Stránka 1 z 3

.

Napsal: pát říj 16, 2009 18:44
od Kalasnikov
xxx

Napsal: pát říj 16, 2009 18:52
od Cory
pokial sa jedna o motor 2105 s remenovym rovodom, videl by som to na preskocene rovody...to je prvotny tip, lebo neviem ci mas skontrolovany remen. skontroluj v tomto poradi-rozvody, zapalovanie, karb....

Napsal: pát říj 16, 2009 19:02
od Kalasnikov
xxx

Napsal: pát říj 16, 2009 19:03
od Ivo
A dělal jsi před tím něco s motorem, nebo to začlo z ničeho nic blbnout?

Napsal: pát říj 16, 2009 19:05
od Cory
preco sa mi zdalo ze mas 2105 :dontknow:

Napsal: pát říj 16, 2009 19:19
od Kalasnikov
Ivo píše:A dělal jsi před tím něco s motorem, nebo to začlo z ničeho nic blbnout?
s motorem nic, naposledy jsem vyměnil ten kondenzátor, teď jsem dal zpátky ten původní, namazal jsem tu plsť od vačky zapalovaní a ještě delší dobu před tím jsem čistil a seřizoval kaburátor ale s tím sem nějakou stovku km najel bez problémů. Jo a měnil jsem těsnění pod karbem a dělal jsem ho z hrubšího papíru z nějaké složky který jsem poctivě promazal olejem bo otec mi někde zašantročil těsnící papír ale to by snad mělo být v pohodě.

Napsal: pát říj 16, 2009 19:24
od Ivo
Jestli jsi tu plsť namazal hodně, tak ten olej může dělat bordel. Podívej tam a vyčisti. Taky ti mohlo podfouknout to těsnění pod karbem a tahá ti to falešný vzduch. Na to bych taky kouknul.

Napsal: pát říj 16, 2009 19:27
od Kalasnikov
Ivo píše:Jestli jsi tu plsť namazal hodně, tak ten olej může dělat bordel. Podívej tam a vyčisti. Taky ti mohlo podfouknout to těsnění pod karbem a tahá ti to falešný vzduch. Na to bych taky kouknul.
Snažil jsem se ji nepřemazat, kladívka jsem preventivně otřel hadrem ale nepomohlo to, na to těsnění se mrknu.

Napsal: pát říj 16, 2009 19:30
od Ivo
To těsnění pod karbec udělej aspoň z klingeritu, jestli nemáš originál. Ale z papíru bych ho asi nedělal.

Napsal: sob říj 17, 2009 13:59
od Kalasnikov
Tak jsem vypucoval rozdělovač, líznul smirkem kladívka, vyměnil to těsnění za původní, protože klingerit mi taky otec někde schoval (bylo relativně v pohodě, nepotrhané jenom trochu nabobtnané podle děr na spodku karbu ale to bylo i předtím a auto jezdilo) protože klingerit mi taky otec někde schoval, profoukal karbec a pak mě napadlo rozdělat ten bazmek volnoběžný ventil jak se má seřizovat množství směsi a je tam malá prasklinka v membráně a to okolní těsnění už to má dost za sebou. Může to být tímhle? I když mám ten ekonomizér odpojený, resp tu membránu zapojenou přímo na podtlak v sání a že by to tedy díky té prasklince nedokázalo membránu odtáhnout a zůstalo by to zacpané tím konusem?

A jak se to vlastně oficiálně jmenuje, membrána ekonomizéru?

Napsal: sob říj 17, 2009 16:56
od Hurikán
No, s největší pravděpodobností je to ono. Pokud je prasklá membrána volnoběžného ventilu, tak i když máš podtlak ze síní zapojen napřímo do karbu, tak díky prasklé membráně se tam nevytvoří dostatečně velký podtlak pro správné a úplné otevření ventilu. Opravu je tedy třeba začít tímto dílem.

Většinou se prodává celá "raketka" ekonomizéru i s membránou. Někdy s tím bývají spojené problémy ve špatně nastavené vůli membránky. Ventil pak při odpojení podtlaku nezavírá tak, jak by měl. Já to vyřešil podložením mebránky dvěma závity tenké pružinky. Pak vše fungovalo, jak mělo. ;)

Napsal: sob říj 17, 2009 17:54
od Kalasnikov
a pravděpodobně to bylo částečně děravé i dříve protože motor na štelovaní šroubem moc nereagoval.

aneví prosím někdo číslo tohoto dílu nebo alespoň katalogový název? Snažím se to najít v seznamu na www.lada.cz ale tam je několik membrán co se jmenují "membrána" pak nějaké jehly. Do kameného obchodu nevím jestli se dostanu protože dělám každý týden povinně 8 přesčasových hodin.

ještě mě napadlo má ta raketka ještě nějakou funkci krom ekonomizéru? Pokud by nebylo nutné aby byl ten voln. kanál zavřený když chcípne motor tak mohl bych to nabastlit že bych vytáhl raketku i s membránou, vyrobil těsnění a dal tam jenom to víčko se šroubem + zaslepit podtlaky na saní a na tom víčku?

Napsal: ned říj 18, 2009 10:29
od JmJ
Ta "raketka" ma funkci ventilu, kterym stelujes mnozstvi smesy. Odstranit ji nemuzes, ale muzes cely ten dil nahradil dilem ktery ma stejnou funkci, ale bez membranky. Tedy nemuzes ho uzit jako ekonomizer, jen jim nastelujes mnozsvi.

Ovsem jak tu vsichni vedi, ja sem zasadne pro ekonomizer a proto rikam koupil novy ekonomizer a zapojit ho spravne aby fungoval ;-)

btw snad tvuj problem je tim, ze membranka je ponicena, ale videl jsem dost znicenym membranek v ekonomizeru, hodne znich bylo velice ponicenych a presto motor sel, pokud se podtlak ze sani zapojit na primo. Sice to nebyl ideal, ale jelo to vice mene v pohode :-)

Napsal: ned říj 18, 2009 12:19
od Kalasnikov
xx

Napsal: ned říj 18, 2009 14:17
od Saša
Kalasnikov píše:líznul smirkem kladívka,
To vůbec není dobrý nápad . Kontahty se zásadně čistí jemným pilníčkem , a pak jimi protáhnout hadru na odstranění zbytků . Smirek zanechá v materiálu kntaktů zrníčka brusiva a to výrazně zvýší opotřebení (opalování) vlivem zvýšeného přechodového odporu .