dva roky najel necelých 1000 km, to sem ujel já za dva týdny, tak ji zvolna podle návodu mažu, měnim objímky a hadice jak je potřeba. Jede pěkně ani spotřeba neni nějak zlá (a to asi nejezdim usporně..). Je tu však jeden zásadní zásek se kterým jsem ji koupil (lacino). Má závadu na převodovce. Jednička se ošklivě ozývá, kamarád tvrdí, že je pryč nějaké ložisko v převodovce, vyměnili jsme olej- byl takový tmavý... Teď jak bylo chladno tak se mi zdálo, že slyším nějaké rachtání i při neurálu, po chvilce jízdy to přestalo. Nevím, zda je to setrvalý stav nebo se to může každou chvíli dojebat. Rychlosti nevypadávají, tahne to dobře.
co jsem se zatím doptával, tak je prý lepší vyměnit celou převodovku (tady je 5q), než se v tom hrabat. Co si prosím o tom kdo myslíte, a kde se případně za kolik se dá ta převodovka sehnat.
s díky Martin

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st říjen 21, 2009 07:25 ]
Téma rozděleno. L.

Napsal: stř říj 21, 2009 06:33
od Luděk Musil
O cenách a možnostech koupě 5q převodovek se dozvíš nejvíce v sekci Bazar.

Koukaje na Tvou adresu - máš to kousek od Klatov ... doporučil bych kontaktovat místní kluky - určitě Ti poradí (Laďuša, Emi, ... ).
Já sám jsem nyní generálkoval 5q převodovku. Výměna ložisek a gufer není příliš pracná záležitost, musíš si však dobře zapamatovat/popsat "postavení" jednotlivých dílů.
Katalogová čísla jednotlivých ložisek najdeš v sekci FAQ (právě je tam jdu napsat). L.

Napsal: stř říj 21, 2009 07:00
od Kalasnikov
xx

Napsal: stř říj 21, 2009 07:15
od Cory
pokial "iba" hučí, tak s najvacsou pravdebodobnostou to su loziska...ja som sa dostal zadarmo k 5q, ktory hucal na 5ke a 3ke ako trolejbus...vymenil som loziska za nove (MasterSport) a lozisko na 5ku som dal zo samary. A cuduj sa svete-nehuči. Okrem samotnej demontaze a montaze prevodovky trva vymena lozisk jedno popoludnie. A nepotrebujes ani ziadne specialne naradie.

Napsal: stř říj 21, 2009 07:15
od Marek
Myslím, že výměna převodovky bude asi nejlepší volba. Není sice problém převodovku opravit (jak píše Luděk), ale pro člověka, který to nikdy nedělal, je to přece jen trochu neprobádané pole, navíc díly stojí víc než celá starší převodovka (a tato pak poslouží jako případný zdroj náhradních dílů).

Výhodu máš v tom, že na všechny Lady se zadním pohonem jsou všechny převodovky stejné, takže se nemůžeš splést. Dala by se použít i převodovka z Nivy, ale vzhledem k tomu, že nemá vývod na tachometr, muselo by se zaměnit zadní víko s náhonem tachometru z původní převodovky (práce na čtvrt hodiny).

Obrať se na členy Klubu z okolí, jistě nějakou rozumnou alternativu řešení společně najdete. Pětirychlostních skříní je k sehnání relativně dost - tytam jsou časy, kdy se za ni platilo zlatem - takže je jen otázkou času, kdy na nějakou narazíš. Nebo pokud by ses rozhodl pro opravu stávající skříně, strč na zimu do auta klasický čtyřkvalt (ten se rozdává zadarmo) - na zimu je pětka stejně tak trochu k ničemu, když se jezdí opatrně a pomalu - a máš minimálně čtyři až pět měsíců do jara na opravu.

Napsal: stř říj 21, 2009 07:23
od Cory
Viem zohnat vsetky loziska+gufera+tesnenia do 2000sk,znacka MS (keby nieco)

Napsal: stř říj 21, 2009 13:53
od Cooper
Cory píše:Viem zohnat vsetky loziska+gufera+tesnenia do 2000sk,znacka MS (keby nieco)
Hmm, synchronní kroužek taky?....btw, kolik je to v českých? 1500?

Napsal: stř říj 21, 2009 18:21
od Cory
do prevodovky zozeniem vsetko.... neviem presne kolko je tych 2000sk...ale priblizne tak nejak...

Napsal: stř říj 21, 2009 19:27
od staneko
Marek píše:Dala by se použít i převodovka z Nivy, ale vzhledem k tomu, že nemá vývod na tachometr, muselo by se zaměnit zadní víko s náhonem tachometru z původní převodovky (práce na čtvrt hodiny).
Myslím, že to nebude tak jednoduchý ..... mám takový pocit, že tam chybí i kolečko vevnitř ....

Napsal: stř říj 21, 2009 19:51
od Cory
staneko píše:Myslím, že to nebude tak jednoduchý ..... mám takový pocit, že tam chybí i kolečko vevnitř ....
ved to sa da zo starej...

Napsal: stř říj 21, 2009 21:25
od Maysner
staneko píše:
Marek píše:Dala by se použít i převodovka z Nivy, ale vzhledem k tomu, že nemá vývod na tachometr, muselo by se zaměnit zadní víko s náhonem tachometru z původní převodovky (práce na čtvrt hodiny).
Myslím, že to nebude tak jednoduchý ..... mám takový pocit, že tam chybí i kolečko vevnitř ....
vevnitr chybi kolecko. ale to je behem chvilky. dekl je stejnej. jen se vyrazi zaslepka a po osazeni deklu se zamontuje druha cast nahonu

ono koupit druhou je jednoduchy. jenze po par km(tkm) zacne treba hucet taky :roll:

Napsal: stř říj 21, 2009 21:55
od Laďuša
Vítam Rankla mezi náma!
Já jakožto jeden z klatovských kluků tě s technikou moc nepomůžu, neb jsem na to poměrně levej, ale zato tě můžu prozradit, že jeden ze základů úspěchů v Ladování kolem Brány Šumavy je znát Soukupa... Pokud neznáš, dam číslo a řeknu, kde sídlí, má leccos a leccos dokáže sehnat ;)

Napsal: čtv říj 22, 2009 07:53
od staneko
já jen řekl, že tam chybí ..... aby se na to nezapomělo .... :wink:

Napsal: čtv říj 22, 2009 09:41
od Rankl
děkuji, děkuji, rozhodím sítě a pokusím se o záměnu.
Zajímalo by mě, zda se od toho špatného ložiska může něco pokazit i mimo převodovku, potřebuju ještě párset km ujet, když se opatrně rozjedu na dvoujku tak všechny rychlosti jdou pekně i zpátečka.
ju a díky za uvítání, jezdim v Pošumaví a taky na Budějovicku, kde studuju.
Na pana Soukuba bych kontakt jistě užil. M.

Napsal: pát říj 23, 2009 10:01
od staneko
Kromě té převodovky by se nic víc vysypat nemělo :wink: